פינינפארינה בונה כלוב לציפורים
או כך לפחות נקראת מכונית התצוגה המרהיבה של סדנת העיצוב האיטלקית. בחרטום נושאת הבירד-קייג' את סמל מזראטי ומאחור - 700 כ"ס
סדנת עיצוב הרכב האיטלקית פינינפארינה הגיעה לתערוכת ז'נבה חמושה במכונית תצוגה חדשה - בשם בירד-קייג' (Birdcage, כלוב ציפורים). מדובר בפרשנות של הסדנה למזראטי MC12, מכונית המירוץ שבעצמה מבוססת על האנזו של פרארי.
פינינפארינה הציגה את מכונית התצוגה לרגל חגיגות 75 שנים להקמתה (וממש במקרה - זוהי גם שנה 75 לתערוכת ז'נבה). לכן אין זה מפתיע שהיא מצויידת בשפע של נוסטלגיה: החל בשם, שמזכיר את זה של המזראטי בירד-קייג' טיפו 63, ועד לעיצוב החלק והנמוך. אגב, את שמה - "כלוב ציפורים" - קיבלה המכונית משום שהשלדה בה מזכירה בצורתה מבנה דומה.
הבירד-קייג', שלא מתוכננת בשלב זה להגיע לייצור, מצוידת במנוע V12 בנפח 6.0 ליטר המייצר "למעלה מ"-700(!) כ"ס. את הכוח מעבירה לגלגלים האחוריים תיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית (ידנית ללא דוושת מצמד), ועל הקשר הסופי לכביש אחראיים צמיגי 275/30 וחישוקי "20 מלפנים, ו-295/35 העוטפים חישוקי "22 מאחור.
יחד עם חישוקי הענק המרשימים, הצליחה פינינפארינה ליצור כאן עיצוב שמבטא בדיוק את רוח המכונית: ספורטיביות, אווירודינמיות, מהירות. את הרושם הזה היא השיגה באמצעות ממדים כמו גובה של 109 ס"מ בלבד, אורך של 466 ס"מ ורוחב נדיב של 202 ס"מ, שיוצרים פרופורציות מתאימות. האיטלקים מעריכים כי לו היתה מגיעה לייצור, היתה שוקלת מכונית התצוגה כ-1,500 ק"ג, מה שהיה מאפשר לה להציג ביצועים טובים - היא אמנם כבדה מה-MC12 (ששוקלת 1,335 ק"ג), אבל יש לה גם יותר כוח, לעומת 632 כ"ס "בלבד" במזראטי הסדרתית. אגב, זו האחרונה מסוגלת להאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ועד למהירות מרבית של למעלה מ-330 קמ"ש.