שתף קטע נבחר

נלחמים בשיניים

אם חשב מישהו שהקרב על הניצחון בדקאר הסתיים, כדאי שיחשוב שוב. פייבוריטים מתאוששים, אחרים נושרים, וכולם ממתינים למנוחה הכפויה

יום ו', ה-9 בינואר, היום התשיעי בדקאר. לאחר יום האתמול, שחייב ניווט מדויק וקפדני כדי לעקוף את הדיונות, ממשיך הנתיב היום – שכולל גם מקצה מדידת זמנים הארוך בראלי – דרך הדיונות, בנתיב עשיר בחול רך במיוחד בחלקו הראשון.

 

מסלול היום יוצא מטידג'יקיה, ואחרי שלושה ק"מ מנהלתיים מתחיל שלב המדידה. מקצה של 736 ק"מ מסתיים בנֵמַה שבפינה הדרום מזרחית של מאוריטניה. משם יעזבו מחר המתחרים את מאוריטניה ויחזרו אליה רק בשלבים האחרונים של המרוץ, לפני דקאר. אגב, בשנים קודמות חולק הקטע של היום ליומיים. אלא שמארגני המרוץ הבטיחו הרי כי "השנה יהיה קשה במיוחד"...

 

דספרה מתאושש, רומה מוביל

 

קבוצה גדולה של רוכבים מגיעה ביחד לנקודת הביקורת הראשונה לאחר 236 ק"מ של רכיבה. מאוני הוא המהיר בחבורה, הכוללת בין השאר גם את סיינקט, פויול, ברוסי ורומה. נחוש בדעתו לצמצם פער של למעלה משעתיים ומיקום 13 בלבד בדירוג הכללי, מאוני עושה הכל כדי להתרחק מהמזנבים בו. ובדיוק כשנראה כי הוא מצליח, מופיעים אלפי קוקס ודספרה, ומשפרים וקובעים זמן טוב יותר.

 

בנקודת הביקורת השניה, לאחר 200 ק"מ נוספים, משתנה הסדר. דספרה, זה שהגדיר את יום אתמול בו איבד את דרכו כגרוע בחייו, נחוש לחזור לראש. והוא אכן מהיר מכולם, תוך שהוא משיג את קוקס בשתי דקות לערך. מאוני חוצה את נקודת הביקורת כמעט 17 דקות מאוחר יותר, ואילו סיינקט מתעכב ארבע דקות נוספות.

 

המבנה נשמר פחות או יותר גם בנקודת הביקורת השלישית ובקו הסיום. לאחר תשע שעות, 34 דקות ו-33 שניות של רכיבה מאומצת, מגיע דספרה לקו הסיום ועולה מהמקום השביעי למקום הרביעי בדרוג הכללי. קוקס מסיים את היום בפיגור של 3.24 דקות, ועולה מהמקום הרביעי לשלישי. סיינקט מגיע שלישי לאחר למעלה מ-21 דקות ושומר על מקום שני בטבלה. פויול מגיע רביעי, ואילו רומה, מוביל הדרוג הכללי, מגיע שביעי אך שומר על מקומו בהובלה. אלא שהפער על-פני סיינקט מצטמצם בחמש דקות, ל-3.33 דקות בלבד.

 

ברוסי, שלישי בטבלה אחרי יומיים של מקום שני, נופל אחרי 600 ק"מ, שובר כתף ופורש מהדקאר. ומאוני שפתח את היום מצוין? לבסוף הוא מסיים 11, בפיגור של כמעט שעה מהמנצח. בכל זאת הוא משפר קלות את מיקומו – מ-13 ל-11. רוכב נוסף שמרוצה מהיום החולף הוא פרטינה עם הימאהה 2X2. הצרפתי רוכב ללא כל תקלות, מסיים במקום ה-13 ועולה ל-12 בדירוג הכללי.

 

מאסואוקה (שוב) מנצח

 

זה היה היום של מאסואוקה, שהוביל מראשית מזינוק ועד סיום. תקלות טכניות ומקום 12 מאכזב מיום אתמול נשכחים במהירות, וכבר בנקודת הביקורת הראשונה הוא פותח פער של למעלה מחמש דקות על-פני פטרהאנסל. שלסר בבאגי מגיע שלישי, קליינשמידט רביעית, כשדקה בודדת מפרידה ביניהם.

