שתף קטע נבחר
 

מאזדה 3, לא מקררת

תקלה במכונית המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל, מאזדה 3 החדשה. בעלי הרכב טוענים כי המזגן אינו מקרר. היבואן בתגובה: "מדובר בבעיה שהיקפה שולי"

המכונית הנמכרת ביותר בישראל בחודשים האחרונים, מאזדה 3, סובלת מבעיות במזגן. בעלי מכוניות אשר נרכשו על-ידי ציי רכב מדווחים כי דווקא בימי הקיץ הלוהטים הם נאלצים לנהוג ללא קירור תא הנוסעים. היבואן טוען כי הבעיה עלולה להיווצר בעקבות בעיות במסנן או בתוכנה השולטת על פעילות המזגן. לטענת גיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, מדובר בבעיה שולית בלבד שנתגלתה ב-28 מכוניות בלבד.

 

ציי הרכב הגדולים

 

מאזדה 3, המשפחתית שהחליפה את הלאנטיס הפופולרית, מכרה במהלך השנה מאז נחתה כאן לראשונה, לא פחות מ-15,500 יחידות. עד חודש אפריל השנה בעיקר ללקוחות פרטיים, בגרסת גימור גבוהה וגם תג-מחיר "מלא", מאז בעיקר לציי רכב גדולים, לאחר הגעתה של גרסה זולה יותר.

 

אלא שנראה כי מאז החלו המכוניות להימכר גם לציי רכב, החלו בעיות במערכת המיזוג. למערכות "ynet" ו"ידיעות אחרונות" הגיעו לאחרונה תלונות רבות על מזגנים שאינם פועלים היטב. בכל המקרים מדובר בלקוחות ציי רכב, חלקם גדולים במיוחד, אשר פנו לחברה והתלוננו על הבעיה, אך נדחו בטענה כי לא ידוע ליבואן על בעיה כלשהי. רק לאחר התעקשות ובדיקה מחודשת של חלק מהתלונות על-ידי חברת דלק מוטורס (יבואנית מאזדה), הודו במקרים מסוימים בבעיה וטיפלו בה.

 


מאזדה 3. המזגן לא מקרר?

 

"בעיה שולית"

 

גיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס, אמר אתמול בתגובה: "מדובר בבעיה שהיקפה שולי. מתוך 15,500 מכוניות מאזדה 3 שנמכרו עד עתה, ידוע לנו רק על 28 מקרים של תלונות. לאחר שבדקנו את הבעיה עם היצרן (בעיה דומה התגלתה אגב גם במכוניות בארה"ב), התברר שיש בעיה במסנן (פילטר) הפנימי של המזגן, המונע זרימה טובה. הבעיה נפתרה על-ידי 'הלבשת' פלסטיק מיוחד על הפילטר".

 

"בעיה נוספת שהתגלתה היא בעיית תוכנה. התברר כי במקרים בהם משולבת תיבת ההילוכים להילוך אחורי והנהג/ת 'נותנים גז' ומסובבים את ההגה, מתנתק המזגן למשך שמונה שניות, ולאחר מכן חוזר לפעול. גם בעיה זו נפתרה. צריך לזכור כי בקרב ציי רכב גדולים רצות השמועות כשריפה בשדה קוצים וגורמות לניפוח הבעיה. מלבד זאת, בכל המכוניות החדשות יש פלסטיקים חדשים".

 

אגמון מסר כי אין בכוונת דלק מוטורס לבצע תיקון יזום בכל המכוניות בארץ, אך לכל מוסכי החברה ניתנה הוראה מפורשת להיענות לכל בעל מאזדה 3 עם בעיות מזגן. הן לגבי הפלסטיק הנוסף, הן לגבי עדכון התוכנה כדי למנוע ניתוק".

 

לא מכירים את הבעיה?

 

כאשר פנינו לאחת החברות הגדולות במשק שמחזיקה בכמות אדירה של מאזדות מהדגם האמור, סיפר קצין הרכב כי הבעיה מוכרת. זה זמן מה שכל המכוניות עם בעיות קירור עוברות טיפול מתאים הפותר את הבעיה.

 

אלא שציי רכב גדולים שונים כנראה מרוכי שרכב בודדים. כך למשל במקרה של ג., עובד בחברת סטארט-אפ ובעל מאזדה 3 שנרכשה בחברת "אלדן". כאשר פנה לאחרונה לחברת הליסינג עם הבעיה, נמסר לו כי זו כלל אינה מוכרת. כאשר פנה למוסך מורשה של מאזדה, נמסר לו גם שם כי המזגן פועל כשורה. זה לא עזר גם כאשר הבהיר כי ארבע מכוניות שונות במקום העבודה שלו סובלות מאותה בעיה.

 

גם ד., העובד בחברת היי-טק באזור המרכז, נתקל בבעיה עם מספר מאזדות. כאשר פנה אתמול (יום ג', 31.8) למחלקת השירות הובהר לו כי איש לא שמע על הבעיה. גם אנשי המוסך המרכזי טענו כי אין בעיה במזגן של ה-3. זאת כמובן לאחר שכל אנשי השירות של מאזדה אמורים היו לקבל עדכון ולטפל מיידית בכל מקרה. לידיעתך, מר אגמון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים