שתף קטע נבחר

 

בכיר במיקרוסופט: עלינו להציע תוכנות חינם - ברשת

ריי אוזי, אחד ממנהלי הטכנולוגיה של מיקרוסופט: "על החברה להניע מהלך אל עבר יישומים המוצעים חינם ברשת ונתמכים בפרסום...בגלל המתחרים, בגלל האתגרים ובגלל ההזדמנויות"

המעבר של תעשיית הטכנולוגיה ליישומים ולשירותים מקוונים מצביע על שינוי דרמטי ורחב היקף, כתב יו"ר מיקרוסופט, ביל גייטס, למנהלים הבכירים של החברה, במכתב שנועד לדרבן אותם להיערך מול האתגרים התחרותיים החדשים מולם ענקית התוכנה מתמודדת.

 

בדואר אלקטרוני שנשלח ב-30 באוקטובר, והגיע אתמול (ג') לידי סוכנות הידיעות איי פי, גייטס דוחק במנהלים "לפעול במהירות ובנחישות", כדי לזרז את היצע החברה בתחום היישומים והשירותים המקוונים, ולגבור על המתחרים. עם זאת, הוא הזהיר כי על החברה להקדיש מחשבה לפיתוח טכנולוגיות כך שיתאמו לקהל היעד בצורה הטובה ביותר.

 

גייטס: "הנחשול הבא לפנינו"

 

"גל השירותים המקוונים יחולל שינוי עצום", כתב גייטס, "חלק מהמתחרים מבינים זאת ומציבים לנו אתגר. יחד עם זאת, ברור לחלוטין שיש לנו הזדמנות להוביל".

 

גייטס טוען במכתב כי חזה את ראשית המעבר לשירותי רשת – כמו מעבדי תמלילים ברשת, פורטלים אישיים, מסרים מידיים מקוונים ועוד, בנייר עמדה שפירסם לפני כעשור, תחת השם "הנחשול של האינטרנט", ובו כתב כי על מיקרוסופט לנוע אל עבר טכנולוגיה מבוססת אינטרנט. "כעת מגיע הנחשול הבא", הוא כתב למנהליו.

 

יו"ר מיקרוסופט צירף למכתב תזכיר של ריי אוזי, אחד משלושת מנהלי הטכנולוגיה בחברה, ובו פירט רעיונות לצעדים מרחיקי לכת בהם החברה יכולה לנקוט כדי לענות להתגברות האיום התחרותי.

 

בתזכיר, מתאריך ה-28 באוקטובר, מגיע אוזי למסקנה (הלא מפתיעה) כי מיקרוסופט לא הובילה בתחום היישומים והשירותים המקוונים, וכעת צפויה לה תחרות עזה מצד חברות בראשן גוגל.

 

לדברי אוזי, על מיקרוסופט להתמקד במרכיבים המהותיים במודל התוכנה החדש, בהן מעבר ליישומים המוצעים חינם ברשת ונתמכים בפרסום, ופיתוח שיטות מתוחכמות יותר להעברת תוכנה באמצעות האינטרנט.

 

מיקרוסופט בצומת דרכים

 

"אני מאמין כי אנו ניצבים בצומת דרכים וברור לנו למה עלינו להשתנות - בגלל המתחרים, בגלל האתגרים ובגלל ההזדמנויות", הוא כתב.

 

בשבוע שעבר, מיקרוסופט הכריזה על Windows Live ו-Office Live, שירותים מקוונים חדשים המאפשרים לגולשים לבנות לעצמם דף אינטרנט מותאים אישית ולצרף בו שירותים ותכנים שונים, ולהשתמש בתכונות רבות של האופיס השולחני, כולל האאוטלוק ואקסל - על הרשת.

 

מיקרוסופט ספגה לאחרונה ביקורת רבה בשל המודל העסקי שלה, שעדיין מתבסס ברובו על מכירת תוכנה בקופסאות. הטענה העיקרית היא כי בעידן האינטרנט, מודל עסקי שנבנה על פי ההנחה כי המחשב האישי הוא הפלטפורמה העיקרית - מתיישן במהירות. כבר היום, לא מעט חברות מציעות שירותים מקוונים עשירים, בהם עיבוד תמלילים, אחסון תמונות, דואר רשת ועוד - רובם חינם. מיקרוסופט הכירה בכך כי אם לא תפעל במהירות, שירותים אלה יאיימו על שתי "הפרות החולבות" שלה, שתורמות לעיקר הכנסותיה - Windows ו-Office.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי אף פי
גייטס בביקורו בארץ. "הנחשול לפנינו"
צילום: איי אף פי
מומלצים