שתף קטע נבחר
 

מוסטנג GT-R - בחזרה למורשת

פורד מחייה עוד אגדה מהעבר - והפעם זו מוסטנג עם מנוע 5.0 ליטר, תחת השם GT-R. המראה קרבי במיוחד, היומרות למסלול המירוצים

יצרנית הרכב האמריקנית פורד הציגה בתערוכת ניו יורק גרסה חדשה למוסטנג, שנחשפה לפני שלושה חודשים בדטרויט. מדובר ב-GT-R, גרסת (כמעט) מוכנה למירוצים, עם מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר ו-440 כ"ס המכונה בפי פורד "Cammer". עם זאת, לקוחות שיהיו מעוניינים בתוספת כוח, יוכלו לשדרג את המנוע להספק מכובד למדי של 500 כ"ס. לדבריהם, ה-GT-R מציעה "מחווה להיסטוריית המוסטנג בעלות מנוע 5.0 ליטר מהעבר", ובמיוחד למוסטנג בוס 302 משנת 1970, איתה היא חולקת את הצבע הכתום.

 

לספורט מוטורי

 

וכדי לנצל את הכוח באופן מירבי, מצויידת הגרסה החדשה למוסטנג במכסה מנוע עשוי סיבי פחם, בתי גלגלים מורחבים ושיפורים אוירודינמיים נוספים, דוגמת ספויילרים ופגושים חדשים. גם כיול המתלים פונה כעת לחובבי הספורט המוטורי, עם מסלול המירוצים במרכז השאיפות של צוות הפיתוח. צמיגי 275/35R20 מלפנים ו-315/30R20 מאחור, בלמי דיסק תוצרת ברמבו עם שש בוכנות מלפנים וארבע מאחור, ותיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה הם רק חלק מהאמצעים שיעמדו לטובת נהג ה-GT-R.

 

גם תא הנוסעים זכה לשדרוג הכרחי, הכולל בין היתר מושבי ספורט תכליתיים, חישור הגה "הלקוח מפורמולה 1", ובעיקר איבזור מינימלי לטובת חסכון במשקל העצמי.

 

אנשי היצרנית מציינים עוד כי למרות שהמכונית החדשה תוכל להשתתף בסדרות מירוצים שונות כמעט ללא כל שינוי, היא עושה שימוש בכ-85% ממכלולי המוסטנג הרגילה, ובכך תוכל להיות מוצעת במחיר תחרותי. בשלב זה פורד לא מציינים איזה מחיר בדיוק יהיה תחרותי, ובכל מקרה ראוי לזכור כי גם מכירת המוסטנג הרגילה - שמחיריה אינם ידועים - עדיין לא החלה, ומיועדת לסוף השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורד מוסטנג GT-R
המטרה: מסלול המירוצים
השורשים בדגמי העבר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים