מרצדס A קלאס החדשה
יצרנית מכוניות היוקרה מציגה דור חדש לקומפקטית המוכרת. היא גדולה יותר, מתקדמת יותר, אך בעיקר נאה בהרבה. אצלנו כדגם 2006
שבע שנים לאחר שהציגה את ה-A-קלאס המקורית, חושפת היום מרצדס תמונות ופרטים ראשונים על הדור השני של המכונית הקומפקטית. נהיגת בכורה תיערך לקראת תחילת חודש אוגוסט, ואילו התייצבות באולמות התצוגה צפויה לחודשי הסתיו הקרוב. לארץ תגיע כדגם 2006.
בחודשים האחרונים עסקנו לא מעט בבואה המתקרב של ה-A החדשה, על שלל גרסאותיה. אלא שלצערנו, לא ניתן היה לפרסם תמונות רשמיות של המכונית במסגרת כתבות "השמועות". החדשות הטובות של היום הן כי לכל הפחות מבחינת מראה, מציבה ה-A החדשה רף גבוה משמעותית מזה של קודמתה השנויה במחלוקת.
בין היתר מדובר בעיצוב המאפשר משחק נפח, ואמור להעניק למרצדס הקטנה איכויות ויזואליות גם בגרסאות שלוש דלתות עם מראה דינמי-צעיר-ספורטיבי יותר, לטובת קהל צעיר יחסית. כך גם במקרה של גרסה ארוכה יותר, עם בסיס גלגלים תואם שתהיה מעין תשובה למיניוואנים קומפקטיים אירופאיים. זו תוצג כנראה בפאריז 2005, ותגיע לכביש בתחילת 2006.
שומרים על הייחוד
כמו קודמתה, גם ה-A החדשה עושה שימוש במבנה סנדוויץ' ייחודי, בו ממוקם המנוע בין תא הנוסעים לרצפה. עובדה זו מאפשרת להגדיל את התא לעומת מבנה שגרתי, ולהציע מרחב מחייה מרשים ביחס למידות. עם זאת, במרצדס בחרו להגדיל את ה-A אפילו יותר, עם מימד אורך שצמח ב-23.2 ס"מ וממד רוחב שגדל ב-4.5 ס"מ. כך מאמינים שם ניתן יהיה להציע גם יכולת דינמית טובה מבעבר.
וזה מביא אותנו להצהרה החשובה ביותר עם חשיפת ה-A החדשה. נראה כי הגרמנים, למודי אחת הטראומות המוכרות בהשקת רכב חדש של העשורים האחרונים, עשו ככל יכולתם כדי להבטיח בדגם החדש יכולת דינמית טובה, ללא רבב. ה-A הקודמת, למי שאינו זוכר, "נאלצה" לחזור אל היצרן לאחר שעם השקתה התגלתה כנוטה להתהפכות במצבי קיצון.
מעתה היא תעשה שימוש במערכת מתלים מתוחכמת בהרבה, שלטענת היצרן "יתאימו עצמם לתנאי הדרך, תוך שהם מונעים זוויות גלגול מוגזמות".
היצע מנועים חדש
מרצדס תציע את ה-A החדשה עם ארבע יחידות בנזין בנפח 1.5 ליטר (95 כ"ס), 1.7 ליטר (115) ו-2.0 ליטר עם 136 כ"ס או 193 בגרסה מוגדשת טורבו שתעמוד בפסגת ההיצע ותגיע מאוחר יותר. יוצעו גם מנועי טורבו-דיזל הזרקה-ישירה, כולל 2.0 ליטר עם הספק מרבי של 140 כ"ס. לישראל, אגב, תגיע ה-A החדשה בגרסאות שלוש וחמש דלתות ועם שלושת מנועי הבנזין.
היצע תיבות ההילוכים יכלול בעת ההשקה - לראשונה ב-A-קלאס - גם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שתוצע כאופציה בתוספת תשלום. ואפרופו, במרצדס מבטיחים כי המכונית החדשה תציע ביצועים טובים יותר (למרות שאינם מספקים נתונים...) ובו בזמן יהיו מנועי הבנזין חסכוניים ב-10% לעומת הדגם הקודם.
יותר בטיחות ומרחב
ה-A קלאס מצוידת בארבע כריות אוויר - צמד קדמיות בעלות פתיחה הדרגתית וצמד כריות צד לראש ולצוואר, חגורות בטיחות עם קדם-מותחנים ומגבילי עומס מלפנים ובשני המושבים הצדיים מאחור. בנוסף יצוידו כל הגרסאות בבקרת יציבות, יחד עם תגבור כוח משתנה לפי המהירות למערכת ההגה.
בתא הנוסעים מבטיחים במרצדס יותר מרחב לנוסעים ולמטען, כאשר זה האחרון ייהנה מעד 1,350 ליטר עם מושבים אחוריים מקופלים, או 1,995 ליטר עם מנגנון שמכונה "Easy-vario-plus" ויוצע בתוספת תשלום. באמצעותו ניתן יהיה להסיר לחלוטין את המושבים (למעט זה של הנהג, כמובן) ולזכות במקום רב למטען באורך של עד 2.75 מטר.