חדש מסובארו: טריבקה
יצרנית הרכב היפנית, המתמחה בדגמי הנעה כפולה, חשפה בדטרויט כביש-שטח חדש עם שבעה מקומות ישיבה - B9 טריבקה. גם אלינו בעתיד?
כצפוי, סובארו חשפה בתערוכת דטרויט הנערכת בימים אלה את הכביש-שטח החדש שלה, B9 טריבקה. הדגם החדש, שתוכנן על-ידי מעצב אלפא רומיאו לשעבר אנדריאס זפאטינס, מצויד במנוע ה-3.0 ליטר-בוקסר המוכר של סובארו. כאן עם 250 כ"ס, הנעה כפולה, ושוק יעד חד-משמעי - ארה"ב.
כפי שבולט בתמונות, מדובר באחד הכלים היותר מוקפדים מבחינת עיצוב, שירדו את פס הייצור של סובארו מאז ומעולם. ולא מפתיע לגלות, בעיקר במבט צד ומאחור, שורשים "אלפיסטים" ברורים. מאחור זה נראה לטעמנו מצוין, מלפנים מעט פחות מוצלח אך לבטח מקורי.
ה-B9 טריבקה מצויד בתיבת חמישה הילוכים אוטומטית, עם אפשרות לתפעול ידני. תחילת ייצור ושיווק מתוכננים כרגע לקיץ 2005, בעיקר בצפון אמריקה. ממדי הסובארו החדשה לא רשמיים אמנם, אך מתפרסמים בכל זאת במקומות שונים - 4.82 לאורך, 1.87 לרוחב, 1.68 לגובה. אגב, נתון המשקל המוצהר עומד על 1,925 ק"ג. זה ממש לא מעט.
מה עוד? הרכב שהוצג לראשונה צוייד בחישוקי "18, וכנראה גם שש כריות אוויר, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים ותאורה מסביב לשעון. זאת אם הכל יגיע לגרסת הייצור הסופית. אך נקודת האור הגדולה באמת של הטריבקה היא ללא ספק תא הנוסעים עם אפשרות להושבת שבעה נוסעים או הזמנה עם מקום לחמישה בלבד.
פשוט הביטו בתמונה למעלה. וכן. אם שאלתם, אז כן. נשמח מאד לגלות כי באותה מידת הקפדה יטפלו גם בתאי הנוסעים חסרי-ההשראה הנוכחיים. למשל, באימפרזה הבאה, בבקשה...