ג'יפ עולה לכביש
בתערוכת דטרויט הציג מותג השטח האלמותי מכונית הנעה קדמית ראשונה בתולדותיו, ללא יומרות שטח של ממש. טויוטה ראב4, מאחורייך
לצד הרנגלר, רכב השטח החסון והמסורתי, הציגה ג'יפ את הגרסה הסדרתית של הקומפאס. מבחינת רבים מאוהדי המותג מהווה המכונית הזו חציית קווים - זה הג'יפ הראשון עם הנעה קדמית (כפולה מוצעת כאופציה) ומתלים נפרדים מלפנים ומאחור. הקומפאס אפילו לא מתיימר - בניגוד לאחיו בחטיבה - להציע יכולת שטח.
את הקומפאס מכוונת ג'יפ כמתחרה בראב4 של טויוטה ודומיו. בג'יפ אפילו לא מנסים להכחיש שיומרות השטח מינימליות, ומספרים שהוא חולק פלטפורמה עם דודג' קליבר, מכונית הנוסעים החדשה. למעשה מהווה מכונית זו חלק מפרוייקט הענק של דיימלר-קרייזלר ומיצובישי, כאשר גם הלאנסר הבאה תתבסס על פלטפורמה זו.
הקומפאס נחשף בתערוכת פרנקפורט כמכונית תצוגה, וגרסת הייצור לא מציעה שינויים גדולים. היא מצוידת במנוע ה-2.4 ליטר (שפגשנו ביונדאי סונטה) עם הספק מוגבר של 172 כ"ס. כאן היא משודכת לתיבה אוטומטית רציפה. לקומפאס אורך של 440 ס"מ ובסיס גלגלים של 263.5 ס"מ. כדאי להזכיר שאנשי קרייזלר הבטיחו להביא לייצור גם את אחיו של הקומפאס, הפטריוט, שנחשף אף הוא בפרנקפורט כמכונית תצוגה. שניהם נשענים על אותו בסיס בדיוק, אך לפטריוט מראה מסורתי יותר.
הקומפאס מתוכנן להגיע לארץ כאשר יחל השיווק האירופי תוך כשנה. בעבר סיפרו לנו מקורות ביבואן המקומי כי הקומפאס אמור להיות בעל "מחיר תחרותי". נחכה ונראה.