שתף קטע נבחר

יצאו לנופש והגיעו לבית מלון שאינו פעיל

בני זוג שרצו לחגוג יום הולדת בנופש בחו"ל נפלו מן הפח אל הפחת: בית המלון אליו נשלחו בקפריסין היה שומם לחלוטין, ואילו בפראג, לשם נסעו כתחליף, כלל לא חיכה להם חדר והם טולטלו בין מלונות העיר. חברת איסתא: הם ביקשו את המלון בקפריסין וספקית הנופש אחראית למחדל בפראג

י' ביקש להפתיע את רעייתו ולציין את יום הולדתה בבילוי משותף של ארבעה ימים במלון לה-מרדיאן שבקפריסין. כשהגיעו למקום ציפתה לבני הזוג הפתעה לא נעימה: בית המלון היה שומם מאורחים. אנשי צוות המלון אמרו לאורחים הישראלים כי המקום איננו פעיל בחורף וכי אין להם מה לעשות בו. השניים, נבוכים ומאוכזבים, החליטו לבטל את חופשתם ולטוס חזרה לישראל.

 

כדי להמתיק את הגלולה המרה החליטו בני הזוג לצאת מיד עם שובם לארץ לחופשה אחרת מעבר לים. הם טלפנו לאיסתא, שמכרה להם את חבילת הנופש המאכזבת, והזמינו דיל לפראג. אלא שגם חבילת הנופש החדשה הסבה להם עוגמת נפש ואכזבה.

 

בני הזוג שהגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב תביעה כספית נגד איסתא, גוללו בה מסכת ייסורים, שהייתה, לדבריהם, מנת חלקם בשתי חבילות הנופש.

 

בתביעתם, ובדיון בבית המשפט, טענו השניים כי הובטח להם כי נציג של ספק החבילה (יוניטל תיירות ותעופה) יאסוף אותם מנמל התעופה בפראג ויסיע אותם לבית המלון, אבל, לדבריהם, הוא לא היה במקום והם נאלצו לנסוע בכוחות עצמם. כשהגיעו למלון "טאואר" ציפתה להם שוב הפתעה לא נעימה: התברר כי אין חדר עבורם. הם הופנו למלון אחר ללילה אחד ונתבקשו לחזור למחרת. כשחזרו למחרת התבשרו שוב כי אין עבורם חדר ונשלחו הפעם לבית מלון שלישי, "רנסנס", שהתגלה כמלון בו היו אמורים להתאכסן מלכתחילה, אלא שאיש לא טרח לעדכנם בכך שמקום הלינה שלהם הוחלף.

 

בני הזוג טענו בבית המשפט כי איסתא החזירה להם את עלות הנופש בקפריסין אך לא את עלות הטיסה לאי ובחזרה. "התביעה", אמר בן הזוג, "היא על כך ששלחו אותנו לשם מבלי לומר לי שהמלון לא פעיל. אני תובע את מלוא ההוצאות עבור החופשה שלא הייתה". בת זוגו אמרה כי "המעמד היה מאד מביך מבחינתי. זו הייתה הפתעה ומסתבר שזו הייתה הפתעה מאד מאכזבת". השניים הוסיפו וסיפרו כיצד ספגו מפח נופש נוסף בנסיעתם לפראג, כשטולטלו ממלון אחד למשנהו מבלי שהצליחו לנצל כהלכה את חופשתם.

 

"אין די בהחזר העלות"

 

איסתא טענה כנגד כי התובעים ביקשו ספציפית את המלון שהוזמן עבורם בקפריסין. לגבי החופשה בפראג אמר בא כוחה של איסתא כי התובעים התקשרו מקפריסין וסיפרו מה שקרה. "הם רצו את מלון טאואר. וידאנו שהם מקבלים אותו, היה לנו אישור, אבל כל הקבוצה שהייתה עימם בטיסה הועברה למלון רנסנס בגלל תפוסת יתר בטאואר". לכשל בחבילת הנופש בפראג, טענה איסתא, אחראית חברת "יוניטל", ספקית החבילה, והיא אף צירפה אותה כצד ג' לתביעה. יוניטל טענה מצידה, כי לא נפל פגם בהתנהלותה אל מול התובעים.

 

השופט ישי קורן, שדן בתביעה, קבע כי בעניין חבילת הנופש בקפריסין היה על איסתא ליידע את התובעים מראש כי הפעילות במלון לה מרדיאן דלה וכי המלון ריק מאורחים בתקופה זו של השנה. "לא אחת", ציין השופט, "נשמעת בבית המשפט טענת סוכני הנסיעות כי 'סוכנות הנסיעות היא רק מתווכת בין הלקוח לבין ספק השרות', ברם בתחום אחריותה של סוכנות הנסיעות לכל הפחות למסור ללקוח את המידע המלא באשר לאתר התיירות הרלוונטי, אם מסירת המידע אינה בתחום אחריותו של סוכן הנסיעות הרי שניתן לוותר כלל על שירותיהם של סוכנים אלה. לפיכך אין די בהחזר עלות המלון ששילמה הנתבעת לתובעים", אמר השופט והורה לאיסתא להחזיר לשניים את מלוא ערך החבילה בתוספת פיצוי בסך כולל של 2,750 ש"ח.

 

בעניין החבילה השנייה, לפראג, קבע השופט כי מגיע לתובעים פיצוי חלקי. בסך הכול נצטוותה איסתא לשלם לבני הזוג, ביחד עם הוצאות המשפט, סכום כולל של 4,000 ש"ח.

 

בפסק הדין נקבע כי יוניטל, שצורפה כאמור כצד ג' לתביעה, נושאת באחריות למחדלים שגרמו לשיבושים בנופש בפראג, והיא חויבה לשפות את איסתא ולשלם לה עבור רכיב זה של התביעה 1,500 כולל הוצאות משפט. (ת"ק 13114/04).

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים