שתף קטע נבחר
 

10 דברים שחשוב לדעת

קיבלתם טיפול לקוי? לא זכיתם לטיפול כלל? יש מה לעשות. הנה 10 דברים שעליכם לדעת, אם חלילה תיקלעו למצב שבו צה"ל איכזב אתכם

  1. בשעת חירום מותר לחייל לפנות לטיפול בחדר המיון.
  2. מותר לחיילים לקבל חוות דעת (אך לא טיפול) מידי רופא פרטי, על חשבונם כמובן.
  3. גם טיפולי שיניים, טיפולים משלימים ואפילו עריכת בדיקות מותרים - הכול על חשבונכם.
  4. טיפול נפשי אפשרי מחוץ לצבא לאחר קבלת אישור.
  5. במקרה של טיפול לקוי יכולים החייל או בני משפחתו לפנות לנציב קבילות החיילים (קו פתוח: 03-6977433, כל יום עד 17:00, בימי ו' עד 15:00. אפשר להשאיר הודעה במשיבון). כמו כן אפשר להגיש תלונה נגד הרופא גם במשטרה הצבאית.
  6. גורמים צבאיים נוספים: קצין העיר (מספר הטלפון משתנה מעיר לעיר) וקצינת פניות הציבור בצה"ל (קו פתוח 24 שעות ביממה: 03-5691000. פקס: 03-5699400. מטכ"לי: 1000-0302. פקס מטכ"לי: 0302-9400).
  7. המחפשים עצה אזרחית הולמת ימצאו אותה באתר "הקשב".
  8. לא סומכים על הביקורת הפנימית של הצבא? אפשר להתלונן על התנהגות רופא בהסתדרות הרפואית שיכולה להפעיל הליכים משמעתיים.
  9. אפשר להתלונן במשרד הבריאות בגין אי קיום כללי האתיקה וההתנהגות הנדרשים. במקרים קיצוניים המשרד עשוי לשלול את רשיון הרופא.
  10. למרות מה שמקובל לחשוב, אפשר להגיש תביעה אזרחית נגד רופא צבאי, בייחוד אם מדובר בהתרשלות רבתי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים