שתף קטע נבחר

היום ה-13: הישג נאה לישראלים

לאחר שלא הצליחו לסיים את המקצה התשיעי, מורשים עידו כהן ואביב ספקטור מקבוצת מיצובישי ישראל להמשיך ולהשתתף, ומצליחים להגיע למקום 18 המכובד. אבל המנצחים היום הם דספרה באופנועים, אלפנד במכוניות

יום ג', ה-13 בינואר,היום 13 למרוץ. לאחר יומיים של תנועה מנהלתית כפויה מאילוצים ביטחוניים ויום של מנוחה מתוכננת, ממשיכים המתחרים את חלקו השני של המרוץ. השלב היום – באורך כולל של 666 ק"מ - יוצא מהחניון בבורקינה פאסו ומחזיר את המתחרים לבאמאקו, הבירה המאלית.

 

אבל לא עוד תנועה מנהלתית, כי אם קטע מדידת זמנים – באורך של 213 ק"מ, אחרי קטע קישור קצר של 85 ק"מ. מדידת הזמנים תתבצע בקטע מאד מהיר שעובר דרך יער טרופי - ללא בעיות עבירות או קשיי ניווט מיוחדים - שמזכיר דווקא נהיגת ראלי מסבב אליפות העולם של ה-WRC.

 

רומא עדין בראש, סיינקט מתרחק

 

דספרה, הממוקם רביעי בפער של כמעט 45 דקות אחרי רומה, קובע את הזמן הטוב ביותר היום, ומסיים את 213 הקילומטרים המהירים בזמן שיא של 1.43:13 שע'. נחסוך לכם את החישוב - מדובר במהירות ממוצעת של מעל 120 קמ"ש. שימו לב, מהירות ממוצעת שאם ניקח בחשבון את נקודות העצירה והביקורת השונות, הרי שבקטעים רבים רכב מהר הרבה יותר. להזכירכם, מדובר בדרכי חתחתים אפריקאיות ולא בכביש מהיר.

 

דספרה שומר על מיקומו בדרוג הכללי, אלא שהפער מרומא מצטמצם לכדי 33.29 דק'. במקום השני, בפער של 10.47 דק' מגיע מארק קומה (ק.ט.מ.) ששומר על מקומו השביעי בדרוג. וחצי דקה אחריו, 11.25 דק' אחרי דספרה, מגיע רומה, מוביל הטבלה. אלפי קוקס שומר על מיקומו השלישי בדרוג, ומגיע רביעי בפער של 11.57 דק'.

 

אבל השאלה המסקרנת להיום היא איפה סיינקט, שעוד בבוקר איים על רומה בפער של 3 וחצי דקות אחריו. ובכן, סיינקט לא מצליח לשמור על קצב גבוה מספיק, ומסיים רק במקום השביעי, 17.58 דק' אחרי דספרה. הוא שומר על מקומו השני בדרוג, אלה שעכשיו הפער בינו לבין רומה גדל ליותר מעשר דקות, לרווחתו של רומה.

 

מאוני מגיע צמוד אחרי סיינקט, בפער של 18.20 דק' מדספרה, ושומר על מקומו (11) בדרוג הכללי. פרטינה בימאהה 2X2, משחזר את תוצאתו - הטובה ביותר עבורו באפריקה – מהיום התשיעי, ומגיע במקום ה-13. בדרוג הכללי הוא נשאר במקום ה-12.

 

כמעט שלסר, כמעט

 

אחרי שסיים במקומות מצויינים את השלב המאוריטני, איש לא התפלא היום כששלסר קבע את זמני הביניים הטובים ביותר בשתי נקודות הביקורת, לאורך המקצה. צמוד מאחוריו, לא נותן לו להתרחק, מתמקם אלפנד בב.מ.וו.

 

אלא שאחרי נקודת הביקורת השניה, מחליט אלפנד שמפסיק לשחק את תפקיד הילד הטוב והאחראי ששיחק עד עכשיו, לוחץ עד הסוף ומוכיח שלמרות הכל, הב.מ.וו X5 יכולה קצת יותר מהבאגי של שלסר, ואפילו יכולה לנצח. הוא סוגר את הפער הקטן ומנצח את המקצה כולו, כאשר שלסר מגיע שני, בפער צמוד של 1.28 דק' אחריו. אגב, אין לתוצאה השפעה על מיקום הסופי ושניהם נשארים במקומות ה-3 (שלסר) ו-4 (אלפנד). דה-מביוס בב.מ.וו השניה מגיע במקום ה-12.

 

חדשות טובות לישראלים

 

חדשות טובות יש לנו לבשר לכם אודות המיצובישי של עידו כהן ואביב ספקטור. הם הורשו היום לצאת למקצה, למרות שלא סיימו את המקצה התשיעי. הם מסיימים את היום במקום ה-18 - הטוב ביותר עד עתה - בפער של 30.14 דק' אחרי אלפנד, ומתמקמים במקום ה-43 בדרוג הכללי.

 

צמד המיצובישי המוביל מגיע במקום השלישי – פטרהנסל, 5.40 דק' אחרי אלפנד, ורביעי – מסואוקה, 6.23 דק'. מה שכמובן משאיר את פרטרהנסל בראש הדרוג הכללי ומאסואוקה אחריו, עם שינוי לא משמעותי בפער הזמנים. אחרי הצמד הזה מגיע צמד הטוארג של סאבי וקליינשמיט.

 

צמד הניסאן של ואטאנן ומקריי מגיעים לקו הסיום ללא תקלות – וזה כבר חידוש מרענן עבורם לאור מאורעות הימים האחרונים. מקריי מגיע במקום ה-13 בהפרש זמן של 24.12 דק', ווואטאנן במקום ה-14 בהפרש של 25.58 דק'. בדרוג הכללי הם ממוקמים ב-21 (מקריי) ו-32 (ואטאנן).

 

מחר יעזבו המתחרים את מאלי, בקטע ארוך של 734 ק"מ – מתוכו 478 ק"מ "מדודים" – מבאמאקו לכיוון דרום מאוריטניה, לעיר איו-אל-אלטרוה. המקצה מחר יהיה גם הוא מהיר מאד, אלא שיתבצע לאורך מסלוליים מאד מפותלים וחוליים, בנתיב שמעולם לא עבר בו הדקאר. בניגוד למקצה של היום, יכולת ניווט טובה תעשה מחר את כל ההבדל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאסואוקה. הגיע רביעי
צילום: איי פי
אלפנד. הגיע ראשון
צילום: איי פי
שלסר. שני
צילום: איי פי
רומא. עדיין ראשון בדרוג
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים