כך נראית סיטרואן
ה-C5 המקורית של היצרנית מצרפת, שהוצגה לפני כארבע שנים, הפגינה עיצוב שמרני יחסית שאכזב רבים. מתיחת פנים מקיפה עשויה לשפר את המצב
יצרנית הרכב סיטרואן פרסמה היום פרטים ראשונים אודות מתיחת פנים מקיפה שביצעה ל-C5, המשפחתית שהוצגה לראשונה בסוף שנת 2000. אז, לפני ארבע שנים, התלוננו חובבי סיטרואן כי עיצוב ה-C5 גמלוני ושגרתי מדי, במקום נועז ומעניין כפי שהצרפתים מסוגלים לעשות. היום היא מנסה לתקן את הרושם, עם קווים רעננים יותר ומאפיינים שהוצגו זה מכבר ב-C4 החדשה.
לנו לא נותר אלא להניח כי בסיטרואן נשמעו לא מעט קולות הקוראים לשינוי דרסטי אף יותר מזה שהוצג היום. ולמרות זאת, מדובר ללא ספק בשינוי מראה מקיף יחסית, המתבטא בעיקר בסבכה קדמית מעוצבת מחדש, ביחידות תאורה גדולות ממדים מאחור וחדשות מלפנים. מלבד זאת יש גם פגושים חדשים ושינויים מינוריים נוספים. כל אלה בהשראה ניכרת למדי של מכוניות התצוגה איירלאונג'.
למרות שעדיין לא זכינו לתמונות רשמיות של תא הנוסעים, הצרפתים מבטיחים שיפור ניכר גם שם. יהיה לטענתם לוח מחוונים שעבר שיפור קל, ובעיקר שימוש בחומרי ריפוד ודיפון, כמו-גם גוונים חדשים לחלל הנוסעים. כדי לדעת עד כמה כל השינויים הללו מוצלחים, נצטרך להמתין בסבלנות עד לחשיפה הרשמית, בתערוכת פאריז הקרובה (25.9).
ומה עוד?
בסיטרואן מבטיחים שמלבד העיצוב החדש תציע ה-C5 גם רמה בטיחות גבוהה מבעבר. יהיו שבע כריות אוויר (כולל אחת לברכיים), יהיה מגביל מהירות סטנדרטי, תהיה מערכת בקרת יציבות מעודכנת, מערכת המתריעה מפני מעבר בין נתיבים מבלי לאותת בעזרת רעד - כפי שהוצגה כבר ב-C4 (האם הישראלים יאלצו לשנות הרגלי נהיגה?). יהיו פנסי בי-קסנון מודרניים שינועו בהתאם לכיוון הגלגלים הקדמיים ועוד.
בנוסף מובטחת לרוכשים בעתיד גם רמת בידוד רעשים גבוהה יותר, כדי שהנוסעים כמעט ולא ישמעו את יחידות ההנעה בפעולה. אלו, אם תהיתם, נותרו יחידות בנזין עם הספק שנע בין 117 כ"ס (1.8 ליטר) ל-210 (3.0 ליטר), או היצע דיזל זהה אף הוא, הכלל מספר גרסאות בהספקים שבין 110 ל-138 כ"ס. תיבות ידניות/אוטומטיות עם שישה הילוכים יוצעו מעתה בהתאם לגרסה, כולל תיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה למנוע הבנזין הגדול והחזק מכולם.