שתף קטע נבחר

מתכוננים להמשך

כשליש מהמתחרים שיצאו למירוץ הפאריז דקאר, ארזו חפצים וחזרו לביתם. לשאר ממתין החלק השני של המירוץ הקשה בעולם. ויהיה קשה, באחריות

יום ב', ה-12 בינואר,היום ה-12 למירוץ. אחרי יומיים רגועים עבור מרבית המתחרים שנותרו, בהם מתנהלת שיירת הדקאר בדרך מנהלתית לכיוון בובו-דיולאסו שבמדינת בורקינה-פאסו, עומד המירוץ להמשיך את דרכו בשעה טובה. ומחר בבוקר יזנקו 71 מכוניות, 78 אופנועים ו-41 משאיות לפרק השני במה שמסתמן כמירוץ הפאריז דקאר הקשה מאז ומעולם.

 

השלב השני יהיה קצר יותר, עם 3,355 ק"מ של שטח, מתוכם 2,035 ק"מ במקצים "על זמן". אבל מי שחושש כי מעתה ואילך מדובר בנהיגה ורכיבה ללא בעיות, טועה בגדול. כפיצוי על "מעט" הקילומטרים, ידרשו המתחרים מעתה לניווט קפדני בשטח טכני ובעייתי למעבר, עד ליום האחרון בו יגיעו המתחרים לדקאר, בירת סנגל.

 

בימים אלה, כשנשארו מעט יותר משליש ממספר המתחרים שזינקו לפני 12 יום, התחרות על המקומות הראשונים רק מחריפה. יחסי הכוחות אמנם כבר ברורים, וברור מי הם המועמדים לזכות בכל קטגוריה. אלא שבין המתחרים על הניצחון, יכולה על טעות או תקלה טכנית לשנות את מאזן הכוחות מקצה לקצה.

 

"איזה יום היום?"

 

אלא שהדקאר הזה לפחות, מספק לנו דרמות גם בימי מנוחה רגועים לכאורה. היום בשעה 18:00 בדיוק חייבים היו כל המתחרים שלא הגיעו לקו הסיום ביום שישי - היום התחרותי לפני המנוחה הכפויה - להגיע לחניון בבובו-דיולאסו. וכאשר אומרים כל המתחרים מתכוונים למספר לא קטן אשר "נתקע" במדבר כשהוא ממתין לחילוץ.

 

כך למשל קולין מקריי בניסאן, שמוקם שמיני עד אותו יום, וסבל מבעיות קשות בתיבת ההילוכים. את המקצה שאמור היה לסיים ביום שישי, הוא מסיים ב"איחור" קליל של למעלה מיומיים לאחר שהמתין לצוות הטכני של ניסאן. לאחר שסיים סוף סוף את המקצה, החל בדהרה של מעל 1,500 ק"מ בדרכים אפריקאיות מטולאות, כדי להספיק להגיע לחניון. והוא אכן מגיע, פחות משלוש שעות לפני שעת הגג היעודה, עייף ורצוץ אבל עם חיוך רחב. בבדיחות הדעת הוא שואל "איזה יום היום?".

 

אבל קולין לא היה לבד במדבר. אלוף עולם בראלי נוסף מצא עצמו בצרות דומות. ארי ואטאנן בניסאן השניה עצר לעזור למקריי, אך כאשר ניסה לנוע שוב גילה בעיות קשות בתיבת ההילוכים ובמצמד. הוא סיים את המקצה, הגיע לנקודת הסיום והחל לנוע לכיוון קו הזינוק של מחר. אלא שבמרחק של חמישה ק"מ מהחניון הוא שוב סובל מתקלה בתיבה ומגיע כשעה וחצי לפני השעה היעודה, כשרכב סיוע דוחף אותו.

 

צמד הניסאן ממוקם 21 (מקריי) ו-34 (ואטאנן), הרחק מהפייבוריטים. ולאור הבעיות בהן נתקלו עד עכשיו, נראה כי רק נס יאפשר להם לסיים את המירוץ "על גלגלים". עם זאת, ולאור כמויות הפורשים, לא מן הנמנע כי יצליחו בכל זאת לקבוע תוצאה נאה בסיום. יכולת הרי לא חסרה להם.

 

בכל הנוגע לישראלים, חדשות טובות. נכון לשעות הבוקר המוקדמות לא הופיע באתר הרשמי של המירוץ הצוות של כהן וספקטור כמזנקים מחר. אלא שלמרות הכל, הצוות הצליח להגיע בזמן שנותר, ולחזור למירוץ. בסיום היום נעדכן על מצבם.

 

ומתחילים שוב

 

מחר (ג') בבוקר יוצאים המתחרים מבורקינה פאסו בחזרה למאלי. התנועה צפונה תהיה לאורך נתיב באורך של 666 ק"מ, המסתיים בבאמאקו, בירת מאלי. 213 ק"מ מהם יהיו במקצה מדידת זמנים במסלול מהיר מאד, ללא בעיות עבירות או ניווט מיוחדות.

 

בימים הבאים ימשיכו המתחרים בתנועה לכיוון צפון מערב, ויכנסו שוב למאוריטניה לפני שיגיעו לדקאר ביום שבת. ביום ראשון, יומו האחרון של המירוץ, יעברו במסלול מעגלי שיצא מהעיר ויחזור אליה לאורך חוף האוקיינוס האטלנטי. ואנחנו כמובן נמשיך לדווח.


פורסם לראשונה 13/01/2004 00:09

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מקריי - עבודת שטח
צילום: איי פי
מאסואוקה - בעיה נדירה
צילום: איי פי
פטרהאנסל - על כל הקופה
צילום: איי פי
פטריק זנרולי - מסלול שטני
צילום: איי פי
רומא - לא מודאג
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים