שתף קטע נבחר

 

CES 2006: בסימן התחרות בין האינטרנט לטלוויזיה

ב-Consumer Electronics Show, שתיפתח בלאס וגאס ביום ד' יקחו חלק 2,500 מציגים, בהם אינטל, מיקרוסופט, יאהו וגוגל, שרובם ישימו דגש על הטרנד של וידאו בכל מקום

הקרב בין ענקיות האלקטרוניקה, המחשבים והאינטרנט, על כספם ותשומת ליבם של הצרכנים יגיע לשיאו במהלך ה-Consumer Electronics Show (בקיצור, CES), התערוכה השנתית שתיפתח ביום ד' בלאס וגאס. התערוכה, שתימשך חמישה ימים, ונחשבת לוותיקה ביותר בתחום, תהיה השנה גדולה מתמיד.

 

 

שטח התצוגה של CES 2005 יתפרש על פני איזור השווה בגודלו ל-28 מגרשי פוטבול, ויכלול 2,500 מציגים, בהם חברות אינטרנט מובילות כדוגמת יאהו כמו גם יצרני גאדג'טים אלמוניים למדי, שמוכנים להמר מה יהיה הטרנד הבא שיכבוש את שוק האלקטרוניקה. על פי ההתרחשויות – הווידאו הדיגיטלי יהיה אחד מהתחומים הלוהטים.

 

תחרות בין רשתות הטלוויזיה לאתרים הגדולים

 

יאהו! והמתחרה גוגל יהיו בין החברות שישתתפו השנה לראשונה ב-CES, ונציגיהן ישאו נאומי פתיחה, המאותתים על כוונת ענקיות האינטרנט לקחת חלק בקרב על החדרת המדיה הדיגיטלית אל הסלון הביתי. בתחום זה מתמודדות בלהט גם ענקיות המיחשוב, האלקטרוניקה הביתית וחברות התקשורת הגדולות.

 

מאחר והאינטרנט הולך והופך אמצעי מרכזי להפצת סרטים ותוכניות טלוויזיה, חברות אינטרנט כמו MSN של מיקרוסופט, יאהו! וגוגל, עשויות להפוך ל-ABC ו-הCBS של העידן הדיגיטלי, אמר טים באג'ארין, אנליסט בחברת Creative Strategies. "אם הן ישכילו להתנהל בצורה נכונה, חברות האינטרנט יהפכו לשער הכניסה הדיגיטלי של תכני וידאו".

 

סקר שנערך לאחרונה על ידי IBM בקרב מנהלי רשתות טלוויזיה חושף, כי כ-40% מהם חוששים מתחרות גוברת מצד פורטלי האינטרנט הגדולים. "כוחן של חברות האינטרנט, וההשקעות שהן מבצעות בתחום הווידאו, מהווה איום כשלעצמו", אמר סול ברמן, מחברו של דו"ח המבוסס על הסקר של IBM, שיתפרסם בקרוב.

 

בכירים ביאהו סרבו לחשוף פרטים אודות הכרזותיה של החברה ב-CES, אבל אין זה סוד שיאהו! מתכננת לחזק את מעמדה כספקית שירותים מקוונים מכל הסוגים. לדברי מרקו בואריס, סגן נשיא בכיר של חטיבת Connected Life ביאהו, האתגר העיקרי שעומד כיום בפני החברה הוא "כיצד לצאת מהדפדפן ולהתרחב גם אל התקנים אחרים?".

 

מסכי הטלוויזיה לא מתו

 

למרות פריחת האינטרנט, ענף הטלוויזיה, עוגן ותיק של תעשיית האלקטרוניקה הביתית, לא מראה סימנים של דעיכה. הן המקלטים עצמם והן מוצרים נלווים, כמו מכשירי וידאו ונגני DVD, הקיפו חמישית מכלל מכירות האלקטרוניקה ב-2005 בארה"ב, אשר על פי נתוניה של Consumer Electronics Association, הסתכמו ב-126 מיליארד דולרים.

 

מכשירי טלוויזיה עדיין מהווים אמצעי מועדף לצריכת תכני וידאו מסוגים שונים. על פי התכנון של חברות הטכנולוגיה, הטלוויזיה תהפוך בעתיד הקרוב גם לצינור להעברת מידע ויזואלי וקולי מתקדם יותר, כמו תמונות, סרטים ומוזיקה המאוחסנים על גבי המחשב הביתי או מוזרמים מהאינטרנט.

 

ענקיות טכנולוגיה כמו מיקרוסופט ואינטל למשל, סומכות על הצפי הזה. אינטל תציג ב-CES את המעבדים כפולי הליבה החדשים שלה, שאמורים להקל ככל האפשר על ניגון מדיה דיגיטלית ממקורות שונים.

 

מיקרוסופט אמורה לחשוף פרטים נוספים אודות האסטרטגיה שלה להפוך את Windows ממערכת הפעלה המיועדת למחשבים בלבד, לכזו שתשמש פלטפורמה לתכנים בידוריים גם בשרתי מדיה, טלפונים סלולריים, נגני מוזיקה ניידים וקונסולת המשחקים Xbox 360.

 

בסימן ניידות

 

CES אינה מוגבלת למסכים נייחים. למרות שהצגים השטוחים והמבהיקים יוצגו בהמוניהם בתערוכה, יוצגו בה לא מעט מוצרים ניידים, שתפקידם לנצל את הטרנד הלוהט של הווידאו. למשל, הסטארט אפ Sling Media יציג מערכת המאפשרת  לצרכנים לצפות בתכנים הטלוויזיוניים עליהם הם מנויים - שידורי כבלים, לווין ואפילו תוכניות מוקלטות מ-DVR – על גבי כל גאדג'ט נייד עם חיבור אינטרנט. היכולות העתידיות של השירות כוללות הזרמה של שידורי טלוויזיה למכשירי טלפון סלולרי, מחשבי כף יד או נגנים ניידים המבוססים על Windows Mobile.

 

גם ענקית התקשורת AT&T תציג חידושים שונים, בהם ממיר שיספק שידורי VOD (וידאו על פי דרישה, Video on Demand) משידורי לווין, יתמוך בשיחה מזוהה (הצגת מספר הטלפון של המתקשר על מסך הטלוויזיה) ויזרים אל המסך הביתי תכני וידאו מאתר יאהו!. כל אלה יתאפשרו באמצעות טלוויזיה סטנדרטית ושלט רחוק.

 

"ב-CES נראה הרבה דרכים חדשות להזרים תוכן אל הצרכנים", סיכם ברמן, "כולם מנסים למצוא דרכים להגיע אל הקהל העצום הזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טלוויזיה בסלולר
או בנגן מדיה נייד
והעיקר שהכל יהיה זמין בשלט
באדיבות hometheater.co.il
מומלצים