מטוסי אל על יצוידו בקרוב במיגון נגד טילי כתף
המערכת להגנת מטוסי נוסעים שאותה פיתחו התעשייה האווירית והתעשייה הצבאית עברה את הניסוי המבצעי האחרון בהצלחה וכבר בשבוע הבא תותקן במטוסי אל על. פיתוח המערכת החל בעקבות ירי שני טילי כתף נגד מטוסים לעבר מטוס ארקיע במומבסה
ניסוי מוצלח לחליפת המיגון: מערכת המיגון למטוסים אזרחיים עברה הבוקר (יום ה') את הניסוי האחרון וכבר בשבוע הבא יצויידו מטוסי אל על הראשונים בחליפות המיגון - כך הודיע שר התחבורה, מאיר שטרית.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, הסביר בשיחה עם ynet: "נערך הניסוי האחרון להפעלת מערכת המיגון בתנאי אמת והניסוי הוכיח את עצמו. הניסויים מתנהלים כבר כשנה וחצי".
לדברי עובדיה, "הליך מיגון המטוסים יימשך מספר ימים. מדובר במערכת דומה למערכת הצבאית שבמטוסי קרב, שהותאמה ושונתה ויוצרה במיוחד בשביל מטוסים אזרחים. המערכת פולטת נורים שמסיטים, את הטילים בעת מעופם כאשר נורה טיל כזה לעבר מטוס".
משרד התחבורה מימן את עלות פיתוח המערכת - כ-21 מיליון שקלים. התעשייה הצבאית והתעשייה האווירית היו שותפות בפיתוח. גם משרד הביטחון ושירות הביטחון הכללי היו שותפים להליך הפיתוח.
המערכת פותחה בעקבות ניסיון הפלת מטוס ארקיע
במקביל למערכת הזו מפותחת מערכת מיגון אלקטרו-אופטית, הפועלת על בסיס קרני לייזר. "היא אמורה להשלים את המערכת הנוכחית והיא משוכללת הרבה יותר", אומר עובדיה והסביר כי המערכת הזו תהיה מבצעית רק בעוד כשנתיים.
פיתוחה של המערכת החל בעקבות ירי שני טילי כתף נגד מטוסים מסוג "סטרלה" לעבר מטוס בואינג 757 של חברת "ארקיע", שהמריא משדה התעופה במומבסה לעבר ישראל. זה קרה כמעט במקביל לפיגוע במלון "פרדייז" במומבסה שבקניה לפני כשלוש שנים. איש מהנוסעים שהיו על המטוס לא נפגע.
כאשר המטוס היה בגובה של כ-1,000 מטרים, זמן קצר לאחר ההמראה, הבחינו הטייסים בהבזקים. הטייס שקל לנחות בניירובי, אולם הוחלט לבסוף שימשיך בדרכו לישראל.