שתף קטע נבחר

עוד סינית בפרנקפורט: לנד-ווינד

איומי הפלישה הסינית לכבישי המערב גוברים, וכעת מצטרפת לרשימה לנד-ווינד עם רכב שטח מוכר באופן חשוד שיגיע לפרנקפורט

תערוכת פרנקפורט הקרובה אמורה להיות אירוע היסטורי מבחינת תעשיית הרכב הסינית, כאשר לראשונה ייקחו בה חלק יצרנים מהמעצמה האדומה. ואחד היצרנים הלא-מוכרים שאמור להגיע לתערוכה הוא לנד-ווינד (Land-Wind), מי שהפך בשבועות האחרונים באופן כמעט מקרי ליצרן הסיני הראשון שנחת באירופה. 


 

מי?

 

לנד-ווינד? השם הוא בהחלט אלמוני, ושייך ליצרן רכב קטן יחסית שגם בסין אינו מוכר במיוחד. לעומת זאת הרכב שהוא שולח למערב מציג פנים מוכרות מאד. האם אין זה האיסוזו רודיאו במקרה? עוד העתקה? לא בדיוק, נראה שבמקרה זה דווקא קיבלו הסינים אישור מאיסוזו וג'נרל מוטורס להשתמש בעיצוב.

 

וזה מעניין, כי בין השותפים בחברת האם של לנד-ווינד, ג'ינאגלינג, נמצאת גם פורד שהביאה כנדוניה את הטרנזיט המסחרית. וגם איסוזו שותפה שם בתחום הרכב הכבד יותר. השיתוף הבין-לאומי הזה ממשיך גם לתא המנוע, שם נמצאים מנועי בנזין של מיצובישי דווקא, בנפח 2.0 ו-2.4 ליטר (115 או 125 כ"ס בהתאמה). יש גם מנוע 2.8 ליטר טורבו-דיזל של איסוזו (92 כ"ס).

 

רגע, אבל איך בכלל אפשר להכניסם לאירופה? פיטר ביוולד, סוכן מכוניות הולנדי, מבטיח שהשקיע 1.8 מיליון דולר בהתאמתן לתקינה האירופית. כרגע הן עומדות בתקני יורו 3, מה שבוודאי מגביל את הייבוא ליבשת הקלאסית ולישראל. אבל ביוולד מצהיר כי בכוונתו לפתוח עם מכירת 2,000 מכוניות לשנה, ומבטיח מחיר נמוך בשליש ממתחרים קוריאנים בגודל דומה. אגב, הוא גם מחפש סוכנים בארצות אירופה. לסוכנים הפוטנציאלים בישראל נספר כי עדיין אין תיבה אוטומטית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זה לא איסוזו רודיאו...
זה לנד-ווינד, ובהרבה פחות כסף
איסוזו רודיאו. מצא את ההבדלים (אין הרבה כאלה...)
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים