שתף קטע נבחר

יונדאי טראג'ט - הזדמנות שנייה

הטראג'ט הקוריאני לא זכה אצלנו להצלחה לה היה ראוי. יונדאי מנסים לנצל את מתיחת הפנים לצורך תנופה שיווקית חדשה - האם הם יכולים?

קשה להאשים את אנשי השיווק של יונדאי בחוסר הצלחה, בוודאי שלא באי-נמרצות. זהו תחום שזוכה בדרך כלל למחמאות וקנאת יריבים. אלא שאפילו הם מודים כי מקרה הטראג'ט הוא דוגמה מצוינת לכישלון של ממש. לא הצליח להם. יתכן והאשם הוא בחדירה לא מוצלחת עם גרסת בנזין חלשה מדי, או פשוט הצלחת הקרניבל של קאיה והתבססותו כמוביל בלתי מעורער של הקטגוריה. כך או אחרת, זה לא היה זה.

 

מקצה השיפורים שעבר המיניוואן לקראת שנת הדגם 2005 לא יכול היה להגיע בתזמון טוב יותר. בעצם, אולי לפני מספר חודשים. בכל מקרה, כעת זו הזדמנות שנייה להעביר את הטראג'ט לתודעת הלקוח. ואם מחפשים ביונדאי מכנה משותף לגרסאות הבנזין (2.7 ליטר) והדיזל (2.0 ליטר), יש להם תג מחיר אחיד - 185,000 שקלים. הבנזין עם גג נפתח ובקרת שיוט, גרסת כל-עור בתוספת 5,000 שקל.

 

הניתוח

 

בניגוד למסורת, העדיפו ביונדאי כמעט ולא לשנות את מראה המיניוואן. במקום, בחרו שם במתכון הכולל ניתוח פלסטי עדין הכולל חידוש האף וחיטוב

 האחוריים. זה אומר פגושים ויחידות תאורה חדשות, וסבכה מהודרת יותר מלפנים. התוצאה נאה אמנם כבמקור, אך עדיין מדובר ברכב אפרורי מדי. הניסיון להצעיר בכל זאת בעזרת תוספת כרום בוהק, אינה מוצלחת. וזה עוד ניסוח עדין לעומת מה שאנחנו חושבים על חיפויים שקופים בסגנון "מהיר-עצבני" ליחידות התאורה האחוריות. הלו, זה מיניוואן...

 

מבפנים

 

תא הנוסעים עבר שינוי מהותי יותר. הפלסטיקה משכנעת יותר, והחלפת המחוונים כמו-גם תוספת הציוד בהחלט במקום. עדיין מדובר בגישה שמרנית למדי, אם כי נראה שהטראג'קט הוא כרגע האיכותי ביותר מבחינה זו בארסנל הדגמים המקומי. המטרידים היחידים מבחינה זו הם פתחי אוורור, משענות יד ותא אחסון לא משכנעים.

 

סביבת הנהג נעימה לעין ושימושית, גם אם הזיקה האמריקנית המתבטאת בשילוב "בלם יד ברגל" ו"בורר הילוכים בהגה" אינה לטעמנו. יש היום פתרונות טובים בהרבה המותירים את הרצפה פנויה. הבורר גם מסתיר את בקרת האקלים הנאה אך לא תמיד ברורה. מוזר שמחשב הדרך מסרב להציג צריכת דלק. רמת האבזור טובה וכוללת בקרת אקלים מפוצלת לאחור, הפעלה אוטומטית לפנסים ותאורת פנים עשירה. ובכל זאת, היינו שמחים למערכת שמע מקורית ולחישוקים קלים במחיר שכזה.

 

הטראג'ט אינו נראה גדול, בעיקר עקב ממד גובה צנוע יחסית (171 ס"מ). אבל בכל זאת הוא מציע מרחב טוב ונעים לכל הנוסעים, עם דגש על כל השבעה. במצב זה תא המטען קטן יותר, אך לנו הפריע בעיקר חסרונו של כיסוי. את חבילת המיניוואן המוכרת משלימים חללי אחסון שונים (כולל שני תאי כפפות קטנים), מגשים ומנשאי ספלים מסוגים שונים ומושבים מתקפלים ומתכוונים, כולל תזוזה לפנים-אחור לשני הקיצוניים בשורה המרכזית.

