שתף קטע נבחר

ואטאנן פורש, השאר נזהרים

אחרי שהשלים השנה 50 ניצחונות בקטעי דקאר, ונלחם נגד פרישה לפני ימים אחדים, פורש ואטאנן מהמירוץ. רומה ופטרהאנסל ממשיכים להוביל, הישראלים ממשיכים להלחם

יום ה', ה-15 בינואר,היום ה-15 למרוץ. ארבעה ימים לסיום הראלי, והמתחרים כבר "מריחים" את הסוף. אלא שזה לא יגיע בלי מאמץ כמובן. היום עבר על המתחרים מקצה מפרך נוסף, שהחל בדיונות קטנות עם חול רך, והמשיך לאגמי חול ענקיים וטובעניים, בדיוק כפי שמאוריטניה ידעה "להעניק" למתחרים השנה.

 

מקצה מדידת הזמנים, שהחל מיד עם היציאה מחניון הלילה באיו-אל-אלטרוה, הסתיים ארבעה ק"מ לפני טידג'יקיה, בה ביקרו המתחרים לפני ימים אחדים. לאורך 551 ק"מ בדיוק נאלצו הרוכבים והנהגים לצלוח דיונות ענק ומצוקי חול מאיימים, המתנשאים עד לגובה כמעט-דמיוני של מעל 200 מטרים. וזה עוד קשיי הניווט המאפיינים את האזור.

 

רומה וסיינקט מתחלפים שוב

 

בדרך כלל, בשלב זה של הדקאר, ימים ספורים לסיום, ניתן להמר במידה גבוהה של ביטחון על המנצח, או לפחות על זה בעל הסיכויים הגדולים מכולם. רוכב שמספיק שאם ירכב בקצב סביר, כשהוא שומר על המכללים המכניים, אינו טועה במיוחד או מסתכסך עם אלילת המזל, יזכה גם לעמוד על המדרגה העליונה של דוכן המנצחים בדקאר.

 

אלא שלפחות בקרב האופנועים, העסק רחוק מאד מלהיות גמור. המתח, אלא אם יקרה הלא צפוי, יישמר כאן עד הסיום. כזכור, לפני יומיים היה זה רומה שפתח פער בדירוג הכללי והתרחק מסיינקט. אתמול הצליח האחרון להחזיר מעט זמן אבוד, ואילו היום שוב הם מחליפים תפקידים.

 

היום החל דווקא רע עבור רומה. רע מאד אפילו. תחילה טעה בניווט, מה שגרם לו להגיע אל נקודת הביקורת הראשונה, כ-180 ק"מ מתחילת המקצה, בפיגור של למעלה מחמש דקות מסיינקט. עשרה ק"מ מאוחר יותר הוא נופל, והעסק מתחיל להראות גרוע במיוחד.

 

אלא שאז הוא מתעשת, ובנקודת הביקורת השנייה - 330 ק"מ מתחילת המקצה - הוא מצמצם את הפער לפחות משתי דקות. בנקודה השלישית הוא כבר מוביל בשתי דקות על סיינקט, וכך גם מסיים את היום. אגב, הוא לא ניצח את הקטע, אלא סיים במקום השלישי בלבד, לפני חברו שסיים רביעי. כעת מוביל רומה בדירוג הכללי בתשע דקות ו-40 שניות.

 

במקום הראשון היום סיים דספרה, לאחר מקצה מצוין בו הוביל מזינוק עד סיום. תוך הפגנת רכיבה מהירה וחלקה, נטולת טעויות, הוא מצמצם את הפער מרומה ביותר מארבע דקות, אם כי עדיין נותר שלישי בדירוג הכללי עם פער של מעל 41 דקות. שני היום, בפיגור של דקה ו-23 שניות, הגיע אלפי קוקס, ששמר על מיקומו הרביעי בדירוג.

 

אחרי הרביעייה האימתנית של ק.ט.מ מגיע היום חביב הקהל, פרטינה עם הימאהה 2X2. הוא עושה זאת בפיגור של תשע דקות ו-22 שניות מדספרה, ומשפר בכך גם את מקומו בדירוג הכללי לשמיני בפיגור של למעלה משלוש שעות מהמוביל. מאוני שהגיע היום שישי עולה שני מקומות בדירוג הכללי לשביעי, ומקדים בדירוג הכללי את פרטינה בחצי דקה בערך.

 

ואטאנן פורש, אלפנד (שוב) מנצח

 

בסיום מירוץ הפאריז דקאר של 2003, כאשר באמתחתו לא פחות מ-49 ניצחונות במקצים שונים בדקאר, מבטיח ארי ואטאנן, לשעבר אלוף העולם ואחד מנהגי הראלי הגדולים של כל הזמנים, כי יגיע השנה כדי להשלים חצי מאה של ניצחונות. הוא אכן מגיע, והוא אכן מנצח קטע אחד. אלא שמאז לא האירה לו ההצלחה פנים.

 

את השלב המאוריטני הקשה הוא סיים בקושי רב, כאשר הגיע ממש ברגע האחרון לפני שעת הגג, לאחר יומיים של עיכוב. הוא אכן הורשה להמשיך ואף קבע תוצאה מצוינת אתמול, אלא שהיום, 10 ק"מ מתחילת המקצה, עולה הניסאן המעונה על מהמורה, ואטאנן מאבד שליטה ופוגע בעץ. לנהג ולנווט שלום, אלא שהמנוע סופג חבטה קשה מאד. שני קילומטרים מאוחר יותר ברור לנהג הפיני כי הדקאר של 2004 הסתיים עבורו סופית.

 

יום מוצלח בהרבה עבר על אלפנד בב.מ.וו X5. הנהג הצרפתי הוביל כמעט לאורך כל המקצה, וחצה את קו הסיום עם הזמן הטוב ביותר. למרות זאת הוא נותר רביעי בדירוג הכללי. יום שמח היה גם לקולין מקריי, שסבל לא פחות מבן קבוצתו ואטאנן עם בעיות בניסאן. מקריי, אלוף עולם נוסף בראלי, סיים היום שני, 14 דקות ו-20 שניות אחרי אלפנד, ועלה בדירוג הכללי מהמקום ה-20 ל-16.

 

פרטרנהאסל, מוביל המירוץ, לקח גם היום את העניינים בזהירות. לאחר שאיבד את הניצחון בסיום הראלי אשתקד, ניזהר נהג המיצובישי שלא לעשות טעויות, ובעיקר דואג לשמור את מאסוקואה, השני בדרוג הכללי והיחיד שעלול לסכן אותו, בטווח בטוח. את המקצה היום מסיים שלישי, 18 דקות וחצי אחרי אלפנד. מאסואוקה מסיים חמישי, שתיים וחצי דקות אחריו, המצטרפות מייד לפער הגדל בין השניים עד ללמעלה משעה. במקום הרביעי סיים שלסר עם הבאגי, ונותר שלישי בדרוג הכללי.

 

ישראלים, ומחר

 

כהן וספקטור סיימו גם את היום הזה בזמן נאה ובמקום ה-31 לפני שסיימו כל המתחרים. תוצאה זו ממקמת אותם במקום ה-36 הכללי, ועם סיכויים מצוינים לסיים את הדקאר במקום מאד מכובד. גם הם, ללא ספק, מריחים כבר את הסוף ומעונינים בעיקר לסיים את המירוץ ללא תקלות. אנחנו מחזיקים להם אצבעות.

 

מחר פונה מסלול הראלי מערבה, לכיוון כללי שיוביל את המירוץ לדקאר, במקצה אחרון לפני ההגעה לעיר. קטע "מדוד" של 579 ק"מ, ואחריו קטע מנהלתי קצר יחסית של 70 ק"מ, יביאו את המתחרים לנוקשוט, העיר הגדולה ביותר בסהרה עם יותר מ-600,000 תושבים, בקצה המערבי של מאוריטניה. ואז צפויה למתחרים חוויה מפוקפקת, עם כ-200 ק"מ של נתיבי גמלים וקרקע קשה, זרועת שורשי שיחים המזעזעים את הרכב והמתחרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ואטאנן - פורש
צילום: איי פי
רומה - ממשיך להוביל
צילום: איי פי
מאסואוקה - מאבד זמן
צילום: איי פי
דספרה - מנצח היום
צילום: איי פי
פטרהאנסל - בזהירות...
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים