שתף קטע נבחר

הדקאר נגמר

סטפן פטרהאנסל מנצח בין הנהגים, חואן רומה מסיים ראשון בין רוכבי האופנועים. והישראלים? צוות המיצובישי של עידו כהן ואביב ספקטור מסיים במקום ה-43 והמכובד, וכנראה מנצח את תת הקטגוריה בה השתתף

יום א', ה-18 בינואר, היום ה-18 והאחרון למירוץ פאריז דקאר. היום נערך מקצה סמלי בלבד, שסיים כשבועיים וחצי של מירוץ מפרך. המסלול התחיל בקטע קישור של 42 ק"מ מדקאר אל "האגם הורוד" הסמוך לעיר. משם המשיך במקצה מדידת זמנים קצר של 27 ק"מ, בהם הקיפו המתחרים את האגם ונעו לאורך חוף הים, בחזרה לדקאר. קטע קישור אחרון בהחלט של 37 ק"מ מתוקים מכל החזיר אותם לעיר, לטקס חלוקת הפרסים.

 

רומה. מגשים חלום

 

רומה חייך היום בהקלה, חיוך אמיתי של מנצחים, כאלה שסיימו את המירוץ הקשה בעולם במקום הראשון. הרבה שנים המתין הספרדי בן ה-32 לרגע הזה, שנים של אכזבות רבות, שנים בהן הפגין יכולת מעולה לצד חוסר מזל. והשנים האלה הסתיימו היום בקול תרועה רמה.

 

אבל זה לא היה קל, ובעיקר היה קרוב, מאד. חמש דקות בלבד מפרידות בסיום בין מקום ראשון לשני, בו נמצא מנצח אשתקד, ריצ'רד סיינקט. את המקצה היום מסיים רומה בזהירות מרבית, ברכיים רועדות ולב הולם, במקום ה-17 בלבד ובפיגור של שתי דקות ו-15 שניות מדספרה, שקבע היום את הזמן הטוב ביותר.

 

אלא שסיינקט, שיכול היה – לפחות תיאורטית – לסכן את ניצחונו של רומה, מסיים רק במקום ה-47 ובפער עצום של כמעט 10 דקות. בכל זאת הוא שומר על מקומו השני בדירוג הכללי, אך כמובן אינו מפריע לרומה לקבוע הישג אדיר. דספרה, שניצח היום כאמור, מסיים אף הוא ראלי מצוין במקום השלישי בדירוג הכללי. אלפי קוקס סיים היום תשיעי ונותר רביעי בדרוג. מאוני, מהפייבוריטים לניצחון, חתם היום מירוץ מאכזב יחסית, בו סיים "רק" שישי.

 

אבל מי שאינו מאוכזב כלל - למרות שלא ניצח - הוא פרטינה הצרפתי, רוכב הימאהה 2X2 אחריו עקבנו באדיקות. בסך הכל מדובר בהשתתפות ראשונה עבורו בדקאר, עם אופנוע שאמינות מערכת ההנעה המקורית ויוצאת הדופן שלו, הייתה מוטלת בספק. פרטינה מסיים את מקצה היום שישי, ואת הדקאר כולו במקום השביעי, עם שלושה ניצחונות במקצים שונים. מצוין.

 

פטרהנסל. מגשים (עוד) חלום

 

וגם לפטרהאנסל היה חלום. אחרי הישג מדהים של שישה ניצחונות בדקאר על-גבי אופנוע, שאף להשיג את המקום הראשון גם בין המכוניות, ולהצטרף להובר אוריול המיתולוגי, היחיד שביצע זאת עד כה. בשנה שעברה נכשל בכך, כאשר איבד את הסיכוי לנצח כ-500 ק"מ לסיום. השנה הוא עושה זאת קל יותר, ומציג פער מרשים של כשעה תמימה על-פני מאסואוקה, אף הוא נהג מיצובישי.

 

היום נהג פטרהאנסל בזהירות מובנת, וקבע את הזמן ה-19 בטיבו. בפיגור של ארבע דקות ו-23 שניות אחרי מנצח היום - קולין מקריי בניסאן. מאסואוקה סיים 12, והסתפק כאמור במקום השני בדרוג הכללי. במקום השלישי בדקאר 2004 מסיים גיבור נוסף של המירוץ הזה, ז'אן לואי שלסר. הבאגי החצי-פרטית שלו מקדימה מכוניות יצרן רשמיות ונהגים בעלי שם.

 

אלפנד מביא לב.מ.וו תוצאה מצוינת, עם מקום רביעי בדירוג הכללי עבור ה-X5. המקום החמישי שמור הפעם לנהגת, אנדרה מאייר, בת קבוצתם (והסיוע החשוב ביותר) של פטרהאנסל ומאסואוקה. מאייר משלימה כך תוצאה מצוינת למיצובישי, עם שלוש מכוניות בחמשת הראשונים. קולין מקריי שניצח היום, מסיים דקאר ראשון (ולבטח לא אחרון) במקום ה-20.

 

והישראלים

 

לאחר ראלי קשה ומפרך, הרבה בעיות, לילות ללא שינה במדבר ועזרה נחוצה מידידים, מסיים הצוות של עידו כהן ואביב ספקטור את הדקאר במקום ה-43, מתוך 60 שחצו היום את קו הגמר ו-141 מכוניות שזינקו לאירוע המפרך. היום הם נוהגים בזהירות ומסיימים במקום ה-28.

 

בתת הקטגוריה בה השתתפו, לכלי רכב מונעי דיזל, הם מסיימים במקור במקום הרביעי, מתוך שישה שסיימו את המירוץ ו-21 שזינקו לפני 18 יום. אלא שלאחר מספר שעות, ובדיקות שונות של המארגנים, נראה כי השלושה שהקדימו אותם נפסלים עקב אי עמידה בתקנון. או בעברית - במכוניות שסיימו גבוה יותר בדירוג הכללי בתת הקטגוריה, נעשו כנראה שיפורים אסורים, ברכב האמור להשאר בבסיסו מקורי כמה שניתן. באתר התחרות עוד לא מופיעים שינויים אלה, אך אם הדיווחים שקיבלנו נכונים, הרי שמדובר בתוצאה יוצאת דופן בכל קנה מידה. נעדכן בהמשך.

 

סיכום האירוע כולו יתפרסם מחר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פטרהאנסל - המנצח הגדול
צילום: איי פי
חואן רומה - האלוף על שניים
צילום: איי פי
מאסואוקה - יום אחד של חוסר מזל...
צילום: איי פי
סיינקט - הלחץ לא עזר
צילום: איי פי
שלסר - עוד תוצאה מצוינת
צילום: איי פי
הישראלים - כל הכבוד
צילום: בועז מאירי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים