הטנדרים התאומים של מאזדה ופורד
פורד ומאזדה הציגו בתאילנד שני טנדרים חדשים וכמעט זהים, שיצטרכו לתת מענה לטויוטה היילקס ומיצובישי L200 החדשים. אלינו יגיעו במהלך 2007
טנדרים חדשים לפורד ומאזדה - היישר מתאילנד. יצרנית הרכב האמריקנית וחברת הבת שלה, מאזדה, הציגו בתאילנד את הטנדרים הקטנים החדשים. מדובר בתחרות ישירה לטויוטה היילקס ויגו ומיצובישי L200 החדשים, שמיוצרים אף הם בתאילנד חובבת הטנדרים.
מאזדה BT-50, פורד ריינג'ר
הטנדר של מאזדה מכונה BT-50. היפנים מדברים על שילוב בין "B-series Truck", כמחווה לדורות הקודמים, לבין "50" שאמור למצב אותו בין טנדרים גדולים לקטנים. שיהיה. בפורד בחרו בשם פשוט הרבה יותר, וכמו בעבר מכונה הטנדר שלהם בשם "ריינג'ר" (Ranger, שומר יערות).
מאזדה BT-50
אבל כאן פחות או יותר מסתיימים ההבדלים, כששני הטנדרים מציגים דימיון עז בעיצוב החיצוני והפנימי. למעשה, בלי הסמלים ותגי השמות, מעטים יצליחו להבדיל בין השניים. אוקיי, הסבכה הקדמית והפגוש שונו במקצת. מכאן שניתן להגיד ששניהם שמרניים מאד בעיצובם. למעט סבכה קדמית בוהקת וגדולה, אין כל ספק שמדובר בכלי עבודה מרובעים. תרתי משמע.
תעוזה מסוימת (גם אם לא חדשנות) נרשמת בסידור הדלתות של גרסאות הקבינה הכפולה. אלה מצוידות ב"דלתות התאבדות" מאחור, שנפתחות אחורה ומבטלות את הצורך בקורה מרכזית. בפורד מסבירים שסידור שכזה משפר את הגישה לתא הנוסעים.
סביבת הנהג בריינג'ר של פורד
הטנדרים החדשים יוצעו עם שני מנועי טורבו-דיזל חדשים. הראשון והעיקרי שבהם יהיה יחידת כוח בנפח 2.5 ליטר עם 143 כ"ס ב-3,500 סל"ד ו-33.6 קג"מ ב-1,800 סל"ד. השני בנפח 3.0 ליטר שמייצר 156 כ"ס ב-3,200 סל"ד ו-38.7 קג"מ ב-1,800 סל"ד. בשלב ראשון מוצעים הטנדרים עם תיבת חמישה הילוכים ידנית בלבד.
שני הטנדרים החדשים יוצעו עם הנעה אחורית או כפולה (שלדת סולם כבעבר), ABS למניעת נעילת גלגלים ו-EBD לחלוקת עוצמת הבלימה.
פורד ריינג'ר
לישראל צפוי להגיע הטנדר של מאזדה, BT-50, ככל הנראה לא לפני ראשית שנת 2007. הוא יצויד אז גם בתיבה אוטומטית. בשלב זה לא ידוע האם יגיע גם הריינג'ר של פורד, אם כי הסיכויים לכך גדולים למדי.