שתף קטע נבחר

הדרך לקרנבל רצופה שדות תעופה מיותרים

בני משפחה שנסעו לבלות שלושה ימים בקרנבל של ונציה הגיעו לשם באיחור של יממה לאחר שנשלחו על ידי חברת התעופה "אוסטריאן איירליינס" גם לפראג ולרומא. "הטיפול בתובעים היה לקוי ומתחת לכל ביקורת", קבע השופט ופסק פיצויים לנוסעים

הם בסך הכול רצו ליהנות בפסטיבל המסכות בוונציה, לשהות במקום בשלושת ימי האירוע הססגוני ולשוב לביתם בישראל, אבל תוכניתם השתבשה. חמישה בני משפחה, שרכשו כרטיסי טיסה הלוך ושוב לוונציה עם תחנת ביניים בווינה, הגיעו ליעדם באיחור של 24 שעות ולאחר מסע תלאות מפרך ובלתי מתוכנן ברחבי אירופה.

 

טיסת התלאות הזאת הכעיסה מאד את בני המשפחה וגרמה להם, לטענתם, עוגמת נפש רבה. החמישה, שהיו נחושים לבוא חשבון עם חברת "אוסטריאן איירליינס", אצלה רכשו את כרטיסי הטיסה, הגישו נגדה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב תביעה לפיצויים בסך 10,000 שקלים והעלו בה סידרה של טענות קשות.

 

השיבושים, טענו, החלו כבר בנמל התעופה בן גוריון. המטוס המריא באיחור של שעתיים ובגלל העיכוב איחרו החמישה את טיסת ההמשך בה היו אמורים לטוס מווינה לוונציה. בני המשפחה סיפרו בתביעתם כי נציגי הנתבעת בנמל התעופה בווינה לא ששו לסייע להם, והפנו אותם לטיסה לפראג, שאמורה הייתה לצאת למחרת. אלא שלמחרת, לדבריהם, חל עיכוב גם בהמראת המטוס מווינה לפראג, ושוב איחרו התובעים את טיסת ההמשך מפראג. בפראג הורו נציגי הנתבעת לבני המשפחה לטוס לרומא ומשם לוונציה.

 

התובעים, שהגיעו לוונציה באיחור של 24 שעות, התלוננו בבית המשפט כי החברה לא הייתה ערוכה לטפל בהם כיאות, לא עשתה מאומה כדי להקטין את נזקיהם וגרמה להם להיטלטל בנמלי תעופה שונים באירופה. לדבריהם, החברה גם לא דאגה לספק להם אוכל כשר בהתאם לדרישתם , וסיפקה להם מזון כשר באופן חלקי בלבד. לו ביקשה הנתבעת להקטין את הנזקים שלנו, טענו, הייתה מאפשרת לנו לנסוע ברכבת ולהגיע לוונציה באיחור של 10 שעות בלבד.

 

הנתבעת טענה להגנתה כי האיחור בהמראת המטוס מנמל התעופה בן גוריון נגרם כתוצאה מאירועים שלא היו בשליטתה. "מכול מקום", אמר בא כוחה, "המוביל האווירי אינו נושא באחריות לשינוי בזמני הטיסה" וציין כי "החברה עמדה לשירות התובעים כמיטב יכולתה וסיפקה להם פתרונות חילופיים עד שהביאה אותם ליעדם".

 

השופט ישי קורן, ששמע את טענות הצדדים, החליט לקבל את התביעה באופן חלקי וחייב את חברת התעופה לשלם לתובעים פיצויים בסך 6,000 שקלים. "הטיפול של הנתבעת בתובעים", קבע בפסק הדין, "היה לקוי ומתחת לכל ביקורת. הנתבעת", כתב בהחלטתו, "לא דאגה לתובעים כמתחייב מאחריותה כמוביל אווירי וניסתה לגלגל את האחריות למובילים אחרים. התוצאה הסופית, של איחור של 24 שעות, תוך מסע תלאות מפרך ברחבי אירופה, הוא תוצאה בלתי נסבלת ומקורה בהתנערות הנתבעת מאחריותה לתובעים, התנערות הגובלת בחוסר אכפתיות". (ת"ק 7206/05) 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים