מבוקש: יבואן ישראלי למותג מורגן
מת'יו פרקין, מנהל שיווק ומכירות של יצרנית מכוניות הספורט הנוסטלגיות מורגן, סיפר במפתיע לרועי צוקרמן כי הוא מחפש נציג מקומי. כן, בישראל. אנחנו שמחים לעזור באיתור המבוקש
אנחנו יודעים, זה נשמע כמעט מופרך. אבל העובדות הן אלה. במהלך ראיון שגרתי עם ערוץ הרכב, סיפר לנו במפתיע מנהל השיווק והמכירות של המותג מורגן, כי הוא מחפש יבואן מתאים לייצוג בישראל. אתם שומעים נכון. יצרן מכוניות הספורט הבריטי מחפש מישהו שיהפוך לנציגו בישראל. וכן, הוא בפירוש ביקש שנפרסם פרטים כדי שמעוניינים יוכלו לפנות אליו ישירות. באמת.
אז אם אתם קופצים מיד, הנה הפרטים: טלפון 573104 (01684) בבריטניה כמובן. כתובת משרדי חברת מורגן היא Pickersleigh Road, Malvern Link, Worcestershire WR14 2LL.
מורגן, בישראל?
בואו ונודה בעובדות. ישראל לא התברכה בהיצע נדיב של מכוניות השייכות למותגים ספורטיביים של ממש. רוב המותגים הנחשבים באמת, ע"ע פרארי, למבורגיני, לוטוס ושאר אקזוטיקה, כלל אינם מיוצגים בישראל. ולא, העובדה שהבעלים של סמל"ת נוהג בפרארי 575 ברחובות הכרך, לא נחשב כיבוא סדיר.
אפשר גם עם הגה שמאלי. תצלומים: רועי צוקרמן
לכן, כשמת'יו פרקין, מנהל שיווק ומכירות של מורגן, מודה בפני בפה מלא שישמח לשווק את דגמי היצרנית בישראל, אני יותר ממופתע. הרי חייבים להיות אמצעים מקובלים כדי "לארגן" לך ייצוג במדינות שונות, בוודאי אם אתה יצרן רכב בעל שם כה מוכר כמורגן.
אבל פרקין לא מתרגש. הוא מסביר כי בניגוד למותגים אחרים, הוא מחפש למורגן "חולה רכב" אמיתי, ולא רק מישהו שרוצה לעשות כסף. "אני מחפש יבואן שיעשה את זה לא רק מתוך רצון להרוויח כסף, שזה בונוס נחמד", אומר פרקין בטון בריטי מחויך-אופייני, "אלא מישהו שיתייחס לכך כמעט כשליחות".
ואני בהחלט יכול להבין אותו. המכוניות של מורגן מאד יוצאות דופן בתעשיית הרכב. מכירים הרבה מותגים שמייצרים מכוניות במשך 70 שנה ללא שינויים מהותיים. סליחה, "החלפנו את הסבכה הקדמית פעם אחת. אה, ומנועים מדי פעם", מזכיר לי הבריטי החביב.
מדובר ברודסטרים ספורטיביים עם עיצוב קלאסי נהדר, מהסוג שגורם לך מיד לסובב את הראש בניסיון להבין מה חלף כרגע מולך. "אבל אלה לא רק נוסטלגיות על גלגלים", ממהר פרקין להסביר, "אנחנו מייצרים מכוניות ספורט מהשורה הראשונה. אתה יודע שהמכונית שלנו מסוגלת להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך חמש שניות בלבד?".
70 שנה ללא שינוי מהותי, ועדיין נחשקות
מילת המפתח בעבודה של מורגן היא פשטות. החברה גדלה באופן איטי, מתרחבת באופן מתמיד לשווקים חדשים אבל בדרך מחושבת מאד. המכוניות שלה כאמור כמעט ולא משתנות, למעט האירו 8 החדשה שעברה לאחרונה התאמה לשוק האמריקני. אבל הרודסטר המקורית, שזוכה בז'נבה לגרסת ארבעה מושבים לראשונה מזה שנים רבות, נותרה נאמנה מאד למקור. פרקין מדגיש שכל המכוניות של מורגן מותאמות לתקני האיחוד האירופי ועומדות בכל דרישות הבטיחות. הן מוצעות כמובן גם עם הגה בצד שמאל, כמקובל אצלנו.
אז כשירות לציבור - ולעצמנו (נשמח לראות את היצירות הללו נעות בכבישי ישראל) - אנחנו מעבירים פנייה בשם מורגן לאנשי העסקים בישראל. אם מישהו מכם סובל מ"חיידק הרכב", יש לו את הממון הדרוש לפתיחת נציגות מקומית ומאוהב במותג רב המורשת, הוא יותר ממוזמן לפנות למת'יו פרקין ולהתחיל להזיז את העניינים.
חדש ל-2006: דגם עם ארבעה מושבים
הדגם | רודסטר V6 | אירו 8 |
מנוע | שישה צילינדרים תוצרת פורד | שמונה צילינדרים תוצרת ב.מ.וו |
נפח | 2,967 סמ"ק | 4,398 סמ"ק |
הספק מרבי | 226 כ"ס ב-6,150 סל"ד | 330 כ"ס ב-6,100 סל"ד |
מומנט מרבי | 29.1 קג"מ ב-4,900 סל"ד | 45.65 קג"מ ב-3,600 סל"ד |
תיבת הילוכים/הנעה | ידנית, חמישה הילוכים/אחורית | ידנית, שישה הילוכים/אחורית |
אורך | 401 ס"מ | 409 ס"מ |
רוחב | 172 ס"מ | 177 ס"מ |
גובה | 115 ס"מ | 120 ס"מ |
בסיס גלגלים | 249 ס"מ | 252.5 ס"מ |
משקל עצמי | 940 ק"ג | 1,130 ק"ג |
מהירות מרבית | 216 קמ"ש | 257 קמ"ש |
0-100 קמ"ש | 4.9 שניות | 5.0 שניות |
מחיר (בבריטניה) | 35,900 פאונד | 58,700 פאונד |
היבואן | אולי את? | אולי אתה? |