מהינדרה לאירופה - ולישראל?
עוד יצרנית רכב הודית - הפעם מהינדרה - מנסה לחדור לאירופה. בדומה ליצרניות קטנות אחרות מהמזרח, גם הנוסחה שלה עוברת בשטח. האם תגיע לישראל?
חובבי מציאות מהעולם השלישי, ומן הסתם גם כמה יבואנים מקומיים שמחפשים הזדמנות להגדיל את היקף המכירות, יגלו ודאי עניין בכך שמהינדרה ההודית עסוקה בימים אלה בהכנות לחדירה לאירופה. מהינדרה הוא קונצרן הודי גדול שחטיבת הרכב שלו קטנה יחסית, ועד לא מזמן התמקדה בעיקר בייצור גרסאות הודיות לוויליס (ג'יפ) הוותיק. אלה, נמכרו בעבר במספר שווקים אירופים.
מהינדרה סקורפיו
ואולם מאז הצגת הסקורפיו החדש, זוכה מהינדרה להצלחה גדולה בשוק ההודי וקברניטי החברה החליטו לנצל את התנופה עבור ייצוא. כדאי לדעת שמהינדרה מייצאת טקרטורים לארצות הברית, ומבצעת מהלכי חדירה גם בנושא זה לשוק האירופי. פעילות זו, ללא ספק, מסייעת בזירוז חטיבת הרכב לנסות ולצאת מגבולות הודו. בשלב זה החל שיווק המכונית במדינות מזרח תיכוניות, דוגמת כווית וקטאר.
נא להכיר
הסקורפיו משתמש עדיין במספר מרכיבים מ"הג'יפ ההודי" הישן, כולל בסיסה של שלדת הסולם. ואולם הוא מציע מראה מודרני בהרבה מבחוץ ומבפנים, וכולל גם מערך מתלים שונה. עם זאת, אין לצפות לגדולות - לסקורפיו מתלה עצמאי מלפנים, אך סרן חי עם קפיצי עלים מאחור.
אחד הפרטים המעניינים לגבי הרכב הוא הכנות בה נהגה מהינדרה במהלך הפיתוח. ההודים הודו שלמעשה אין להם שום מושג איך לפתח רכב חדש, והשאירו את מלאכת התכנון לספקי המשנה המכובדים עימם עבדו. הסקורפיו מוצע עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.6 ליטר שמייצר 109 כ"ס. ואולם בכלים לייצוא שוכן בינתיים מנוע בנזין של רנו (2.0 ליטר 115 כ"ס).
ומה אצלנו? התנהלותה הכושלת של טאטא ההודית בארץ לא תעודד ככל הנראה הסתערות של יבואנים מקומיים על המותג, אבל אולי הפעם מדובר בסיפור שונה. נראה.