שתף קטע נבחר

מאבק אגרסיבי בין שלוש השחקניות העיקריות

למרות ששוק תחליפי חלב אם לתינוקות אינו מן הגדולים ביותר בתחום המזון, הוא מגלגל על-פי הערכות מחזור שנתי קבוע הנע בין 350 ל-450 מיליון שקל. בהיעדר קפיצות מפתיעות בילודה, הוא מוגדר כאחד השווקים האגרסיביים, התחרותייים והסוערים ביותר בתחום המזון.

 

מאז פרשת "רמדיה" השוק הזה הפך רגיש מאוד. הצרכן הישראלי רגיש לפרסומים הכרוכים בסכנות של מוצרי מזון שונים. אך כשמדובר במזון לתינוקות – הרגישות בשיאה ויכולה להשפיע מיד על החלטות הקנייה.

 

במשך שנים התמודדו ביניהן שלוש השחקניות העיקריות בענף – קיבוץ מעברות ("מטרנה"), חברת היינץ ומשפחת מילר ("רמדיה") וחברת "פרומדיקו" (יבואנית "סימילק" ו"אבוט") – על נתחי שוק דומים למדי, שהיו תלויים במבצעים, בחידושים ובאגרסיביות של הפרסום התורן.

 

פרשת "רמדיה" גימדה את חלקה של החברה בשוק. "מטרנה" אחראית היום ליותר מ-50 אחוז מהמכירות ו"סימילק" ליותר מ-40 אחוז, כש"רמדיה" נלחמת על השאר.

 

בעבר התאפיין השוק במאבקים אגרסיביים בין החברות, כולל פרסומים יומרניים מחד והשמצות הדדיות מאידך. המכה שספגה "רמדיה" מיתנה את המלחמה, שעברה לחזיתות אחרות, כמו שוק בתי-החולים – ערוץ שיווק שאינו קיים במוצרי מזון אחרים. "רמדיה" משקיעה היום מאמצים לכבוש יותר ויותר מחלקות תינוקות הצמודות למחלקות יולדות, מתוך ידיעה שכך מגיעים ללב ההורים הטריים.

 

לאחרונה זכתה "רמדיה" במכרז בבית-החולים "שיבא". בעקבות הזעם הציבורי, מיהר בית-החולים להודיע כי הורים שיבקשו יוכלו להאכיל את תינוקותיהם במזון אחר. כעת מנהלת "רמדיה" מאבק על שוק בתי-החולים של "שירותי בריאות כללית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים