שתף קטע נבחר
 

אינפיניטי לא תשווק בישראל

בקרסו, יבואני רנו וניסאן לישראל, ממש לא אהבו את הקריאה לתיקון דגמי אינפיניטי שפורסמה ב-ynet הבוקר, זו שמחייבת אותם לתקן מכוניות שנמכרו כאן אך הגיעו דרך סוכנויות יבוא אישי. מה עושים? מפסיקים לתת אשרות כניסה לדגמי אינפיניטי, ומחסלים בכך את צינור היבוא האישי של המותג

לפני מספר שעות פרסמנו קריאה לתיקון שהוכרזה על-ידי יצרנית מכוניות אינפיניטי בארצות הברית, הנמכרות בארץ דרך סוכנויות היבוא האישי. כאשר בדקנו בסוכנויות היבוא האישי מי אמור להעניק לבעלי אינפיניטי בארץ את שירות התיקון היזום על-ידי היצרן, הוסבר לנו כי משרדי יבואן רנו וניסאן לארץ, חברת קרסו, הם הכתובת. שם לא אהבו את המצב, והודיעו רשמית כי החל מעתה הם אינם מעניקים אשרות יבוא למכוניות אינפיניטי ארצה - המשמעות, עד להודעה חדשה לא תיכנס אף אינפיניטי ארצה.


אינפיניטי FX. יורד מהארץ

 

בדרך כלל אנחנו לא עוסקים בקריאות לתיקון - המתפרסמות בעולם חדשות לבקרים - כאשר הן לא נוגעות לדגמים הנמכרים בארץ באופן סדיר. אלא שבמקרה של אינפיניטי העסק שונה. למרות שהמותג אינו משווק באופן רשמי בישראל, הוא דווקא עושה חייל בסוכוניות היבוא האישי. למיטב ידיעתנו מסתובבות בכבישי הארץ לפחות כמה עשרות מכוניות מתוצרת המותג. כך שהקריאה לתיקון הופכת בהחלט רלוונטית עבורנו. לכן גם פרסמנו כתבה בעניין, בה פרטנו את הקשיים העומדים בפני לקוח שרכש רכב מיבוא אישי, ובראשם מי אחראי לתקן את מכוניתו במקרה של קריאה יזומה מטעם היצרן.

 

פרויקט מיוחד - יבוא אישי

 

אלא שבסוכנויות היבוא האישי מיהרו להסיר מעצמם את האחריות והפנו את הלקוחות ליבואן המותג הרשמי. בקרסו, יבואנית ניסאן (חברת האם של אינפיניטי), הודיעו לעומת זאת שבעקבות פרסום הפרשה יבצעו בדיקה מקיפה של הנושא. כזו שתבחן את אחריותם לתיקון המכוניות, בסיוע ניסאן העולמית. במידה ובניסאן יבחרו לסייע לביצוע התיקון, תזמין קרסו את בעלי המכוניות - שכזכור לא נרכשו ממנה - ותתקן אותן על חשבונה. בכל מקרה, כך הבהיר ל-ynet סמנכ"ל קרסו, אילן טל, בכוונת היבואן להפסיק לאלתר את מתן אישורי היבוא למכוניות אלה. במצב הקיים כיום נדרשת הרי סוכנות היבוא האישי לקבל אישור שרות מטעם היבואן הרשמי לכל מכונית המיובאת לישראל. גם למכוניות שהיבואן הרשמי לא משווק בפועל, ממש כמו אינפיניטי.


הצלחה מסחרית בחסות היבוא האישי

 

המשמעות של הפסקת מתן אישורי השרות, היא אחת. אינפיניטי לא תוכל להגיע יותר לישראל גם דרך סוכני יבוא אישי, לפחות עד שבקרסו יקבלו אישור ליבא אותה בעצמם. וכך מסתיים פרק מעניין בתולדות שוק הרכב הישראלי, ובעיקר בתחום היבוא האישי. אינפיניטי נהנתה בתקופה האחרונה מכמות מכירות גבוהה למדי באמצעות סוכנויות היבוא האישי, עם דגש על דגם ה-FX, קרוס-אובר יוקרתי בעל עיצוב מרשים. עכשיו נותר רק לראות אם גם בעלי עניין אחרים "ידאגו" לנטרל כך את המסלול עוקף היבואן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים