שתף קטע נבחר
 

לאדה חוזרת ארצה

אחרי דחיות רבות לאורך מספר שנים, מבטיחים לנו שלאדה חוזרת, "וזה סופי". המכוניות הרוסיות ינחתו כאן בינואר הקרוב, לצורכי תקינה. תחילת שיווק: אפריל 2005

אנחנו יודעים. זו אינה הפעם הראשונה בשנים האחרונות בה מבטיח לנו היבואן העתידי של לאדה, כי המכונית הרוסית מגיעה - "...והפעם זה סופי" - לחופי ישראל, תוך כוונה להתחיל כאן בשיווק דגמים שונים במחירים אטרקטיביים. אלא שעד היום הם לא ידעו לספר פרטים מדויקים. הפעם, יש לנו את כל המידע הנחוץ - מועד, דגם, מחיר ואפילו תכניות לעתיד.

 

סיפור בהמשכים

 

על הכוונה להחזיר את לאדה לשוק המכוניות המקומי סיפרנו לכם כבר בחודש יוני, שנת 2001. זה היה צריך להתרחש שנה לאחר מכן, לאחר שהיה יבואן והיו הצהרות והיו דגמים. אבל זה לא. לטענת היבואן המיועד, קשיים שהעמיד בפניו משרד התחבורה, בעיות ניירת ובירוקרטיה עם המפעל הרוסי, כמו-גם התנהלות איטית במיוחד אצל כל הנוגעים בדבר, גרמה לכך שעד הגעת האישורים המתאימים, שונו התקנים...

 

ועכשיו הם מנסים להחיות את לאדה שוב. אולי בהשראת כוונת יבואני רנו להביא את הלוגאן מרומניה, אולי בגלל העובדה שיותר ויותר יצרניות מביאות מכוניות משווקים שבאופן היסטורי נחשבו למוקצים מחמת איכות זוועתית. כך או אחרת, נראה כי זה אכן עומד לקרות. לראשונה מאז נפרדנו ממנה ללא דמעות ב-97', מסתמנת אפשרות שלאדה תחזור. ובגדול.

 

יש אור בקצה המנהרה

 

מה אומרים לנו על כך הנציגים הישראליים של לאדה, חברת מיפרם? ראשית הם מאד אופטימיים. לטענתם, ענייני הניירת הוסדרו, המכוניות האמורות להגיע יעמדו ללא ספק באישורי התקינה, ולמעשה מקווה היבואן שכבר בינואר הקרוב ינחתו בארץ מכוניות ראשונות לבחינה לקראת רשיון יבוא. לטענתם מדובר הפעם בהליך פורמאלי רגיל, שמיד בעקבותיו יחל ייבוא מכוניות מסודר.

 

האם לא ימתינו, אחרי כל-כך הרבה שנות גלות, לתחילת שנת מודל - כמעשה יבואני הרכב המקומיים באשר הם? התשובה היא "לא". לטענת היבואן, השיווק מתוכנן להתחיל כבר באפריל 2005. הכוונה היא לפתח אט אט רשת אולמות תצוגה, ולפעול בהתאם לספר.

 

איך מתחילים, וממשיכים

 

במיפרם מתכוונים להחדיר את לאדה לשוק המקומי עם שני דגמים עיקריים: ראשית, הפתעה. זוכרים את הניבה, רכב השטח הוותיק והמוכר ששווק כאן בעבר בהצלחה סבירה? ובכן, הוא חוזר. הפעם עם מנוע 1.7 ליטר וקצת שינויים, אך עדיין לא בדמות הניבה החדשה והמובטחת, שעשויה לנחות כאן רק בהמשך.

 

חוץ מהג'יפ המוכר תגיע לכאן גם סדרת ה-2110. זו למעשה גרסה מחודשת ל-110 המוכרת של לאדה. מכונית זו תגיע אלינו בגרסת סדאן (2110), חמש דלתות (2111) וסטיישן (2112), כולן עם מנוע 1.6 ליטר חדש מבית לאדה, במקום ה-1.5 הישן והמוכר.

 

מחירים סופיים עדיין אין אבל היבואן מקווה שהם ינועו בין 80,000 ל-85,000 שקלים. מחיר הניבה הוותיקה יהיה מעט זול יותר או דומה, ולכן לפחות כרגע היא נראית כעסקה עדיפה. כל המכוניות יצוידו בתיבה ידנית, פשוט כי ללאדה אין עדיין בארסנל תיבה אוטומטית.

 

זמן לא רב אחר כך, מקווה היבואן להתחיל בשיווק הניבה החדשה בארץ, שתוכננה ומיוצרת ברוסיה בשיתוף עם ג'נרל-מוטורס. הבעיה כאן היא שכרגע הביקוש בשוק המקומי לרכב החדש רב, והייצוא כמעט ולא קיים. בעתיד עלולה להתגלות בעיה נוספת: הקשר המתהדק של לאדה עם שברולט ורצונה של UMI, נציגת ג'נרל מוטורס בארץ, להביא בעצמה את הניבה החדשה (כאשר תגיע לאיכות מספקת), עלול ליצור מאבק על זכות הייבוא של הכלי. היבואן מאמין כי אין בידי איש אפשרות למנוע ממנו לייבא את הניבה. מצד שני, גם יבואני דייהו שיערו כי מכוניות המותג הקוריאני ישארו בידם, לפני ש"הולאמו" על-ידי UMI...

 

ויש עוד

 

בהתאם ללוח הזמנים הנוכחי של מיפרם, הרי ששנה לאחר תחילת הייבוא עשויה גם הקאלינה הקטנה לנחות כאן, במחיר מושך אפילו יותר. זו עשויה בהחלט להיות מכונית הנוסעים הזולה ביותר בארץ. הקאלינה היא מכונית סופר-מיני, אך בסיס גלגלים ארוך יחסית אומר שהיא אינה קטנה משמעותית מה-2110.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאדה קאלינה. מודרנית?
לאדה 2110
לאדה 2111
לאדה 2112
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים