שתף קטע נבחר
 

מהשטח לכביש: ריינג' רובר ספורט

בלנד רובר חשפו בסוף השבוע את גרסת ה"ספורט" החדשה של הריינג' רובר. חבל רק שבדרך ממכונית התצוגה היא איבדה את מרבית הייחוד

יצרנית רכבי השטח הבריטית לנד רובר, שבבעלות קונצרן פורד, הציגה בסוף השבוע החולף את הדגם החמישי בארסנל - "ריינג' רובר ספורט". כפי ששמו מרמז, הרכב החדש הוא למעשה גרסה ספורטיבית אופנתית לריינג' רובר המוכר. למה בכלל צריך כזה? שאלה טובה, שעד לפני מספר שנים אף אחד לא העז לשאול. אלא שמאז הציגה פורשה את הקאיין, ב.מ.וו ומרצדס הוסיפו כוח ויכולת ל-X5 ול-ML בהתאמה, שלא להזכיר שלל מותגים יפנו-אמריקניים בארה"ב.

 

האמת, קצת חבל. נוכח ההבטחה המרשימה של דגם התצוגה "סטורמר", שנחשף לפני כמעט שנה בדטרויט, נראה הספורט כמו גרסה נוספת ולא ממש שונה לריינג' רובר הרגיל. למעשה, השינויים הבולטים הם בעיקר קו-גג משתפל מטה מאחור, סבכת כוורת, יחידות תאורה אחרות מלפנים ומאחור, פתחי אוורור שונים בצידי המרכב וחישוקים חדשים. אפשר כמובן להזכיר את השמשה הקדמית שניצבת בזווית חדה יותר, והכנפיים המורחבות, אבל האמת - אין כאן הרבה חדש. בעיקר חבל שנאלצנו לוותר על מרכב שלוש הדלתות במכונית התצוגה, לטובת מרכב חמש דלתות "רגיל".


מצא את ההבדלים: למעלה - ספורט; למטה - ריינג'


 

מתחת לעור

 

אלא שהכסות לא מגלה את כל שהטכנולוגיה מציעה. לפחות לנד רובר מבטיחים כי מתחת לעור מדובר בשתי חיות שונות לחלוטין. ראשית תודות לפלטפורמה עליה מבוסס הספורט - זו המשמשת את הדיסקברי 3 שהשקתו התקיימה לאחרונה. הספורט עושה שימוש באותו בסיס, גם אם מקוצר ב-14 ס"מ. בהמשך, גם מערכת המתלים כוילה להתנהגות ספורטיבית במיוחד, שנוסתה והותאמה - איך לא - על מסלול נורבורגרינג הגרמני.

 

וכדי לבדל אותו ממתחריו המוזכרים שתוכננו לכביש, כולם עם קריצה קלה בלבד לשטח, הריינג' אמור להציע יכולת גם מעבר לאספלט, שאין לבני קבוצתו הנוצצים. והפתעה קלה נוספת - הספורט אמור להיות זול מהריינג' הרגיל, ויתומחר לדברי היצרן בין הדיסקברי 3 לספינת הדגל היוקרתית. עם זאת, מחירים סופיים עדיין אינם ידועים.

 

מתחת למכסה המנוע

 

אז מה באמת היכולת? הספורט יצוייד בשלוש יחידות הנעה בהתאם לשוק היעד - 4.2 ליטר עם שמונה צילינדרים ומגדש-על עם הספק מרבי של 390 כ"ס, ומהירות מרבית מוגבלת ל-225 קמ"ש. או אפשר גם 4.4 ליטר אטמוספרי עם 300 כ"ס, וכמובן הטורבו-דיזל, V6, בנפח 2.7 ליטר, שפותח בסיוע פיז'ו-סיטרואן ומוכר לנו זה מכבר.

 

צמד מנועי הבנזין הגיעו לספורט מיגואר, ולטענת לנד רובר עברו התאמות לנסיעת שטח, כולל הוספת מיגון הולם ונדרש כנגד מים ואבק, והתאמה לנסיעה בשיפועים חדים. אחרי הכל, בעלי הרכב יהיו מעוניינים בשימון המנוע גם בעת טיפוס קיצוני. שלושת המנועים ישודכו לתיבת שישה הילוכים אוטומטית מבית ZF, בה כבר פגשנו בדיסקברי החדש, כולל אפשרות למעבר בין יחסי העברה רגילים לקצרים יותר, עבור עבודת שטח.


 

ואם כבר זוויות ונהיגת שטח, לאלו תסייע מערכת "תגובת שטח", אותה פגשנו קודם לכן בדיסקברי החדש. זוהי מערכת שמאפשרת מספר תוכניות כיול שונות למתלים, תיבת ההילוכים ולמערכת ניהול המנוע, כדי להתאים את המכונית לתנאי שטח משתנים. סביר להניח כי ב"ספורט" היא תזכה לשינויים קלים, עם דגש בולט יותר על נהיגת כביש, ומעט פחות לשטח, למשל באמצעות מצב "תגובה דינמית" שישולב בגרסה הבכירה והמהירה מכולן. זו תקבל אגב קליפרים קדמיים מתוצרת "ברמבו".

 

לנד רובר תציג את הריינג' רובר ספורט - איך לא - בתערוכת דטרויט הקרובה, שתערך בינואר הקרוב. מאוחר יותר, באמצע שנת 2005, יחל השיווק בצפון אמריקה ואירופה, כאשר לשווקים נוספים הוא צפוי להגיע מספר חודשים מאוחר יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ריינג' רובר ספורט
סביבת הנהג
הקדימון - ריינג' סטורמר
לאן נעלם הייחוד?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים