שתף קטע נבחר

אכזבה משפחתית בטיול בר מצווה

12 בני משפחה טסו לטורקיה לנופש בר מצווה במלון עם מתקני ספורט אתגרי - כפי שביקש חתן השמחה. תפוסת יתר אילצה אותם להסתפק במלון נטול אתגרים וגרמה להם להגיש תביעה כנגד סוכנויות הנסיעות עם שובם לארץ

טיול בר המצווה שתכננו בני משפחת כ' אמור היה להיחרט בזיכרונו של חתן השמחה כאירוע מרשים. כדי שזה יקרה הם הזמינו חבילת נופש שכללה טיסה לטורקיה ושהות בבית מלון ברמת דירוג של 5 כוכבים דה לוקס. התוכנית הייתה מבטיחה, אבל "תקלה קטנה" מנעה את מימושה: כשהגיעו 12 בני המשפחה לבית המלון אמר להם פקיד הקבלה, "מצטערים, אנחנו בתפוסת יתר ואין לנו חדרים פנויים".

 

בני המשפחה וחתן בר המצווה הועברו בעל כורחם לבית מלון אחר השייך לאותה רשת ומדורג בחמשה כוכבים בלבד, וקיוו שהמלון החלופי יענה על הצרכים האכזבה שנחלו אפשר ללמוד מתביעת הפיצויים שהגישה סבתו של חתן בר המצווה בשם המשפחה לבית משפט השלום בהרצליה כנגד סוכנות הנסיעות "מונה טורס" מכפר סבא, שבאמצעותה נרכשה חבילה הנופש, וכנגד חברת "קשרי תעופה" שסיפקה אותה.

באותה תביעה טענה הסבתא כי ל-12 בני משפחתה נגרמה עוגמת נפש רבה, בייחוד עקב העובדה כי היה מדובר בטיול בר מצווה. אתר הנופש שהוזמן אמור היה להיות מקום בילוי עם אפשרויות לספורט אתגרי ועם מתקנים מרובים, ולכן שילמו מחיר גבוה באופן מיוחד עבור מלון דה-לוקס. המלון החלופי לא יכול היה לענות על דרישותיהם.

 

השופטת: "אכן עוגמת נפש"

 

טענות ההגנה התייחסו לעובדה כי מדובר במלון חלופי שאינו נופל בדרגתו מהמלון שהוזמן. נציג "מונה טורס" טען כי אין לחברה יד ורגל בנושא החלפת בתי המלון: "המלון הוזמן מחברת 'קשרי תעופה' וההזמנה אושרה כדין, ולא הייתה כל אפשרות לדעת מראש על החלפת בתי המלון או על תפוסת היתר במלון שהוזמן".

 

"קשרי תעופה" טענה להגנתה כי התובעת הייתה מודעת לתנאים הכלליים המפורטים בחוברת הפרסום שהיתה בידיה ערב הזמנת חבילת הנופש. באתה חוברת, אמר נציג החברה, מצוין במפורש כי הסוכן המקומי או הנהלת בתי המלון רשאים במקרה של תפוסת יתר להעביר את הנופשים למלון חלופי המדורג באותה דרגה או בדרגה גבוה יותר מהמלון שהזמינו.

 

השופטת אירית מיני גור שדנה בתביעה פטרה את "מונה טורס" מאחריות ודחתה את התביעה נגדה. התביעה נגד "קשרי תעופה" התקבלה והיא חויבה לשלם לתובעת פיצויים והוצאות משפט בסך כולל של 13 אלף שקלים. "לא ניתן לומר", כתבה השופטת בנימוקים לפסק הדין, "כי התובעים הובלו למלון המסב סבל לאורחיו, אלא שאכן מתקניו של המלון שהוזמן במקור אינם זהים למלון שהוזמן ומרווחים ממנו... הטענה כי יש לפסוק לתובעת פיצוי שעולה עד כדי גובה חבילת הנופש כולה בתוספת סכום של עוגמת נפש היא טענה מרחיקת לכת. מדובר אכן בעוגמת נפש, במיוחד כשמדובר בטיול בר מצווה וכאשר התובעת הבטיחה ספציפית לנכדה פעילות מסוימת שלא התממשה, ואולם מכאן ועד לאיין את החופשה כולה המרחק הוא רב". (א' 938/05).

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים