מתיחת פנים מקיפה לשברולט אביאו
הסדאן הקטנה של שברולט-קוריאה עברה מתיחת פנים מקיפה. בדרך היא זוכה לעיצוב שמזכיר את האופטרה, וכמובן לממדים גדולים יותר
גרסת הסדאן (ארבע דלתות, תא מטען נפרד) של שברולט אביאו, עברה מתיחת פנים מקיפה ונחשפה רשמית בתערוכת הרכב של שנחאי, סין, המתקיימת בימים אלה. מ-UMI, יבואני שברולט לישראל, נמסר כי הרכב החדש מוכר להם ואכן יגיע בעתיד, אך עדיין לא נקבע לכך מועד מדויק.
בראיון שקיימנו לפני מספר חודשים עם ניק ריילי, יו"ר ונשיא החטיבה הקוריאנית של ג'נרל מוטורס, אמר הבכיר כי הוא אינו מרוצה מעיצוב המכונית הקיימת. באותה נשימה, הבטיח "שינוי מקיף, יותר ממתיחת פנים". והתוצאה לפניכם. האביאו סדאן מתרחקת בבירור מעיצוב גרסת חמש הדלתות. וגם מגרסת שלוש הדלתות כמובן, זו שאינה משווקת אצלנו והוצגה רק בשנה שעברה.
כעת ניכר דמיון ברור בהרבה לאופטרה, שאף היא עברה בשנה שעברה מתיחת פנים, וזכתה לסבכה דומיננטית יותר. האביאו מציעה אותה סבכה גדולה ועטורת כרום, לצד יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור. למעשה, הדימיון בינה לבין המכונית שנעה על כבישי ישראל כיום נראה קטן במיוחד.
ויש לכך גיבוי
הנתונים אותם מפרסמים אנשי שברולט-קוריאה מגלים כי האביאו צמחה במרבית הממדים. בעוד בסיס הגלגלים נותר זהה (248 ס"מ), צמח האורך הכללי ב-7.6 ס"מ, מ-423.5 בעבר ל-431 ס"מ כעת. ממד הרוחב עומד כעת
על 171 ס"מ (לעומת 167), ואילו לגובה נוסף חצי ס"מ סמלי, או 149.5 ס"מ. מי שמוביל ציוד רב בתא המטען ישמח לגלות כי יחד עם מתיחת הפנים, חל גידול של 25 ליטר בנפח תא המטען, וכעת הוא מכיל עד 400 ליטר.
האביאו מציגה תוספת של שני ס"מ למפסק הסרן האחורי (143 ס"מ), לטובת שיפור ההתנהגות, בהתאם להבטחות ג'נרל מוטורס.
הגרסה החדשה של האביאו הוצגה בסין עם מנועי 1.4 ו-1.6 ליטר לוגמי בנזין, שפרטים מלאים אודותם לא נחשפו עדיין. מכאן שלא ידוע אם מדובר באותן יחידות כוח מוכרות, או במנועים חדשים ומודרניים יותר. האביאו תשווק בסין באמצעות פרויקט שיתוף פעולה בין ג'נרל מוטורס לשנחאי אוטומוטיב (SAIC). השם הזה אומר לכם משהו? אכן, אותם סינים הקשורים לקריסת רובר.