שתף קטע נבחר
 

מה עושות קופות החולים כדי למנוע טעויות של רוקחים

בדקנו כיצד מגינות עלינו קופות החולים השונות מפני טעויות של רוקחים:

 

  • בקופת חולים כללית מקיימים בדיקה צולבת של המרשם והתרופה. מהקופה נמסר: "הרוקח מעלה את מרשם הרופא על המחשב, בעזרת ברקוד שאותו הוא מעביר על המרשם עצמו. אחרי איסוף התרופות מעביר הרוקח פעם נוספת את הברקוד על כל אריזת תרופות שהוא מנפק ללקוח, ומאמת מול פרטי המרשם שמצוינים על גבי המחשב. אם הברקוד לא הופעל מסיבה כלשהי, מופיעה על צג המחשב הערת אזהרה".

 

  • בקופת חולים מכבי קיימת מערכת ממוחשבת, שלדברי דובר הקופה "לא מאפשרת לרוקח לנפק תרופות שגויות או במינונים לא נכונים. כשמגיע המבוטח אל בית המרקחת הוא מזדהה באמצעות הכרטיס, ואז עולה המרשם שלו על מסך המחשב. הרוקח מעביר את אריזת התרופה תחת סורק הברקוד". הבעיה: המערכת הזו לא קיימת עדיין בכל בתי המרקחת, ורק "במהלך החודשים הקרובים תוטמע בכל בתי המרקחת שאיתם קשורה מכבי".

 

  • בקופת חולים לאומית לא קיימת בדיקה צולבת, אך לדברי הקופה "המערכת הממוחשבת מסונכרנת בין עמדת הרוקח לרופא". בעוד כמה חודשים, מבטיחים שם, "תתאפשר השוואה בין המרשם המודפס לבין המרשם שרשום במחשב על ידי העברת הכרטיס המגנטי בבית המרקחת". הבעיה: ראשית, השירות עדיין לא קיים; שנית, ההשוואה תבוצע על ידי הלקוח ולא על ידי הרוקח.

 

  • בקופת חולים מאוחדת המצב פחות טוב מאשר בקופות האחרות. בקופה הזו, מתברר, יש עדיין רופאים שכלל לא משתמשים במחשב להוצאת מרשמים לתרופות. "1%-5% מהרופאים לא עושים שימוש במחשב", מציינים שם. לגבי שאר המרשמים: "לכל תרופה יש קוד, שמופיע על המרשם, והמחשב מנפק את התרופה עם הקוד". אבל מה קורה כשהמרשם נכתב ביד?
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים