כל מה שרציתם לדעת על ה-7
הדור הרביעי בסדרה 7, שהופיעה לראשונה ב-77', היה עד כה למצליח ביותר של ב.מ.וו. השינוי הבולט בו, מעבר לעיצוב, הוא בראש וראשונה החלפת יחידות הכוח בחדשות לגמרי או לפחות מחודשות. הן חזקות מהמוחלפות, ולפי ב.מ.וו גם חסכוניות יותר.
בתחתית ההיצע ניצב מנוע ה-3.0 ליטר הטורי החדש, שהוצג לראשונה בסדרה 6. מנוע ראשון מסוגו הבנוי משילוב אלומיניום ומגנזיום לטובת חסכון משקל. עם 258 כ"ס, הוא מזניק את ה-7 ל-100 ב-7.8 שניות וירשום 244 קמ"ש של מהירות מרבית. מעליו נמצאות יחידות V8 שצמחו ב-400 סמ"ק: לגדולה (ה-750) 4.8 ליטר ו-367 כ"ס והיא מזנקת למאה ב-5.9 שניות. לקטנה יותר (ה-740) יש 4.0 ליטר של נפח, 306 כ"ס וזינוק ב-6.8 שניות ל-100 קמ"ש. המהירות המרבית של שתיהן מוגבלת ל-250 קמ"ש.
יש מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר דיזל ב-745. גם כאן נרשמה צמיחה בנפח (500 סמ"ק), ותוספת מערכת מסילה משותפת דור שלישי, עם מזרקים מהירים ומדויקים משמעותית. הספק מרבי אדיר (300 כ"ס) מצטרף למומנט סופר-מרשים של 71.4 קג"מ. מה שמאפשר זינוק ל-100 קמ"ש - דיזל, להזכירכם - ב-6.8 שניות בדיוק. ה-730 עם מנוע דיזל מייצרת כיום 231 כ"ס ו-53 קג"מ. אגב, שתי יחידות הדיזל מגיעות עם מסנן חלקיקים תקני, שאינו דורש כל טיפול. כרגיל, כל המנועים משודכים לתיבת שישה ההילוכים המוכרת של ZF.
מה עוד? הסרן האחורי של ה-7 הורחב ב-14 מ"מ. שינויי מתלים נוספים נוגעים לשלוש גרסאות מתלים - "רגיל", "מתאים עצמו" ו"ספורט". בגרסת ההתאמה יש בולמים מתכוונים אלקטרונית (עם שתי תוכניות), מייצבים מופעלי מחשב (שתי דרגות) ואפשרות לקפיצי אוויר מאחור. עם מתלי הספורט נמוכה ה-7 ב-20 מ"מ מלפנים ו-10 מאחור, ונועלת חישוקי "19. מעניין, אך לפי ב.מ.וו אין אפשרות לשילוב ההגה האקטיבי ל-7, וכך גם לא קפיצי אוויר למתלה הקדמי. מערכת הבלימה שופרה, כאשר גרסאות בסיסיות מקבלות את המפרט ששמור היה לחזקות בעבר.
מערכת ה-I-Drive שופרה על-ידי הוספת תפקודים חיצוניים עצמאיים, ומתג חזרה-מיידית לתפריט ראשי. בוצעו גם שינויים בתפקודי מערכת, כמו-גם בגוונים וגרפיקה. שינויים קלים רבים בוצעו בתא הנוסעים בעיצוב ומראה המתגים ובחומרים. ריפוד העץ והעור אמור להציג אווירה "קלאסית וטבעית יותר", וב.מ.וו מבטיחה מגוון אפשרויות גדול יותר בהתאמת גווני פנים וחומרים לרצון הלקוח. פנסי קסנון הפכו תקניים בכל הגרסאות, ותאורת הבלימה נעשית כיום על-ידי שתי יחידות אחוריות, שאחת מהן נדלקת רק בבלימת חירום.
- חזרה לכתבת ההשקה - לחצו כאן
I-Drive. פשוט יותר
מתלי אוויר. רק מאחור
מנוע דיזל, V8. חזק