שתף קטע נבחר
 

פרארי בארץ

פרארי ראשונה עם מספר ישראלי על הכביש. לא תצטרכו לקרוא את הספרות...

האם ניתן למכור בשנה 20 מכוניות של פרארי בארץ? האם אפשר להעניק שירות הולם למכונית האקזוטית בסדרי גודל כאלה? האם האירועים בשטחים לא יפגעו אנושות בשוק המכוניות היקרות ביותר? ובכלל אם פרארי מגיעה לארץ איזה דגם כדאי להביא? על שאלות אלה ועוד רבות אחרות יאלצו אנשי סמל"ת, יבואני קבוצת פיאט, לענות בשבועות הבאים, ורק אז למעשה יוחלט באופן סופי האם פרארי אכן מגיעה לארץ הקודש.
כתבי הרכב הוזמנו היום לאירוע לא שגרתי בו הושקה מכונית יוצאת דופן. פרארי 456. קצת מוזר היה לראות את ראשי סמל"ת מסירים את הלוט מעל המכונית האקזוטית, בייחוד כאשר זה הדגם הוותיק ביותר מבית פרארי. קצת משונה היה להיות בהשקה של מכונית, כאשר היבואן עצמו עדיין מהסס בהכרזה על פתיחת סוכנות מקומית. אלא שכל זה באמת מתגמד מול העובדה שאחרי 2000 שנות גלות, פרארי ראשונה הגיעה ארצה, וכן, אנחנו סולחים לה על כך שהיא בצבע כסוף ולא אדום. נסיעת מבחן? תשכחו מזה. המיטב שהצלחנו לקבל היה נשימת אדי דלק שרופים שבערו בתריסר הצילינדרים האיטלקיים. אה כן, גם שמענו את המנוע עובד בסל"ד סרק.
הפרארי 456 שהתייצבה על מדשאה קטנה במרכז תל-אביב, לא הייתה אוטומטית אלא בעלת תיבה ידנית למהדרין. להזכירכם, ה-456 היא הפרארי היחידה שניתן לקבל עם תיבה אוטומטית. היא גם היחידה שמפנקת את בעליה במושבים אחוריים. כמה צריכה לעלות כזו מכונית בארץ: היבואן עדיין לא יכול לנקוב במחיר מדויק, אולם ההערכה שלו נעה בין מיליון ו-300,000 שקלים למיליון וחצי. בסמל"ת גם לא החליטו מתי יחל יבוא סדיר. פרארי מוכרת כיום שלושה דגמים סדרתיים: 456, 550 מארנלו, ו-360 מודנה. לכאורה, ה-456 היא המתאימה ביותר לשוק הישראלי ואולם היא גם המכונית היקרה בהיצע. ה-360, שמצוידת גם בתיבה חצי אוטומטית, זולה בהרבה (בסביבות 800,000 שקל). בסמל"ת בוחנים עדיין אם להביא את מלוא המבחר או להתמקד בחלק מהדגמים בלבד, על מנת לאפשר שירות הולם. כאן כדאי לזכור שה-456 וה-550 מבוססות על אותה פלטפורמה ומוצעות עם מנוע דומה בבסיסו. בכל מקרה, סוכנות של פרארי, כאשר תקום, תהיה ממוקמת בנפרד מהאולמות האחרים של קבוצת פיאט.
הגעת פרארי אינה משתלבת במדיניות של קבוצת סמל"ת בשנים האחרונות לגבי מכוניות ספורט. עם כניסתם לתפקיד של יאקי אנוך, מנכ"ל הקבוצה ואבי מוטולה, מנהל השיווק, הופסק ייבוא דגמי הספורט של אלפא (GTV, וספיידר) ופיאט (קופה) בגלל שלא היו רווחיות. במקום זאת העדיפו בחברה להתמקד בדגמים הרווחיים והשגרתיים יותר. ואולם בסמל"ת טוענים ובצדק, שמדובר כאן בפלח שוק שונה לגמרי שהינו יוקרתי לפחות באותה מידה שהוא ספורטיבי.
הצהרה לא פחות מעניינת שהשמיע אנוך היא לגבי עניין במזראטי. היצרן האקזוטי האיטלקי מצוי כיום תחת שליטת פרארי, והקשר עם האדומים יכול להמשיך באופן טבעי למזראטי, אשר דווקא לה מכונית שמתאימה יותר לשוק הישראלי. למזראטי 3200GT יותר מקום מאחור, אופציה אוטומטית ומחיר ידידותי יותר. מה שחסר לה כמובן זו ההילה הגדולה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אקזוטיקה מוטורית
בצבע כסף
שעולה הרבה כסף
מהיום על כבישי ישראל
וכראוי, לוחית זיהוי ישראלית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים