קאיה הולכת על גדול
אחרי שהציגה משפחתית קטנה, מראה לנו קאיה רכב שטח ענק בשם מסה - שנותן פתח לגל ספוקלציות: האם זהו יורש הסורנטו, או רכב גדול ממנו?
שבועות ספורים אחרי שחשפה איורים ראשונים תחת השם KCD-II מציגה קאיה את האמיתי וגם בוחרת עבורו בשם. הרכב, שעבר מאיור למציאות, נקרא מסה (Mesa, הר שולחן) ומדובר בכלי שטח גדול מאוד. וכשאנחנו אומרים גדול אנחנו ממש מתכוונים לכך.
שימו לב למשל לבסיס הגלגלים - עם אורך של 295 ס"מ הוא גדול מכל כלי שטח או מיניוואן אחר הן בהיצע של קאיה והן בזה של חברת האם יונדאי. גם שאר המידות נדיבות: 488 ס"מ אורך, 197 ס"מ רוחב ו-191 ס"מ גובה. וכן, הוא מצוייד בשורת מושבים שלישית.
מה הקשר
בקאיה מדברים על כך שהמסה מדגים אפשרות לרכב שטח גדול שתוכנן במיוחד לשוק האמריקני, אבל משאירים אותנו עם שאלות רבות שאינן פתורות.
האם הרכב הזה קשור ליורש הסורנטו אשר יוצג במהלך 2007, או האם מדובר באח גדול יותר? האם העובדה שלרכב זה שלדת סולם, יכולה להתאים לרצון של קאיה לייצר כאן גם טנדר גדול עבור השוק האמריקני (שני הכלים יכולים לחלוק שלדה)? ואיך כל זה מתחבר לרצון של יונדאי לבנות בארצות הברית רכב גדול ויוקרתי יותר מהסנטה-פה - אשר יתחרה, כך הם מקווים - בניסן מורנו?
אז לפחות כרגע המסה נותן אות פתיחה לתשבץ לא פתור ולספקולציות גדולות. אבל מעבר לכך כדאי לציין שהמסה, רכב שני שמעוצב על ידי מרכז העיצוב של קאיה בקליפורניה, נראה מציאותי למדי מבחינת מרכיביו, ואולי גם מציג קו עיצובי חדש לקאיה. מעניין יהיה לראות לאן זה יתפתח.