מיני יש גם בז'נבה
אחרי דגמי התצוגה של פרנקפורט, טוקיו ודטרויט, מגיע התור של ז'נבה לקבל מיני סטיישן לתצוגה. ומה יש לה הפעם בקופסאות ההפתעה?
בעקבות דגמי התצוגה של פרנקפורט, טוקיו ודטרויט, מציגה מיני גם "קונספט ז'נבה". וכפי שהשם הלא-מאד-מקורי מרמז, מדובר במכונית תצוגה שתוכננה עבור יריד המכוניות הגדול של שוויץ, במטרה לעורר עוד קצת עניין ברעיון של מיני סטיישן שימושית.
אז מה בכל זאת חדש? כמו כל דגם תצוגה שמיני הציגה בתערוכות הרכב הגדולות של התקופה האחרונה, גם כאן יש אבזור ייחודי ושינויי צבע. הפעם במיני בחרו להתמקד בהישגי המיני המקורית במונטה קרלו, וציידו אותה בשלל אביזרים למסלול המירוצים.
מיני ז'נבה. מחווה לימי הזוהר במונטה קרלו (אמצע שנות ה-60)
אז לא, אין כאן מכונית מירוצים, אבל מה שכן יש הוא תחנת שירות ניידת למכוניות מירוץ. זה אומר שיש תאים לכלי עבודה, מגבה וגלגל חלופי, ומקום לכל מה שמכונאי זקוק לו כדי לסייע לנהג המירוצים בדרכו לניצחון. כדי להגיע לכל מקום גם בתנאי חושך מוחלטים, מצוידת הז'נבה גם בשש יחידות תאורה חיצוניות - מלבד השתיים הרגילות ופנסי הערפל.
הפעם בחרו במיני בגווני כסף ואדום למרכב, והם בולטים גם בחלק מפרטי האיבזור שפזורים על המכונית ובתוכה. מלבד זאת, מדובר בעוד קצת מאותו דבר - גם כאן המרכב הוא סטיישן עם ארבע דלתות (אחת בכל צד ושתיים מאחור), יש מקום לארבעה נוסעים ושלל גימיקים שמסייעים להכניס מטען.
בין היתר דלתות הצד נפתחות על ציר ייחודי שמקל כניסה ויציאה מתא הנוסעים - במיוחד למושבים האחוריים, ובתא המטען יש קופסה שמסייעת בהטענה או הופכת למחיצה בין תא הנוסעים לתא המטען. מלבד זאת יש כאן גם אזכור לסר אלק איסגוניס (מתכנן המיני המקורית), שלו היה בחיים היה חוגג השנה יום הולדת 100.
תאי איחסון מתנתקים בצדדים, דלתות מפוצלות וגלגל רזרבי - על הגג
מיני קונספט ז'נבה היא עוד קדימון, רביעי במספר, לדור הבא של המכונית הקטנה והאופנתית. היא גם רומזת על גרסת הסטיישן, שתכונה ככל הנראה "טרוולר" (Traveller), על שם גרסת הסטיישן במיני המקורית (שכונתה גם קאנטרימן וקלאבמן). גרסת הסטיישן תהנה מבסיס גלגלים ארוך לטובת שימושיות רבה, זאת בהשוואה למיני הרגילה שתא המטען בה לא מספיק להרבה יותר מספר הרכב + שקיק תה משומש.