מנוע כלאיים?
טכנולוגיית הכלאיים, משלבת בין מנוע רגיל לבין מנוע חשמלי קטן, שמסייע בהאצה ובפקקים. אבל כיצד פועלת המערכת? (וידאו)
נוכח מחירי בנזין השוברים שיאים חדשות לבקרים, ומול דאגה הולכת וגוברת לבריאותו של כדור הארץ, גוברת המודעות לחשיבותם של כלי רכב "נקיים". כאלה המזהמים פחות את הסביבה, ובדרך גם חוסכים לבעליהם סכומי כסף נאים בתחנת הדלק.
בין כלי הרכב המסוגלים לצמצם את פליטת המזהמים ותצרוכת הדלק, הם מכוניות הכלאיים (היברידיות). מכוניות אלה עושות שימוש במנוע בעירה פנימית (בנזין בדרך כלל, אך גם דיזל הוא אפשרות), ומשדכות לו מנוע חשמלי כדי לצמצם את תצרוכת הדלק. המנוע החשמלי לא רק מכפר על בחירה במנוע בעירה פנימית קטן יחסית (עובדה אשר לכשעצמה מסייעת לצמצום הזיהום ותצרוכת הדלק), אלא אף מחליף אותו בתנאי נהיגה מסוימים ובכך מוריד את פליטת המזהמים למינימום. מנוע חשמלי אינו יוצר גזי פליטה, ובמכוניות כלאיים איננו נזקק לטעינה. זו מתבצעת על-די אנרגיית בלימה ובסיוע מנוע הבנזין. להסבר מפורט (באנגלית) על מערכת הכלאיים בטויוטה פריוס, ראו סרטון מצורף.