שתף קטע נבחר
 

תפילה על ראש הממשלה

כל עוד הוא במצוקת חיים, המעשה האנושי, המוסרי, היהודי וההלכתי הוא לשים את המחלוקת והביקורת בצד ולהתפלל לשלומו

בשעה שראש ממשלה מוטל על ערש דווי, מתפללים לשלומו.

 

  • מתפללים לשלומו כי הוא ראש ממשלת ישראל ועומד בראש מדינת ישראל, שהיא הביטוי הציבורי של עם ישראל. אין הוא אדם פרטי בלבד, כי אם ראש המדינה. בשעה שהוא נתון במצוקה, נתונה האומה כולה במצוקה.
  • מתפללים לשלומו בשל העובדה שעל כתפיו מונחת אחריות כבדה לקיום האומה בארצה ובמדינתה החופשית, והוא זה שנושא בנטל הנורא של משימה זו.
  • מתפללים לשלומו בשל הרגש האנושי הפשוט, שבשעה שאדם נמצא במצוקה קשה, אנו רוצים בטובתו, ומותירים את הוויכוח המר לתקופה שלאחר הבראתו. אין אדם אוטם את לבו ממצוקתו של האחר.
  • מתפללים לשלומו כיוון שבמהלך חייו הוא עשה רבות לטובת עם ישראל, ולחיי כל אחד מהאזרחים החי במדינת ישראל. חלק מסוים מהישגי מדינת ישראל רשום על שמו.
  • מתפללים לשלומו בשל העובדה שיש לנו ספק מסוים בכושר השיפוט שלנו, ואין אנו נוטלים לעצמנו את האחריות להחליט כי מדובר באדם "רשע" שאין מתפללים לשלומו. אין האמת נמצאת בצד אחד בלבד.
  • מתפללים לשלומו בשל העובדה שהוא סיכן את חייו לא פעם כדי שנוכל לחיות בארץ ישראל כעם חופשי.
  • מתפללים לשלומו בשל העובדה שמתפללים לשלומו ולטובתו של כל אדם יהודי בעולם.
  • מתפללים לשלומו בשל העובדה שלעולם אנו רוצים שאדם לא יסבול.

  

תפילה זו לשלומו אינה תפילה הקשורה בהשבתו לתפקידו כראש ממשלה בישראל ולאפשרות שיממש את מדיניותו בהמשך. מי שסובר שמדיניותו רעה לאומה הישראלית אינו חייב לאחל לו כי ימשיך בה, ואין הוא חייב לקוות כי מדיניות זו תימשך. ניתן בהחלט לחלק בין הרצון שישוב לבריאותו ושיהיו לו חיים במישור האישי, לבין הרצון להחליף מדיניות.

 

תפילה זו לשלומו אינה מתעלמת מהכעס הגדול שיש למי שסבור שתוכנית ההתנתקות הייתה אכזרית ובלתי מוסרית. אם יבריא - ישוב למקומו הוויכוח הגדול, ואז יתייצבו המחנות מחדש ויתווכחו על הדרך הראויה לנהוג. אם יבריא - תשוב הביקורת הקשה על מעשיו, ותביעת הסליחה על מה שעשה כלפי מי שסובר שהדבר שעשה היה רע ונמהר. לא זה הזמן בו עוסקים בחיסול החשבונות.

 

אם אכן היו כאלה שהתפללו על רעתו, הם עשו טעות גדולה. הם טעו בשל העובדה שבכלל אין עולם התפילות מתפלל על

רעה של אנשים. בכל התפילות שלנו יש רק אחת המבקשת אובדן לאויבי האומה, וגם ניסוחה היה מסובך כל-כך עד שרק מישהו שהיה טהור מכל רגש של שנאה ועוינות היה יכול לנסח אותה. לא מתפללים לרעתו של אדם, ובוודאי שלא לרעת אדם העומד בראש ממשלת ישראל. הם טעו בשל העובדה שטשטשו בין המחלוקת הפוליטית לבין החובה להימנע מאטימות לב בשעת מצוקה.

 

כל עוד הוא במצוקת חיים, הדבר האנושי, המוסרי, היהודי וההלכתי הפשוט הוא להתפלל לשלומו לטובתו. להתפלל בנוסח המקובל כי ישלח הקב"ה רפואה שלמה מן השמיים לרמ"ח אבריו ושס"ה גידיו, והוא ישוב לאיתנו ולמשפחתו, ויחיה את אחרית ימיו בשלום ובטוב. גם כשהוא מפרפר בין חיים למוות אין אדם יהודי מאבד תקווה, ואף שחרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים. זה היחס הראוי למי שקיבל על עצמו את האחריות הגדולה כראש ממשלה בישראל. ראוי אפוא כי כל אדם מישראל יבקש רחמי שמיים בדרך בה מתפללים על חולה, ויאחל בריאות ושלמות לראש ממשלת ישראל, אריאל שרון.

 

הרב יובל שרלו, חבר ארגון רבני צהר וראש ישיבת ההסדר פתח-תקוה

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים