פורד מורידה לפוקוס את הגג
תערוכת ז'נבה אוהבת מכוניות פתוחות, ולכן בוחרת פורד בתערוכה הזו כדי לחשוף את הפוקוס קופה-קבריולה. ברוכה הבאה לעולם ה-CC
פורד מצטרפת היום לאופנת הקופה-קבריולה, שכובשת את אירופה בסערה. והיא עושה זאת בעזרת הפוקוס הפתוחה שמוצגת כאן היום לראשונה. הפתעה אמיתית אין כאן כמובן. פורד רמזה בעבר על תוכניותיה, עם הפוקוס וינאלה הפתוחה, שהוצגה לראשונה לפני שנה וחצי בתערוכת פאריז. הפוקוס קופה-קבריולה החדשה תגיע - כך הקונצרן - לפס הייצור באמצע 2006.
גרסת הקבריולה. הגיעה באיחור
כמעט שש שנים לאחר שפיז'ו (206CC) נתנה את אות הפתיחה המוצלח לתצורת קופה-קבריולה עממית, נכנסת גם פורד לזירה שהופכת צפופה משנה לשנה. לטובת פיתוח המכונית רתמה את סדנת העיצוב של פינינפארינה, שתהיה כם אחראית לייצור עצמו. הפתוחה. שלא במקרה, אותה סדנה צפון איטלקית שותפה גם בייצור ה-C70 של וולוו, בה נהגנו ממש לאחרונה.
לא במקרה. שתי המכוניות נשענות על אותה פלטפורמה, הגם שיש ביניהן הבדל מהותי במבנה הגג. בפוקוס העממית יותר מדובר במבנה בעל שני חלקים בלבד (כמו בגרסאות CC של פיז'ו 307 ורנו מגאן), ואילו זה שבוולוו מתקדם יותר ומורכב משלושה - כמו בפולקסווגן איוס ואופל אסטרה.
כצפוי, מראה המכונית מציג דמיון רב לוינאלה שהוצגה בעבר. השינויים הבולטים מעבר לחישוקים בקוטר צנוע יותר (כצפוי), מרוכזים בחלק אחורי שנראה מעט כבד יותר בדגם הסדרתי. לעומת חלק קדמי שנראה במכונית על דוכן פורד טוב יותר מפוקוס רגילה. בפורד מציינים בסיפוק תא מטען גדול במיוחד בנפח 500 ליטר, כאשר המכונית במצב קופה, עם גג לא מקופל פנימה. תא הנוסעים נראה מצוין, עם שימוש בחומרים איכותיים למדי. לא ברור אם מדובר בגרסת גימור שתגיע ממשית גם לייצור.
פוקוס קופה-קבריולה
מפרט טכני מלא של המכונית עדיין לא פורסם, אולם לפחות כרגע תוצע הקופה-קבריולה עם שני מנועי בנזין, 1.6 ליטר 100 כ"ס המוכר לנו, ה-2.0 ליטר 145 כ"ס, וגם טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר (136 כ"ס). בינתיים לא מדברים בפורד על שידוכה למנוע ה-ST, אולי כדי להימנע מעימות ישיר בוולוו.
ומה בארץ?
בפורד מדברים בינתיים על כמות ייצור שנתית צנועה של 20,000 פוקוס CC בשנה. ואצלנו? לפחות כרגע מדברים בדלק מוטורס בחיוב על הבאת מכונית זו לשוק המקומי. הפוקוס הפתוחה אמורה להגיע לתערוכת הרכב אוטומוטור הקרובה (חול המועד פסח), ומאוחר יותר תגיע גם לאולמות התצוגה.