הסינים בדרך לרחוב המסגר
הנחיתה הסינית בארץ מתקרבת, כאשר צ'רי משנה אסטרטגיה ותאריכי יעד: תוך מעט יותר משנה הם יתייצבו ברחוב המסגר. תהיו מוכנים
צ'רי, יצרנית הרכב העצמאית הגדולה בסין, ממשיכה לגבש את התוכנית הגרנדיוזית שלה לכיבוש המערב. השינויים כוללים עיכוב מסוים של הנחיתה באירופה - ובישראל - לטובת חידוש מלא ומהותי ביותר של מבחר הדגמים. לפחות כרגע, זה אומר שאף מכונית מהמבחר המיושן של צ'רי בסין אינה צפויה להגיע לאירופה ולישראל.
השותפים
איך, אתם לבטח שואלים, יצליחו הסינים לבצע שדרוג כה מקיף ומהיר במבחר ובאיכות הדגמים שלהם? התשובה פשוטה: כמו יצרנים רבים, גם צ'רי משתפת פעולה עם חברות תכנון אירופיות מובילות, כדי לקצר פערים ולהתקרב במהירות לאיכות וליכולת הנדרשת. ומבחינה זו, צ'רי היא ודאי לא הראשונה ולא האחרונה לעשות כן. בראש רשימת השותפים עומדת חטיבת התכנון של לוטוס הבריטית, שמסייעת לחברות רבות - כולל ג'נרל מוטורס - ומתמחה בנושא מתלים והתנהגות כביש.
צ'רי A21. חוד החנית של הסינים בישראל
גם ריקרדו, חברה טכנולוגית שאף היא ממוקמת בבריטניה, ושמתמחה בתחומים רבים (כולל הקמת חטיבות פיתוח), תסייע לצ'רי. בתחום המנועים נושאת בשרביט חברת AVL האוסטרית שתסייע לצ'רי להציג יחידות כוח חדשות ומחודשות שיתאימו לתקינה האירופית. AVL היא חברה וותיקה, שפועלת בשיתוף עם ZF ומתמחה גם במנועים גדולים למשאיות. בתחום העיצוב משתפים צ'רי פעולה עם שתי סדנאות עיצוב מפורסמות מאיטליה: פינינפארינה וברטונה. ואת תוצאות השיתוף נראה בקרוב.
זמנים ודגמים
לוחות הזמנים של צ'רי עברו שינויים שכוללים עיכוב מסוים, כאשר כרגע צפויה הנחיתה בארץ ובאירופה ב-2006. הדחייה אינה נראית גדולה, אבל היא אמורה ליצור הבדל מהותי בתוכניות הפלישה למערב. לפחות כרגע, נראה שהסינים ינחתו בארץ ובאירופה לקראת סוף 2006, במתקפה מדורגת שתיצור במהירות היצע דגמים רחב וחדש.
לפי תוכניות אלה הסינית הראשונה שנראה אצלנו תהיה דווקא מכונית סופר-מיני עם מנוע בנפח 1.3 ליטר. מכונית זו טרם הוצגה. אבל ההמשך יהיה מהיר: וכך כבר בחודשים הראשונים של 2007 אמור אולם התצוגה להיות מאוכלס במבחר מלא למדי של דגמים.
M14. על העיצוב חתומה סדנת פינינפארינה
המכונית השנייה ברשימה של צ'רי תהיה משפחתית 1.6 אוטומטית אשר תתבסס על מכונית התצוגה A21, אותה ראינו בתערוכת הרכב של שנגחאי. מדובר במשפחתית עם מידות מקובלות למדי בקבוצתה - כמו בסיס גלגלים של 260 ס"מ ומנועי 1.6 ו-2.0 ליטר. יחידת טורבו-דיזל תוצע אף היא.
שבועות ספורים אחרי כן ינחת כאן הכלי הגדול ביותר בהיצע המקומי של צ'רי. מדובר בכפול הנעה גדול שבצ'רי מגדירים כקרוס-אובר. הרכב, שיצויד במנוע V6, יתבסס על מכונית התצוגה B14. למכונית התצוגה היה בסיס גלגלים של 280 ס"מ ואורך של 466 ס"מ, והיא הציעה אפשרות לשישה מושבים (לגרסה הסדרתית יהיו ככל הנראה שבעה). רכב זה פותח עם זיקה בולטת לכיוון השוק האמריקני.
אחרי שלישייה זו, צפויה צ'רי להמשיך במערב עם משפחתית גדולה חדשה (שונה מהמתחרה לשברולט אפיקה/דייהו מגנוס שיש היום לצ'רי). לצידה אמורה להיות מוצגת גם מכונית מיני. זו האחרונה עשויה להראות דמיון למכונית התצוגה שראינו בתערוכה בסין, ה-S16. בגל הראשון הזה אמורה להשתלב גם הקופה-קבריולה האופנתית שנראתה בתערוכת שנגחאי (M14) ואשר עוצבה על ידי פינינפארינה. יש לשער כי כל השמות שהוצגו עד עכשיו זמניים, וישתנו עד למועד חשיפת המכוניות הסדרתיות.
כל זה אומר שליבואן הישראלי, קבוצת כדורי, שנמצא כיום בשלבי הכנות מתקדמים לכניסה לשוק, ומקים אולם תצוגה חדש ברחוב המסגר, צפויה בהחלט תקופה עמוסה ומעניינת.