שתף קטע נבחר
 

מי יתקן אינפיניטי בישראל?

מה עושה לקוח שרכש רכב ביבוא אישי כאשר היצרן מחליט על קריאה לתיקון בטיחותי? בעיקר נופל בין הכסאות, וככל הנראה משלם על התיקון מכיסו

קריאה לתיקון הפכה בשנים האחרונות לעניין שבשגרה. יצרני הרכב - וגם יבואנים רבים - הבינו שבקריאה לתיקון יש מבחינתם בעיקר יתרונות. נכון, התיקון עולה ליצרנים כסף והיבואנים חוששים מפגיעה בתדמית. אבל בתמורה הם מחדשים קשרים עם לקוחות, ומראים שהנה, מחלקת השירות עובדת ומהנדסי היצרנית תמיד בודקים מה עשוי להתקלקל. ולא לשכוח - קריאה לתיקון במקרים רבים מטפלת בבעיה בטיחותית, שעשויה לעלות גם בחיי אדם.


אינפיניטי FX. להיט יבוא אישי

 

לכן אין לכאורה משהו מיוחד בקריאה לתיקון ("Recall") שפרסמה לאחרונה אינפיניטי, חטיבת היוקרה של ניסאן. למעט העובדה שהיא אינה משווקת באופן סדיר בישראל, אבל זוכה לפופולאריות גבוהה בקרב רוכשי רכב ביבוא אישי. ה-FX, קרוס-אובר ספורטיבי עם עיצוב נהדר, נמכר בישראל במספרים נאים באמצעות סוכנויות יבוא אישי.

 

בניסאן הודיעו ש-200,000 מכוניות ייקראו לתיקון בארצות הברית, מרביתם ממותג אינפיניטי. וזה כולל את ה-FX35 ו-FX45, כמו גם את ניסאן Z350 (שגם ממנה נמכרו מספר יחידות בישראל באופן לא רשמי) ואינפיניטי G35, גרסת ארבע מושבים ל-Z350. הסיבה לקריאה לתיקון היא חשד לכשל במנגנון מילוי הדלק. מפגש עם זיהום אוויר עשוי להוביל לסדקים בצינורות מסוימים, וכך לנזילת דלק שעשויה להסתיים בהתלקחות.

 

בניסאן הודיעו לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמריקנית על הקריאה לתיקון. למכוניות שמשווקות באופן סדיר בישראל, מחויב היבואן לקרוא לבעלי המכוניות למוסך, ולתקן את התקלה על חשבונו. לאחר מכן מקבל היבואן זיכוי מלא מהיצרנית. במקרה של אינפיניטי, שמייצג מצב אפשרי לרוכשי רכב רבים שהעדיפו את המחיר הנוח והמגוון של היבוא האישי, עשויה להיות כאן בעיה - שכן היבואן הרשמי לא מחויב לבצע את התיקון.

 

התגובות

 

יוסי ליברמן מסוכנות היבוא האישי "סיטי מוביל", טוען שהאחריות לטיפול בקריאה לתיקון במקרה כזה היא של היבואן. "היבואן האישי הוא בסך הכל מתווך", אומר ליברמן. "מחלקת השירות של היבואן הרשמי נותנת אישור שירות ורושמת את הרכב אצלה, כך שהיא זו שצריכה ומסוגלת לאתר את הלקוח ולטפל בריקול".

 

ב"הינומה מוטורס", סוכנות שייבאה לא מעט אינפינטי FX, טוענים שהאחריות לטיפול מבחינתם ומניסיונם תיפול על הלקוח. "היבואן במקרים כאלה לא יתעסק בקריאה לתיקון אלא אם הלקוח ישלם", כך נמסר ל-ynet.

 

מקראסו נמסר שבעקבות פניית ynet בנושא, ולמרות שאינם מחויבים לטפל במכוניות שאינן משווקות על-ידם, תחל החברה בהליך לבירור מהות הקריאה לתיקון ולקבלת הנחיות שירות מניסאן. בתום הבדיקה, תחליט קרסו אם להזמין את בעלי המכוניות לתיקון יזום במוסכי הרשת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים