כך זה נראה כשמייבאך הופכת לספורטיבית
את מכוניות מייבאך, לבית דיימלר-קרייזלר, אנחנו מכירים בעיקר כלימוזינות ארוכות, מפוארות - ובעיקר סולידיות. אבל מה קורה כשמהנדסי המותג מחליטים לייצר מכונית ספורט? התוצאה, על 700 כוחות הסוס שלה, לפניכם
מייבאך, מותג מכוניות הפאר של דיימלר-קרייזלר, חזר לחיים בראשית שנות ה-2000 כדי להתמודד מול רולס-רויס ובנטלי של ב.מ.וו ופולקסווגן בהתאמה. ולמרות שבמורשת המותג - שלא היה פעיל מספר עשורים - ישנן גם מספר מכוניות בעלות אופי ספורטיבי יותר, בחרו בדיימלר להתמקד רק בלימוזינות גדולות, מפוארות ומרשימות.
700 כ"ס
למרות התדמית, שמשדרת בעיקר "אריסטוקרטיה" ו"סולידיות", יותר מכל דבר אחר, במייבאך החליטו שהגיע הזמן לעשות משהו קצת יותר מעניין. בעצם, הרבה יותר מעניין.
והתוצאה לפניכם: אקסלרו (Exelero), מכונית על דו-מושבית עם מנוע 12 צילינדרים בנפח 5.9 ליטר, המייצר 700 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-104 קג"מ ב-2,500 סל"ד. כל זאת בסיוע צמד מגדשי טורבו.
וכך, למרות משקל עצמי לא צנוע כלל של 2,660 ק"ג, שנובע בחלקו ממידות נדיבות - 589 ס"מ מקצה לקצה, רוחב של 214 ס"מ ובסיס גלגלים ענק של 339 ס"מ - בניסוי ראשוני שערכו אנשי מייבאך רשמה האקסלרו מהירות מרבית של 351.45 קמ"ש. וזה, אתם חייבים להודות, לא רע בכלל.
בשלב הזה אתם בוודאי תוהים, האם מכונית הספורט המרשימה הזו צפויה להגיע לאולם התצוגה של מייבאך, בסמוך למקום מגורייכם. ובכן, התשובה - לפחות באופן רשמי ובשלב זה - היא בפירוש לא.
במייבאך מסבירים כי האקסלרו נועדה לצורך בחינת צמיגי ביצועים מתוצרת חברת "פולדה רייפנוורקה" (Fulda Reifenwerke). היא נבנתה כאב טיפוס בסיוע סדנת סטולה (Stola) האיטלקית, ואין כל כוונה לייצרה. עם זאת, שמועות עיקשות בתעשיית הרכב טוענות שלמייבאך ישנן תוכניות לייצור מכונית ספורטיבית יותר מלימוזינות ה-57 וה-62, וייתכן כי האקסלרו רומזת לכיוון, ובעיקר מנסה לבחון את תגובת הקהל לרעיון של מייבאך ספורטיבית.