נא להכיר: לקסוס בישראל
מותג היוקרה לקסוס נמצא בשלבי ארגון אחרונים לקראת כניסה מתוקשרת לשוק הרכב הישראלי, ואנחנו מביאים לכם את כל הפרטים. מותגי היוקרה הגרמנים כבר נכנסו לכוננות ספיגה
לקסוס, מותג היוקרה המפורסם והמאד מוערך של טויוטה, זה שעשה, עושה וללא ספק יעשה צרות גדולות לענקים הגרמניים בארה"ב, משלים בימים אלה היערכות אחרונה לקראת כיבוש השוק הישראלי. בינתיים יש כבר מנהל מותג מוכר, ואפילו רשימת דגמי יוקרה שיגיעו אלינו בעתיד הקרוב. החשיפה לפניכם.
הפרדה מוחלטת, תוכניות גדולות
הסיפור הבסיסי אינו חדש. נציגי טויוטה בישראל, יוניון מוטורס, עוסקים זה זמן רב בגישושים ובדיקות לקראת "גיור" כהלכה של מותג היוקרה לקסוס בישראל. ובעבר כבר דנו בנושא לא מעט. אלא שבימים האחרונים נכנסו ההכנות לקצב גבוה בהרבה. ראשית, ואולי חשוב מכל, שכרו אנשי טויוטה את שירותיו של רן דנאי, מי שהיה עד משנה למנכ"ל מרצדס-ישראל.
לקסוס IS. הקטנה בהיצע
דנאי, שנחשב (עדיין) למנהל מוערך בכלמוביל, יבואנית מרצדס, ישמש כמנכ"ל לקסוס ישראל. ובכל מקרה, אמור להפעיל את המותג באופן אוטונומי לחלוטין. במילים אחרות, ללא כל קשר לטויוטה, באמצעות אולמות תצוגה נפרדים לחלוטין ואפילו רשת מוסכים שונה. גם בארגון עצמו צפויה הפרדה מבנית ברורה ביותר, החל בהנהלת חשבונות, דרך מחלקות פרסום ושירות וכלה בצוות המוביל.
דנאי אמור לתפקד כמשנה לבעל סוכנות יוניון מוטורס, ג'ורג' חורש, ולא כחלק מהנהלת טויוטה-ישראל בראשות מיקה כרמון. מנהלת השיווק והמכירות תהיה סיגלית בן חיון, לשעבר בדוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן.
"לקסוס תהיה שחקן מרכזי"
למרות שההשקה הרשמית מתוכננת לעוד מספר חודשים, מסביר דנאי ל-ynet את התכניות כבר עתה. "אנחנו לוקחים את השקת לקסוס ברצינות הכי גדולה שאפשר", הוא אומר. "הכוונה היא לייצב תוך מקסימום שנה וחצי כמויות נאות ובעיקר מערכת מסודרת ומאורגנת שעובדת באופן מלא".
SC 430. מקדמת התדמית
דנאי, שנמצא עדיין במרצדס, מבטיח כי "כמו בעולם, לקסוס תהיה גם בישראל תחרותית, וכנראה אף תהפוך בסופו של תהליך לשחקן מרכזי". החשיפה הרשמית לקהל הישראלי תתרחש בתערוכת "אוטומוטור" הקרובה, בחול המועד פסח. תאריך היעד הנוכחי לתחילת פעילות השיווק הוא שבועות ספורים לאחר מכן, בתחילת מאי.
רשימה מכובדת של דגמים
בלקסוס יפתחו את שנת הדגם החדשה (2007) עם מלוא מבחר הדגמים האירופי, חמישה במספר. בתחום מכוניות הנוסעים מדובר בעיקר ב-IS, הקטנה שבחבורה אשר מתוכננת להתחרות מול ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C. מעליה תוצב ה-GS, שתעשה ללא ספק חיים קשים לסדרה 5 של ב.מ.וו ומרצדס E קלאס.
RX 330. רכב פנאי
מעל שתי אלה, תהיה ה-LS הגדולה, זו המיועדת להתחרות ישירות מול ספינות הדגל היוקרתיות (והמאד יקרות) של מותגי היוקרה הגרמנים. אגב, זו גם הלקסוס היחידה ששווקה בארץ עד כה באופן סדיר ובחברת דגמי טויוטה. כעת היא תנדוד לאולם התצוגה הנפרד של לקסוס. אגב, הכוונה היא להתחיל בשיווק הדגם המוכר כיום, ולא להמתין להשקה האירופית של הדגם החדש, המתוכנן להגיע ליבשת הקלאסית בתחילת 2007.
לצד שלוש מכוניות הנוסעים על מגוון גרסאותיהן, יתייצב אצלנו כמובן ה-RX האופנתי, שזוכה כבר היום להצלחה נאה בארץ דרך צינורות הייבוא האישי (אנחנו, כזכור, כבר נהגנו בו). ואם תהיתם, אז לא. אין כרגע שום כוונה להביא ארצה את הגרסה ההיברידית (גם בה נהגנו), מכיוון שבאופן אבסורדי, נפח מנוע גדול מ-3.3 ליטר מונע ממנה את הזכות להטבת מס המיועדת למכוניות היברידיות. אחרונה חביבה תהיה ה-SC, יריבת מרצדס SL שתתפקד בעיקר כמקדמת תדמית.
התזמון המתאים?
תזמון כניסת מותג היוקרה המוערך לארץ, אינו מקרי כלל ועיקר. לקסוס, שהחלה דרכה כמותג יוקרה אמריקני, שואפת להפוך לשם גולבלי. וכדי לעשות זאת, היא חייבת לחדור לשווקים בהם נוכחותה הייתה דלה, או זניחה. במובן זה, הכניסה לארץ מהווה חלק מהתפרסות מחודשת וממוקדת הרבה יותר של המותג באירופה. לכן תהיה לקסוס-ישראל מתואמת עם פעילות המותג באירופה, ולא ארצות הברית.
GS. תתחרה בב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס
המשמעות היא כי דגמים מסוימים המוכרים לנו מהשוק האמריקני, כמו ה-ES, אחותה הפופולארית של טויוטה קאמרי, לא יגיעו לכאן כלל. כך גם במקרה של ה-GX וה-LX, שהן גרסאות לקסוס ללנד-קרוזר הגדול של טויוטה.
ומה אומרים במותגים המתחרים על עוגת השיווק המצומצמת כל-כך של דגמי הסופר-יוקרה? במרצדס בחרו להגיב באבירות: "כלמוביל מאחלת לרן דנאי הצלחה בתפקידו החדש ולמותג הצלחה בשוק הישראלי". זאת למרות שעוד לפני תחילת פעילות לקסוס בישראל, רשמו לעצמם הפסד יוקרתי קל עם חציית הקווים המתוכננת של דנאי. את תגובת ב.מ.וו ואודי לא ניתן היה להשיג עד לרגע פרסום הכתבה.