שתף קטע נבחר
צילום: סידי בנק

אליראו: ותודה לקודאק שהביאנו עד הלום

הסכם שתוף הפעולה המשמעותי של אליראו עם קודאק מפיח בחברת ה"סטארט-אפ", בת 10 השנים, תקוות לכבוש את שוק אבטחת והצפנת הדואר האלקטרוני

כמו בכל יום, גם היום אנחנו מציגים כאן חברת סטארט-אפ מבטיחה, שתתחרה על ליבם של אנשי הון הסיכון בכנס ה-IVA שייערך בסוף החודש.

 

היום אנחנו כותבים על חברה שהיה קצת קשה להגדיר אותה כחברת סטארט-אפ, במובן שכולנו מכירים. אליראו (Aliroo) היא לא ממש חברת סטארט-אפ קלאסית בת כמה שנים בודדות, שאך זה גייסה את עובדיה. אליראו היא חברה רווחית, ולמעשה היא החברה ה"זקנה" ביותר מקרב החברות שיציגו בכנס ה-IVA – היא הוקמה לפני 10 שנים.

 

נתון חריג נוסף לחברות בנות גילה של אליראו, הוא כי היא פנתה לקרן בירד, וקיבלה השקעה של מיליון דולר בפרוייקט שהיא עובדת עליו כיום – פיתוח הדור הבא של הצפנת מידע בדואר אלקטרוני – או במילים פשוטות, אפשרות לשלוח "דואר רשום" אלקטרוני – שיעמוד במבחנים משפטיים לכל דבר.

 

מה שכן, אליראו היא כן סטארט-אפ במובן, שבגלגול הנוכחי שלה היא מנסה להיכנס לאותו תחום אבטחת מידע – הצפנה של דואר אלקטרוני – כאשר השוק הזה יווצר באופן קריטי רק בשנים הקרובות, ביחד עם המעבר האיטי של התעשיות ממשלוח מסמכים רשמיים על גבי נייר, למסמכים רשמיים שישלחו בצורה אלקטרונית מאובטחת.

 

את תחילת דרכה החלה החברה עם פתרון להצפנה של פאקסים – שלא הצליח להתרומם כפי שרצתה.

 

משמעות השם אליראו היא, משחק מילים שרומז - "שלא יחששו", או בתרגום חופשי יותר - "אל יראו מפני זליגת מידע כי יש מי שיאבטח את המחשב".

 

החברה נוסדה ב-1994 ע"י יצחק פומרנץ. מנכ"ל החברה הוא מאיר זורע, והיא מעסיקה כ-20 עובדים באור יהודה וארה"ב.

 

המוצר הראשי של אליראו הוא שרת להגנה על הדואר האלקטרוני של הארגון. משלוח של דואר אלקטרוני הוא למעשה כמו משלוח של גלויה בדואר הרגיל. כל מי שנתקל בגלויה הזאת, בזדון או בשוגג, יכול לקרוא את הכתוב בה.

 

הפתרון של אליראו לוקח את הגלויה הזאת ומכניס אותה לתוך מעטפה אטומה ונעולה עם בריח, כאשר הרעיון הוא שרק לנמען שאליו נשלח הדואר יש אפשרות לפתוח את ה"מעטפה".

 

העסקה הבולטת של אליראו בתחום הזה היתה עם קודאק, שכזכור, ביצעה לאחרונה אי-אילו רכישות של חברות טכנולוגיה בישראל.

 

באמצעות הטכנולוגיה שאליראו מספקת, קודאק מציעה שירות חדש, שמאפשר לכל נותן שירות רפואי בארה"ב (לדוגמא רופא או אחות) להירשם לשירות, ובעבור 120 דולר בשנה, לשלוח ללקוחות מידע רפואי מסווג באופן מוצפן, וכך לשמור על הפרטיות של החולים.

 

קודאק נכנסה לשירות הזה בעקבות דחיפה גדולה שקיבל הנושא מתקנה שנחקקה בארה"ב, המחייבת החל מאפריל 2005 להצפין אינפורמציה של חולה הנשלחת באמצעות הדואר האלקטרוני.

 

זורע מציין כי כיום בארה"ב יש 6,000 בתי חולים, המעסיקים ביחד 3.5 מיליון אנשי צוות רפואי שהם לקוחות פוטנציאליים להירשם לשירות. המחיר, כאמור, הוא 120 דולר לשנה לשירות לכל נרשם.

 

גופים נוספים שמתעניינים כיום בהצפנה של מידע שנשלח בדואר האלקטרוני הם הבנקים, התעשיות הביטחוניות וארגונים גדולים. ואכן, מלבד העסקה המשמעותית של אליראו עם קודאק, החברה מוכרת את הטכנולוגיה הזאת בארץ למספר גופים בנקאיים, כגון בנק לאומי, ויזה כאל ובנק מזרחי.

 

המגזר הגדול ביותר, שבאופן טבעי מתעסק עם מידע רגיש יותר הזקוק להצפנה, הוא המגזר הביטחוני, שם אליראו מחזיקה באחיזה משמעותית יותר. בין לקוחותיה הגדולים: התעשייה האווירית, אלתא , אלישרא, משרד הביטחון ותעש.

 

בנוסף להגנה על הדואר האלקטרוני מציעה החברה מוצרים נוספים, כגון הגנה מפני גניבת מידע, ע"י הצפנה של מידע על הדיסק המקומי, כאשר כל פעולה המבוצעת ע"י המשתמש נשמרת באופן מוצפן על בתוך המחשב.

 

אליראו סיימה את שנת 2003 ברווחיות, ומבלי לנקוט במספרים, זורע צופה כי השנה תרשום החברה גידול של 80% במכירות – תודות לעסקה הגדולה עם קודאק. "הרבעון הראשון נראה מאד טוב", אומר זורע.

 

בעלי המניות בחברה הם קרן הון הסיכון פיטנגו, קרן הולנד ונצ'רס וקרן DZ ישראל. סך כל הגיוסים של החברה מסתכמים עד היום ב-6.5 מיליון דולר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אליראו. הסכם משמעותי עם קודאק
מומלצים