 

ואפרופו קליינשמיט. נהגת הפולקסווגן טוארג משתתפת אמנם בראלי, אך ספק אם למיקומה יש משמעות. כזכור, לאחר החלפת המנוע אתמול, נפסלה מלהמשיך בתחרות. לאחר ערעור מהיר היא מקבלת אישור להשתתפות, אלא שהחלטה סופית בעניינה תיפול רק בעתיד.

 

בנקודת הביקורת השניה מגדיל מאסואוקה את הפער ליותר מתשע דקות. דה-מביוס בב.מ.וו מגיע שלישי, קליינשמידט רביעית. בנקודה השלישית מצמצם אמנם פטרהאנסל את הפער מהיפני, אך לקו הסיום מגיע מסואוקה עם יתרון מרשים מאד של 18.32 דקות. תוצאה זו מאפשרת לו לסגור חלק מהפער לפטרהאנסל, מוביל הדירוג שסיים שני. היפני עולה אם כך למקום השני בדירוג הכללי, בפיגור של מעט יותר משעה.

 

במקום השלישי היום מסיימת קליינשמידט, בפער של 45.07 דקות אך עם הוכחה כי כאשר הרכב שבידה מתפקד היטב, היא מסוגלת לשמור על קצב יחסי גבוה מזה שהציגה בשלבים המקודמים של המירוץ. שלסר מגיע רביעי, לפני אלפאנד בב.מ.וו. בדירוג הכללי הוא עולה למקום השלישי, בפיגור של כמעט שעתיים וחצי מפטרהאנסל.

 

ויש גם פחות מרוצים היום. כמו למשל צמד מכוניות הניסאן של ואטאנן ומקריי. האחרון נאבק מרבית הלילה בתיבת הילוכים סוררת, ובדיוק כמו ואטאנן, שסובל מבעיות מצמד, נמצא לפי רישומי המארגנים גם כעת במדבר, בין נקודת הביקורת הראשונה לשנייה. אגב, שניהם הגיעו לנקודה הראשונה בזמן מצוין.

 

זמן פחות טוב ב"צ'ק פוינט" הראשון, היה לצמד נהגי מיצובישי-ישראל שנותר במירוץ, כהן וספקטור. אף הם חצו את הנקודה הראשונה, אך עדיין לא רשומים בנקודת הביקורת השנייה. השעה כעת היא כמעט 04:00 ביום שבת, כך שלבטח מצפה להם עדיין לילה ארוך.

 

והפתעה לטובה?

 

אלא שנראה כי הישועה למפגרים בזמנים מגיעה הפעם מכיוון המארגנים. מחר אמור היה הראלי להמשיך במסלול מרתק (וארוך) נוסף לכיוון מדינת מאלי שבמזרח. אלא שסיבות "ביטחוניות" אילצו את המארגנים לבטל את שני ימי המירוץ הבאים. זאת לאחר שדווח להם על כנופיות חמושות ויחידות צבא מורדות הממתינות לשיירת הדקאר כדי לעורר בעיות.

 

כדי לעקוף את האזורים האמורים, יעבירו הנהגים את שבת בנהיגה, ואילו האופנועים יוטסו. ראשית ינחתו בבאמאקו (Bamako) שבדרום מאלי, ולמחרת (יום א') ימשיכו מזרחה, לכיוון בובו-דיולאסו. שם אגב מתוכנן להם יום מנוחה במקור.

 

אם כך, שלושת הימים האלה ינוצלו כנראה היטב לאגירת כוח ותיקונים הכרחיים, לקראת השלבים המתקדמים יותר של המירוץ המפרך. אגב, לאירוע מסוג זה כבר היו תקדימים, כמו לאחרונה בשנת 2000. אז היה חשש מכנופיות טרוריסטים, ושיירת הדקאר דילגה מעל מדבר הטנרה, תוך שהמירוץ כולו מתקצר בחמישה ימים תמימים.

 

יום שמיני

יום שביעי

יום שישי

יום חמישי

יום רביעי

יום שלישי

יום שני

יום ראשון

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאסואוקה - מתאושש ומנצח
צילום: איי פי
פטרהאנסל - ממשיך להוביל
דספרה - מנצח היום
צילום: איי פי
מאוני - עדיין לא הולך
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים