שתף קטע נבחר

ה-C מתרעננת לקראת האביב

הקטנה במכוניות הסדאן של מרצדס תזכה למתיחת פנים קלה בתערוכת ז'נבה שתתקיים במרץ, כמעט ארבע שנים לאחר שהוצגה לראשונה בשנת 2000

יצרנית הרכב הגרמנית מרצדס, חלק מקונצרן הרכב דיימלר-קרייזלר, חשפה מתיחת פנים ל-C קלאס, מכונית הסדאן הקומפקטית שהוצגה באביב שנת 2000 ומתחרה בב.מ.וו סדרה 3. במסגרת מתיחת הפנים, שמבחוץ לפחות דורשת עין מיומנת במיוחד למציאת הבדלים, זוכה המכונית לשיפור גם בתא הנוסעים וליחידות הנעה חדשות ומחודשות.

 

שינויים קלים לעיצוב

 

במרצדס מעדיפים בדרך כלל לבצע מתיחות פנים קלות בלבד, כאלו שלא יורגשו מבחינה חיצונית, וה-C לא שונה מבחינה זו. כך למשל, למרות שימוש ביחידות תאורה מחודשות ושקופות מלפנים, בפגוש קדמי מעודכן ובשינויים נוספים, נותר המראה הכללי זהה, אם כי רענן יותר. צמיגים רחבים יותר - 205/55R16 - ומפסק סרנים שגדל מ-149.3 ל-150.5 ס"מ מעניקים מראה רחב ודינמי יותר במקצת.

 

בתא הנוסעים, מבטיחים כעת אנשי היצרנית איכות חומרים והרכבה טובים יותר, כמו גם עיצוב מעודכן הכולל מחוונים עם תאורה לבנה ואפשרות להתאמת הנתונים המוצגים לפי דרישת הנהג. ב-C ספורט קופה, גרסת ההאצ'בק הנאה, מציעה כעת מרצדס הגה שלושה חישורים חדש, כפתורים צבועים בצבע כסף ונגיעות אלומיניום בקונסולה המרכזית.

 

שיפורים מתחת לעור

 

נימוסי הכביש של ה-C מעולם לא היו בעוכריה, אך מרצדס בחרה בכל זאת לשפר גם את התחום הזה. כך מצאו את דרכם למכונית מערכת מתלים מכוילת מחדש, היגוי משופר ותיבת ידנית עם שישה הילוכים. בדגמי ה-C320 ובאלו שיוזמנו עם חבילת השיפורים של AMG (קיט השיפורים בלבד, ללא יחידת ההנעה עליה נרחיב בהמשך), תציע מרצדס גם תיבת הילוכים בעלת מהלך קצר יותר ומתלים ספורטיביים.

 

ואם כבר מתחת לעור, אז מתחת למכסה המנוע שוכנים כעת מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.3 ליטר, עם מגדש על ו-192 כ"ס, שהוצע בעבר רק בספורט קופה. בשילוב מנוע זה מציגה ה-C נתוני ביצועים העומדים על 8.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית העומדת על 240 קמ"ש. מנוע הדיזל של ה-C220 CDI זכה אף הוא לשדרוג, ומציג כעת 150 כ"ס במקום 143 בעבר.

 

ויש AMG

 

כפי שטענו השמועות, זוכה ה-C ביחד עם מתיחת הפנים גם ליחידת כוח מרשימה למדי בגרסת ה-AMG, עם שמונה צילינדרים במקום שישה ב-C32. עובדה זו הצריכה הארכת סרח העודף מלפנים בכשמונה ס"מ, כדי שהמנוע הגדול יצליח להשתחל מתחת למכסה. 

 

גרסה זו גם זוכה לשם חדש, C55, תוצע במרכב סדאן וסטיישן, תצויד בתיבת הילוכים אוטומטית עם חמישה יחסי העברה ואפשרות לתפעול ידני. הקשר לכביש מתבצע באמצעות צמיגי 225/40R18 מלפנים ו-245/35R18 מאחור. מעניין עם זאת לציין כי מרצדס נוקבים בנתון 0-100 זהה ל-C32, למרות עליה של 13 כ"ס ל-367 וצמיחה במומנט מ-45.9 ל-52 קג"מ. וזה אומר 5.2 שניות למיאוץ הקלאסי, 250 קמ"ש למהירות המרבית שכמובן מוגבלת אלקטרונית.

 

את ה-C המחודשת תחשוף מרצדס באופן מלא בתערוכת ז'נבה, אז גם נדע את הפרטים המלאים על גרסת AMG ואת רמות הגימור השונות של המכונית. ראשית השיווק של הדגם המחודש צפוי החל מהאביב בשווקים השונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתיחת פנים ל-C קלאס
תא הנוסעים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים