שתף קטע נבחר

נחים, מתקנים ואורזים חפצים

הקושי יוצא הדופן של מירוץ הפאריז-דקאר הנוכחי, גרם לפרישה המונית ולצרות עבור הממשיכים. גם הצוות הישראלי שנותר, יאלץ לוותר על המשך המירוץ

יום שבת, ה-10 בינואר, יום עשירי לדקאר. היינו שמחים לבשר לכם על התפתחויות מרעישות בצמרת המתמודדים, על רכיבה ונהיגה עד כלות הכוחות, אבל זה לא כך. כפי שדיווחנו אתמול, עקב המצב הפוליטי-בטחוני המתוח במאלי ומאוריטניה, נאלצו המארגנים לבטל את המקצים שתוכננו להיום ולמחר.

 

אחרי הכל, לא היה להם עניין מיוחד להיתקל בכנופיות חמושות ויחידות צבא מורדות, שדווחו כממתינות לשיירת הדקאר. הוסיפו לזה קורטוב של שמועות על פלגי צבא מאוריטניה המתכננים הפיכה צבאית בקרוב, ותבינו מדוע בחרו המארגנים ללכת על בטוח.

 

כדי לעקוף את האזורים הבעייתיים, העבירו הנהגים את השבת בנהיגה לבאמאקו, בירת מאלי. האופנועים הוטסו לשם במטוסי המנהלה. מחר (יום א') תמשיך השיירה כולה לכיוון בובו-דיולאסו, ליום המנוחה המתכונן במקור.

 

לא מצטערים

 

אין ספק כי מרבית המתחרים אינם מצטערים על ביטול שני השלבים, שתוכננו להיות קשים במיוחד, בהתאם לגישת ה"ללכת עד הסוף" בה בחרו מארגני המירוץ השנה. נכון לעכשיו, קצת יותר מ-140 מתחרים, מתוך ה-400 שהחלו במירוץ, רשומים כממשיכים. זאת להזכירכם לאחר תשעה ימי מירוץ בלבד, מהם שלושה באירופה, עם קושי בינוני בלבד. אגב, אחוזי הפרישה בין הרוכבים והנהגים זהים פחות או יותר.

 

למעשה, ניתן לייחס את הפרישה הסיטונית בעיקר לקושי שמציבים הקטעים במאוריטניה על המשתתפים. עד שהגיעו ל"מדינת הדיונות" הזו, הוכיחו המשתתפים השנה דווקא עמידות ראויה לציון. אלא שכאמור, הכל השתנה בימים האחרונים, עם שני הקטעים הארוכים ביותר בראלי השנה, כולל שלב קשה נוסף שחייב מיומנות ניווט גבוהה במיוחד ולא מעט מזל.

 

ביטול היומיים הקרובים והפיכתם לקטעי קישור שאינם קובעים דבר במירוץ, מאפשר למתחרים לאגור כוח, לטפל בכלי הרכב המעונים, לפתור בעיות שעד עתה לא ניתן היה לטפל בהן עקב לוח הזמנים הצפוף, ואפילו להתאושש נפשית.

 

יש מצטערים, יש פחות

 

עם זאת, אין ספק כי הדולקים אחר המובילים בטבלאות הדירוג השונות אינם מברכים דווקא על השינוי. אלה זקוקים לכמה שיותר קטעים מיוחדים כדי לסגור את הפערים שנפתחו, וכעץ הפך הזמן שבידם למצומצם יותר. כך למשל במקרה של דספרה וקוקס, הרוכבים במקומות שלישי ורביעי בדרוג הכללי, מול רומה המוביל בחצי שעה. כך גם עבור מסואוקה, שמפגר אחר פטרהאנסל ביותר משעה.

 

ובמחנה הישראלי של שני צוותי מיצובישי מחייכים עוד פחות. כזכור, הצוות של בריל וסגל פרש כבר לפני יומיים, ביום השמיני. צוות כהן וספקטור המשיך להתקדם באופן מרשים, ודורג בין 40 המהירים ביותר. אלא שאתמול זה כנראה נגמר. בעיות טכניות מנעו מהם להגיע בזמן לנקודת הביקורת השנייה, וככל הידוע כרגע הם עדיין ממתינים לחילוץ מהשטח. אם לא תתקבל החלטה יוצאת דופן, הסתיים כאן המירוץ עבור כל ארבעת המתחרים הישראלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קשה לאופנועים
צילום: איי פי
קשה למכוניות
צילום: איי פי
וקשה מאד לישראלים
צילום: בועז מאירי
מאד-מאד קשה
צילום: בועז מאירי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים