פיירפוקס 1.5 יושק השבוע בקמפיין שיווקי מקוון
הגירסה המשמעותית הבאה של דפדפן האינטרנט המבוסס על קוד פתוח צפויה לצאת ביום ג', עם קמפיין שיווקי קהילתי הקורא לגולשים להוריד בהמוניהם את פיירפוקס
על פי רוב הסיכויים, פיירפוקס 1.5, הגירסה המשמעותית הבאה של דפדפן האינטרנט המבוסס על קוד פתוח, תצא ביום ג', ה-29.11, כך מסר סגן נשיא לתחום המוצרים בחברת מוזילה, כריסטופר ברד.
ברד, שאמר את הדברים לאתר Cnet, ציין כי החברה מתכננת ללוות את ההשקה בקמפיין שיווקי גדול, שיכלול שיווק קהילתי באינטרנט, במסגרתו יתבקשו חובבי פיירפוקס לשגר לאתר האינטרנט של מוזילה קטעי וידאו שהכינו בבתיהם, ובהם הם מספרים לעולם על הדפדפן החביב העליהם.
קטעי הווידאו יתפרסמו באתר השיווק הקהילתי SpreadFirefox, וילוו במפת העולם, המבוססת על המפות של כל גוגל. כל נקודה במפה תייצג את מיקומו של הגולש ששלח וידאו לאתר. קטעי הווידאו יתפרסמו בשפות רבות, ומוזילה תיעזר בצוות מתנדבים בינלאומי כדי לצפות בהם לפני הפרסום. בסוף הקמפיין יוענקו פרסים לקטעים הטובים ביותר.
במקביל, מוזילה מתכננת להשיק תחרות לפרסומת בת 30 שניות לפיירפוקס. התחרות מיועדת לכולם, עם דגש מיוחד על סטודנטים לקולנוע.
מה כולל הדפדפן החדש?
נוסף על כך, מוזילה הודיעה על כוונתה לעבור להפצת שדרוגים מהותיים כל שישה עד תשעה חודשים, במקום כל שנתיים. על פי תוכנית זו, גירסה 2.0 של פיירפוקס צפויה לצאת באמצע 2006.
פיירפוקס 1.5 כולל תכונות חדשות כמו מנהל עדכונים משופר, ניווט יעיל יותר באמצעות הכפתורים "קדימה" ו"אחורה", חלון העדפות-אפשרויות חדש, יכולת משופרת של חסימת חלונות קופצים, ושיפורי אבטחה. לרשימת מנועי החיפוש המובנים בדפדפן נוסף מאגר המידע של Answers.com הישראלית. שיפור בתחום הפרטיות יאפשר למשתמשים למחוק מידע אישי מהדפדפן בלחיצת כפתור אחת.
על פי סקרים שונים, פיירפוקס חצה לאחרונה את קו 10 האחוזים, וכ-50 מיליון גולשים משתמשים בו, על פי המפתחים.