מותג יוקרה חדש בדרך לישראל: לקסוס
אחרי המתנה ארוכה, מותג היוקרה של טויוטה נמצא בדרך לישראל. תכירו את לקסוס, מי שגרמה לאודי, מרצדס וב.מ.וו להזיע בארצות הברית
אחרי המתנה ארוכה למדי זה עומד לקרות. לקסוס, מותג היוקרה של טויוטה שזוכה להצלחה גדולה באמריקה, עומד להיכנס גם לשוק הישראלי. זה יקרה במהלך שנת הדגם 2007.
שניים מדגמי לקסוס: GS היוקרתית וה-RX לשטח (כאן בגרסת בנזין-חשמל)
יבואני טויוטה אמנם משווקים בארץ כבר שנים רבות את ספינת הדגל של לקסוס, ה-LS, אולם עד כה זה נעשה על אש קטנה ביותר, מתוך אולם התצוגה של טויוטה ועם מכירת מכוניות בודדות כל שנה. אנחנו תהינו לא פעם על מדיניות זו, בייחוד אחרי שראינו שלא מעט מכוניות של לקסוס, בייחוד ה-RX האופנתי, מגיעות ביבוא אישי. אבל כעת כל זה עומד להשתנות.
בנפרד
אנשי טויוטה כבר הסבירו לנו שכאשר יחליטו להיכנס עם לקסוס לשוק המקומי הם יעשו זאת "כמו שצריך". כלומר כחטיבה נפרדת עם תצוגה ומערך שיווק שונים. וזה אכן מה שיקרה, לקסוס תנטוש את התצוגה המתמלאת של טויוטה ותזכה לאולמות תצוגה משלה, עם אנשי שיווק שונים, כולל מנהל נפרד.
לקסוס IS
עדיין לא ברור איזה דגמים יגיעו לארץ ואם לקסוס אכן תציג כאן בתחילת הדרך את מלוא ההיצע האירופאי שלה שכולל את ה-GS ,IS ו-LS (המתחרות בהתאמה בסדרות 3, 5, ו-7 של ב.מ.וו), כמו גם את ה-RX (שטח אופנתי) וה-SC (קופה-קבריולה). יש להניח שההשקה המקומית תמתין ל-LS החדשה (שתוצג בתערוכת דטרויט הקרובה, בינואר), ממש כמו שסביר לשער שה-RX שזוכה לביקוש לא מבוטל בארץ כבר כיום בייבוא אישי, אף הוא יגיע.
יש לציין שהגעת לקסוס לארץ היא חלק ממתקפה מחודשת של מותג היוקרה היפני על אירופה, עם פריסה חדשה, הגדלת מספר השווקים ויומרות גבוהות בהרבה מבעבר. אנשי לקסוס ספרנו לנו בעבר שהם שואפים להפוך ממותג שממוקד בייחוד באמריקה לכזה שהינו גלובאלי והם אכן פועלים בכיוון. כדאי לזכור שרק לאחרונה הושק המותג הזה בשוק היפני (עד כה שווקו שם מכוניות לקסוס תחת השם טויוטה).
אז מי את לקסוס?
חטיבת לקסוס הוקמה בסוף שנות ה-80, עבור השוק האמריקני. בהערכות שביצעו בצמרת טויוטה באותם ימים, התגלה כי הקמת מותג יוקרתי חדש, תהיה דרך אפקטיבית יותר לשכנע את הציבור האמריקני לרכוש מכוניות מפוארות מיפן. ממש מאותה סיבה שכדי לכבוש את השוק הפטריוטי כל-כך, הקימה טויוטה מפעלי ייצור על אדמת הדוד סם. בשנת 1989 החלה להימכר בארצות הברית ה-LS, שבשינויים לא-מאד-גדולים משווקת עד היום, וצפויה ליורשת בעוד מספר חודשים.
הנהלת לקסוס עם המכונית הראשונה. ההתחלה דווקא באמריקה
הנשק העיקרי של לקסוס על ליבו של האמריקני, המתלבט בין מותגי יוקרה גרמניים בעיקר כמו ב.מ.וו ומרצדס, היה עבור לקסוס מאז ומתמיד שביעות רצון ואמינות. סוכנויות ומערך השרות של לקסוס, כמו גם המכוניות עצמן, הם זוכים מסורתיים במקומות הגבוהים ביותר בסקרי שביעות רצון של לקוחות, בארצות הברית - ובאירופה. מדובר בהישג לא מבוטל, הגם ששנוי במחלוקת בעולם הרכב, שכן שביעות רצון של לקוח אחד איננה מבטיחה "שקט תעשייתי" גם אצל שכנהו.
לאחרונה הכריזה טויוטה גם על השקת דגמי לקסוס ביפן, באיחור של יותר מ-15 שנה מאז הושקו לראשונה בארצות הברית. מדובר במהלך רב משמעות עבור המותג היוקרתי, שמנסה לפלס את דרכו במעלה טבלת המכירות גם באירופה - אם כי בהצלחה פחותה מזו לה זכה בארצות הברית.