10 דברים שחשוב לדעת
קיבלתם טיפול לקוי? לא זכיתם לטיפול כלל? יש מה לעשות. הנה 10 דברים שעליכם לדעת, אם חלילה תיקלעו למצב שבו צה"ל איכזב אתכם
- בשעת חירום מותר לחייל לפנות לטיפול בחדר המיון.
- מותר לחיילים לקבל חוות דעת (אך לא טיפול) מידי רופא פרטי, על חשבונם כמובן.
- גם טיפולי שיניים, טיפולים משלימים ואפילו עריכת בדיקות מותרים - הכול על חשבונכם.
- טיפול נפשי אפשרי מחוץ לצבא לאחר קבלת אישור.
- במקרה של טיפול לקוי יכולים החייל או בני משפחתו לפנות לנציב קבילות החיילים (קו פתוח: 03-6977433, כל יום עד 17:00, בימי ו' עד 15:00. אפשר להשאיר הודעה במשיבון). כמו כן אפשר להגיש תלונה נגד הרופא גם במשטרה הצבאית.
- גורמים צבאיים נוספים: קצין העיר (מספר הטלפון משתנה מעיר לעיר) וקצינת פניות הציבור בצה"ל (קו פתוח 24 שעות ביממה: 03-5691000. פקס: 03-5699400. מטכ"לי: 1000-0302. פקס מטכ"לי: 0302-9400).
- המחפשים עצה אזרחית הולמת ימצאו אותה באתר "הקשב".
- לא סומכים על הביקורת הפנימית של הצבא? אפשר להתלונן על התנהגות רופא בהסתדרות הרפואית שיכולה להפעיל הליכים משמעתיים.
- אפשר להתלונן במשרד הבריאות בגין אי קיום כללי האתיקה וההתנהגות הנדרשים. במקרים קיצוניים המשרד עשוי לשלול את רשיון הרופא.
- למרות מה שמקובל לחשוב, אפשר להגיש תביעה אזרחית נגד רופא צבאי, בייחוד אם מדובר בהתרשלות רבתי.
מומלצים