שתף קטע נבחר

 

תקלה טכנית ברכבת גרמה לעיכובים של חצי שעה

בעקבות הפרסום ב-ynet על מרד הנוסעים ברכבת, הגיעו אלינו עשרות תלונות של נוסעים ממורמרים שדיווחו על איחורים חוזרים ונשנים. תקלה שהיתה היום בבוקר גרמה למאות נוסעים לאחר לעבודתם. דובר הרכבת: "רמת הדיוק נמצאת בעלייה"

עשרות פניות של נוסעים הגיעו אלינו היום (ג') בעקבות הפרסום  על "מרד נוסעי הרכבת המאחרת". רבות מהן התייחסו לאיחור שהיה הבוקר בגלל תקלה ברכבת, שגרמה לשיבוש בכל לוחות הזמנים. מרכבת ישראל נמסר ש"הבוקר אירעה תקלה טכנית באחת הרכבות שגרמה לחסימת הקו בין קריית מוצקין לעכו. יש שם קו רק לרכבת בודדת. זה גרם לאיחורים של ארבע רכבות בסדר גודל של חצי שעה".

 

נוסעים במקומות נוספים בארץ סיפרו על איחורים, שנבעו כנראה בגלל התקלה הזו. ליאורה מנהריה סיפרה: "ב-5:35 יצאתי ברכבת מנהריה לעבודה בתל-אביב, כמדי יום. לאחר זמן קצר הרכבת נעצרה בין עכו לקריית מוצקין מוצקין. זה קרה ב-5:47. נאמר לנו בכריזה שהרכבת נעצרה בשל תקלה טכנית לכמה דקות, אך כמה דקות האלו נמשכו עד שעה 7:50 בערך. רק לקראת 7:10 הפקח טרח לכרוז שמחכים לקטר חילופי שיגרור אותנו לתחנת קריית מוצקין. כשהגענו התברר שהרכבת לתל-אביב יצאה בדיוק לפני כמה דקות וחיכינו לרכבת הבאה.

 

"בסופו של דבר, הגעתי לתל-אביב ב-09:15 - 3 שעות ו-45 דקות נסיעה, שמתוכן שעה הייתי צריכה לעמוד, כי הרכבת הייתה עמוסה. אני כבר לא מציינת שפספסתי את ההסעה שלי לעבודה והייתי צריכה להגיע בכוחות עצמי ושהפסדתי שעתיים לפחות משעות עבודה שלי. כשפניתי למנהלי התחנות במוצקין ובתל-אביב, התשובה היחידה שהייתה להם זה שאין מה לעשות ושאפנה לתלונות הציבור של הרכבת, כי יש לי כרטיס חודשי חופשי. גם בעבר חיכיתי ברכבת שנתקעה, ואני עדיין מחכה לתשובה מהמחלקה לפניות הציבור. כנראה שגם שם עובדים באותו הקצב".

  

ד"ר טל ברג (28) מחיפה היא רופאה שעובדת בתל-אביב, ונזקקת לשירותי הרכבת מדי יום: "אני ובעלי באנו לתחנת חיפה-מרכז ואז אמרו שאין רכבת. בדיוק קניתי חופשי חודשי ב-735 שקלים. אמרתי לפקידה 'מה זאת אומרת אין רכבת?' היא אמרה לי שהרכבת של 6:42 לא הגיעה וזו של 7:10 תגיע באיחור של 10 דקות. 

 

"אני ובעלי התקדמנו לכיוון הרציף, ואז כרזו והודיעו 'הרכבת תאחר זמן בלתי משוער'. וזה היה כשאנחנו צריכים להגיע לעבודה. בעבודה לא מעניין אף אחד אם יש רכבת או אין. הלכנו לאוטו ולקח לנו שעתיים להגיע לתל-אביב, בגלל הפקקים. החברות שלי שהגיעו מחיפה לעבודה סיפרו אחר כך שהוציאו רכבת גרוטאה מחוף הכרמל לתל-אביב. למה לא הודיעו ולמה זה קורה להם?. פעם בשבוע יש בלגן, אחרת זה לא מסתדר".

 

לדברי טל ברג, "אני תלויה ברכבת, אחרת לא הייתי עובדת בתל-אביב וגם בעלי עובד בתל-אביב. זה מקובל בעולם. אנשים נוסעים מלונדון לאוקספורד ואין דברים כאלה. הרכבות בבוקר צפופות נורא ברמה שלא תתואר. לפעמים הכרטיסן עובר עם מאבטח וגובה 3 שקלים לרכבת מהירה. גם ההתנהגות של החיילים היא תת רמה. חיילים לא קמים לאנשים עם מקומות שמורים. אנשים זקנים ונשים בהריון יכולים לשבת על הרצפה, כשחיילים ישנים במושבים השמורים".

 

מאחרים גם בראשון לציון

 

אחד הנוסעים בצפון סיפר ל-ynet: "רכבת הפרברים בין חיפה לקריות איחרה בשעה ללא שום יכולת של מנהל התחנה בקריית חיים לומר מתי תחודש תנועת הרכבות. רק כשהנוסעים ראו את הפנס של הקטר מתקרב, הבנו שהתנועה חודשה. חלם או לא? שנת 2005 עם כל האמצעים הטכנולוגיים, ורק באמצעות פנסים מבינים שחודשה תנועת הרכבות.ביזיון".

 

הנוסע גיא סיפר: "נדיר שרכבת מגיעה בזמן בקו תל-אביב ראשון לציון. היום, הרכבת שהיתה אמורה לצאת מראשון לציון לתל-אביב בשעה 8:27 איחרה ב-15 דקות ונעצרה בהמשך עקב 'תקלה טכנית'. אנו רוצים להיות 'אירופים' ומתקדמים. אך כנראה שאי-עמידה בזמנים וחפיפניקיות טבועה עמוק עמוק בתרבות הישראלית שמשליכה גם על רכבת ישראל. או לחילופין שמדובר בניהול כושל ושערורייתי".  

 

דובר הרכבת, בני נאור, מסר ל-ynet בתגובה: "רמת הדיוק שלנו נמצאת בעליה ואנחנו עושים את כל המאמצים כדי שהיא תעלה ותגיע לרמות גבוהות. צפיפות בקווים מסויימים קיימת בימים ראשון וחמישי. הרכבת נמצאת בתהליך של רכש מתמיד. עם הגעת הרכבות החדשות, אני מקווה שהצפיפות תפחת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים