חמש וחצי שנים לאחר שנחשפה לראשונה בתערוכת פאריז, כמכונית תצוגה ביזארית, עוברת המולטיפלה של פיאט מתיחת פנים מהותית ראשונה. המיניוואן הקומפקטי של פיאט הציע לא רק עיצוב מקורי ביותר מבפנים ומבחוץ, אלא גם סידור מושבים ייחודי. שישה מושבים, בשתי שורות של שלושה, סייעו לשמור על מרכב קצר והבטיחו גם תא מטען גדול. ואולם בעוד התקשורת מרעיפה שבחים, נרתע הקהל מהמראה הלא שגרתי והמכירות באירופה היו נמוכות משמעותית ממתחרות דוגמת הרנו סניק והאופל זפירה. מחיר התעוזה במובן מסוים פיאט העזה ושילמה על החלטתה האמיצה. אבל מעבר למראה המוזר, המולטיפלה גם הראתה שהאיטלקים שגו קשות בהערכת קטגוריית המיניוואנים הקומפקטיים. המולטיפלה נבנתה על שלדה מיוחדת, בצורה שסייעה להקטין עלויות ייצור בסדרי גודל קטנים כמו 50,000 כלים לשנה. בסופו של דבר המתחרים מכרו הרבה יותר מכך ופיאט פחות. וכאשר במצב הנוכחי שואפים האיטלקים להעלות את המכירות, היה ברור שהם יקריבו את המראה הייחודי על מזבח הקונצנזוס. למעשה, מדובר במהלך צפוי עליו סיפר לנו ג'אני קודה - מנכ"ל פיאט-לנצ'יה - לפני יותר משנה. מטרת המהלך להפוך את המולטיפלה למכונית קלה יותר לעיכול, לפחות עד הופעת מיניוואן חדש על בסיס הסטילו. מראה חדש וכך מקבלת המולטיפלה חרטום חדש וגברי, שונה לחלוטין מבעבר ומיישר קו עם חזית הפונטו. בדרך מוותרת החזית על יחידות התאורה הגבוהות שמוקמו מתחת לשמשה הקדמית. גם מאחור הוחלפו יחידות התאורה והפגוש, אם כי כאן השינוי מינורי יותר. מכיוון שבחלקו המרכזי של הרכב לא בוצעו שינויים מהותיים, לפחות בתמונות עדיין נראית המולטיפלה מיוחדת, כאשר את המראה המצועצע מחליפה תחושה שרירית יותר. חישוקים קלים ופסי חיכוך בצבע גוף מסייעים למראה אלגנטי יותר. יותר ארוך בפיאט נהגו להתגאות בכך שלמרות תא נוסעים מרווח, אורך המולטיפלה קטן מארבעה מטרים. כעת המצב השתנה, ואורך המכונית צמח ב-10 ס"מ - שינוצלו מן הסתם גם לשיפור הבטיחות. פיאט לא ביצעו שינוים מהותיים בתא הנוסעים, ולמרות שעדיין אין על כך פרסום רשמי, נראה שגם המפרט הטכני דומה. זה אומר שעדיין אין - וכנראה גם לא תהיה - תיבה אוטומטית. שיווק המולטיפלה מתוחת הפנים יחל בארץ בקיץ הקרוב, במגוון גרסאות דומה לזה שהכרנו.