שתף קטע נבחר
 

וזה לא הולך להשתפר

חושבים שהמצב כיום בכי רע? אתם צודקים, אבל בעתיד נגלה שיכול להיות גרוע יותר

מחלף בגין: רק בכיוון אחד מחלף השלום: יהיה גרוע יותר מחלף קיבוץ גלויות: הפקק של המדינה מחלף קק"ל: ניפגש בסיבוב 
מחלף לה-גווארדיה: הקלה בעוד שנתיים מחלף הולץ: חלם בהתגלמותו 

 

מחלף בגין: רק בכיוון אחד
פקקים גדולים אפיינו את פתיחתו של קטע הכביש עד כפר שמריהו, אבל הבעיה הגדולה היא בכלל בכיוון השני, מכביש החוף לכיוון דרום. פקק של 20 דקות לפחות מדי בוקר, ורק בשנה הבאה תחל סלילת הכביש דרומה. הקושי: העברת פסי הרכבת אל בין הנתיבים.

 

חזור למעלה
מחלף השלום: יהיה גרוע יותר
בכל יום עומדים 140,000 כלי רכב ברמזורי היציאה מאיילון. כדי לפתוח את צוואר הבקבוק יחלו בשנה הבאה עבודות נרחבות לבניית שתי לולאות שיבטלו את הרמזורים. היכונו לפקקים שלא הכרתם. המחיר: כ-80 מיליון שקל.

 

חזור למעלה
מחלף קיבוץ גלויות: הפקק של המדינה
בכל בוקר מתנקזת התנועה משני צירים גדולים, כביש ירושלים תל-אביב ואיילון צפון מכיוון ראשון-לציון וחולון. שישה נתיבים הופכים לארבעה, והתוצאה - פקק של 40-30 דקות. מתכנני הכביש ניסו למצוא פתרון - וכשלו.

 

חזור למעלה
מחלף קק"ל: ניפגש בסיבוב
אחרי סבל ממושך בפקק הקבוע, הסתיימה זה עתה הרחבת מסלול התנועה בכיוון צפון באמצעות הוספת נתיב. כעת נערכות עבודות להוספת נתיב שלישי בכיוון דרום.

 

חזור למעלה
מחלף לה-גווארדיה: הקלה בעוד שנתיים
על הגשר הזה עוברים בכל יום 70,000 כלי רכב, כמו בחוצה ישראל כולו. הרחבת הגשר משני נתיבים לארבעה החלה, בעלות של 150 מיליון שקל. בעוד שנתיים תהיה גם מנהרה מרחוב המסגר לכיוון איילון דרום, שתאפשר מעבר בלי רמזורים.

 

חזור למעלה
מחלף הולץ: חלם בהתגלמותו

המחלף המסועף במדינה תוכנן והוקם במשך 10 שנים והמון פקקים, מבלי להתחשב כלל ברכבת שאמורה לחלוף בו ביום מן הימים. עכשיו יוצא לדרך המבצע ההנדסי המורכב ביותר אי פעם בישראל - הזזת גשר שלם 15 מטר ממקומו. העלות המיותרת - 5 מיליון שקל.

 

 

חזור למעלה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים