שתף קטע נבחר
 

ביהמ"ש: "ספינת הבנות" יורד מן המדפים

נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א קיבל במלואה את דרישתו של אסי כהן והורה על הורדת הספר, הנושא את תמונתו של השחקן ללא אישורו, מהמדפים

בית המשפט המחוזי בת"א הורה הבוקר להוצאת הספרים "חרגול" להוריד עד יום שלישי הקרוב בשעה 08:00 בבוקר את כל עותקי הספר "ספינת הבנות" מאת מיכל זמיר ממדפי חנויות הספרים בכל רחבי הארץ. בפסק הדין עליו חתום סגן נשיא ביהמ"ש, השופט יהודה זפט, נכתב כי ההוצאה לאור מחויבת להפסיק במקביל כל פרסום במסגרת שיווק הספר במתכונתו הנוכחית בה מופיעה תמונתו של השחקן, אסי כהן, על כריכתו.

 

כן הורה השופט זפט כי החל מהמועד המצוין, אסורה מכירת המהדורה הנוכחית, וחייב את הנתבעים לשלם הוצאות משפט בסכום של 6000 דולר.

 

פסק הדין ניתן בעקבות תביעה שהגיש הבוקר השחקן אסי כהן לביהמ"ש ובה הוא מבקש מביהמ"ש צו מניעה קבוע בעקבות פרסום תמונת דיוקנו מתוך הסרט "יוסי וג'אגר" על עטיפת הספר שלא בידיעתו או בהסכמתו.

 

פרקליטו של כהן, עו"ד חיים בן יעקב, אומר כי התביעה התקבלה במלואה ולרצון התובע ומציין: "פנינו אל ההוצאה לפני שביקשנו את סעדו של ביהמ"ש, אך הם דחו את בקשותינו. לא נותרה לנו ברירה וזו הסיבה שהתביעה הוגשה. המטרה שלשמה פתחנו בהליך הושגה במלואה והספרים יורדו מכל מדפי החנויות בארץ. המטרה של אסי כהן לא היתה כספית, ולכן הוא החליט לוותר על כל תביעה כספית. אסי כהן ביקש לשמור על שמו הטוב ולעצור שימוש בתמונתו שבוצע ללא ידיעה ורשות. הקלות הבלתי נסבלת בה הועתקה תמונת השחקן, הודפסה על כריכת ספר ופוסטרים והוצגה בחלונות הראווה בארץ זאת בלי כל פנייה אליו, היתה המניע העיקרי שלו בהגשת התביעה ואנחנו שמחים שביהמ"ש קיבלת את תביעותינו".

 

מו"ל הוצאת "חרגול", יונתן חיליק נדב, אמר בתגובה לפסק הדין: "אנחנו מצטערים על מה שקרה. פעלנו בתום לב גמור, חשבנו שקיבלנו אישור מהגורם המוסמך והסתבר שלא כך הוא.

הנזק שנגרם לנו הוא עצום שכן לא רק שנאלץ להחזיר מהחנויות יותר מאלף עותקים, נדרש להדפיס מייד מהדורה חדשה שכן הספר נמצא בשיא מסע יחסי הציבור שלו ומשמעות כל יום שעובר בו הספר לא על המדפים היא איבוד המומנטום. זה נזק בלתי ניתן לכימות שהוא תוצאה של טעויות אנוש. פגשתי את אסי כהן בבית המשפט ואמרתי לו שלא היתה כל כוונה לפגוע בו ושהדברים נעשו בתום לב".

 

על השאלה האם מאחורי השימוש בדיוקנו של כהן על הכריכה עמדו כוונות שיווקיות ענה נדב: "ממש לא. חיפשנו ויז'ואל לעטיפה וחשבנו שהגיוני להשתמש בדמויות של חייל וחיילת. אני אפילו לא ידעתי שמדובר בתמונה של אסי כהן. אם הרעיון מאחורי זה היה יחסי ציבור, היינו משתמשים בתמונה בהירה ולא בתמונה מטושטשת. בסך הכל לא הבלטנו את הדמות כמקדם של משהו. בכל מקרה ביום ראשון נדפיס את הכריכה החדשה של הספר ואני מקווה שגם בגרסתו החדשה הספר הזה שהוא מצוין, ימשיך להצליח".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סמדר שילוני
כהן. כל דרישותיו התקבלו
צילום: סמדר שילוני
לאתר ההטבות
מומלצים