 

בכל זאת נוסע

 

בחטיבת הכוח לא חלו שינויים מהותיים. מנוע הדיזל-מסילה משותפת (16 שסתומים) מייצר 112 כ"ס ורתום לתיבה עם ארבעה הילוכים. ואתם צודקים. על הנייר זה נשמע בעייתי עבור מרכב השוקל כמעט שני טון (1910 ק"ג) ללא נוסעים, ואמור לסחוב עוד 500 ק"ג פלוס-מינוס. אלא שאיכשהו, העסק בכל זאת עובד.

 

בחירת יחסי העברה נכונים והרמוניה טובה בין המנוע לתיבה, המאפשרת לטפס עד לקו האדום, יוצרים כושר תנועה סביר-פלוס. אחרי שבריר שנייה מהוסס, מגיע המנוע לתחום האפקטיבי (מעל 2,000 סל"ד) ו-26 הקג"ם מצליחים להזיז את הכלי המגודל בקצב נינוח. עד כדי כך, שהוא מרגיש אפילו זריז מהנתונים היבשים - 16.6 שניות ל-100 קמ"ש, 172 קמ"ש מרביים.

 

היכולת הזו ממשיכה גם בכביש המהיר, שם מציע הטראג'ט אופי נעים למדי. אלא שלמרות המחמאות, כדאי לזכור כי לא מדובר כאן ברכב עם רזרבות כוח לצורך עקיפות או טיפוס בעליות. מלבד זאת, כאשר מנצלים כל סל"ד במנוע הוא הופך רועש במיוחד. שימוש בנעילת הילוך-יתר מגלה כי התיבה בה נהגנו אינה מונעת מעבר להילוך העליון, כאשר היא מגיעה לקצה השלישי, וזה כבר מוזר. פחות מוזר הוא יתרון הדיזל - 9.3 ק"מ מצוינים לליטר.


יונדאי טראג'ט
 

ממשיך לפניות

 

גם בתחום הניהוג והנוחות מציג הטראג'ט יכולת סבירה ויעילות גבוהה. פעולת מתלים שקטה יחסית ורמת נוחות סבירה בהחלט הופכות אותו נעים למדי לנהג ולנוסעים בסביבה העירונית. מחוץ לעיר הוא מציע יכולת מרשימה עוד יותר, עם שיוט נינוח ושקט יחסית עבור כל יושבי הרכב. ההגה ומכללי השלדה פועלים היטב, ולמרות רכות מוגזמת מדי, המתבטאת ברכינת מרכב מודגשת יתר על המידה, ריסון תנודות המרכב טוב יחסית למרבית מתחריו.

 

כזה בסדר

 

או קיי. הטראג'ט אינו פורץ דרך ולבטח לא מלהיב במראהו. למעשה, מדובר באמת בפועל-מוטורי אפור שכל תפקידו בחיים הוא לעשות את העבודה ביעילות, ברווחה ובנוחות. הכי חשוב, הוא עושה זאת עבור שבעה נוסעים, ואם תשאלו אותנו, זה בדיוק מה שמחפשים רוכשי מיניוואנים שכאלה.

 

מחיר של 185,000 שקלים אינו זול אמנם, אך רמת אבזור נאה מייצרת תמורה טובה. הוסיפו לכך את העובדה שמדובר בשילוב המצוין דיזל-אוטומט, ותקבלו תחרות שברובה יקרה יותר. ומה זה אומר בסופו של יום?

 

ובכן, היום יותר מתמיד, ברור כי הטראג'ט ראוי להצלחה גדולה מזו לה זכה עד כה. אלה חדשות רעות עבור קאיה אמנם, אך רק כאשר יצליחו אנשי יונדאי להעביר בכל זאת חלק מהקהל לרשותם. זה לא יהיה קל, אך בהחלט יתכן והמאמץ ישתלם. זה מגיע לו.

 


יונדאי טראגט

יונדאי טראג'ט
שם יצרן ודגם יונדאי טראג'ט טורבו-דיזל אוט'
מנוע 4 ציל', 16 שס', טורבו-דיזל
נפח 1,991 סמ"ק
הספק מרבי/סל"ד 112 כ"ס/4,000
מומנט מרבי/סל"ד 26 קג"מ/2,000
אורך 469.5 ס"מ
רוחב 184 ס"מ
גובה 176 ס"מ
בסיס גלגלים 283 ס"מ
משקל 1,840 ק"ג
מהירות מרבית 172 קמ"ש
100-0 קמ"ש 16.6 ש'
מחיר 185,000 שקלים
אחריות 36 חודשים


פורסם לראשונה 16/08/2004 23:09

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סבכה מעודכנת
צילום: אלי שאולי
סביבת נהג נוחה
צילום: אלי שאולי
מהיר ועצבני?
צילום: אלי שאולי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים